IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple може да е по-добре подготвена за света след Covid-19 от конкурентите си

Намалените цени на iPhone 11 и по-евтиният нов модел могат да насърчат търсенето, твърдят анализатори

21:58 | 28.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty Images</em></p>

Снимка: Getty Images

Намаленията на iPhone 11 в Китай и предлагането на новия по-евтин модел SE поставят Apple в по-добра позиция от нейните конкуренти за справяне със спада на глобалното търсене на смартфони, причинено от коронавируса, предава Ройтерс.

Междувременно Китай, който носи около 15% от приходите на Apple, изглежда като светъл лъч надежда, който инвеститорите ще искат да видят, когато базираната в Купертино, Калифорния, компания отчете резултатите за второто си фискално тримесечие тази седмица.

Производителят на iPhone затвори своите магазини в САЩ и Европа след избухването на пандемията, а Китай е единственият ѝ ключов пазар, на който успя да отвори отново всичките си търговски обекти.

Очаква се потребителските разходи да се свият, докато пандемията продължава да засяга икономиките, но Apple, втората най-високо оценена технологична компания в света, е по-добре подготвена с новия ценово ориентиран модел, твърдят анализатори.

„Apple е по-добре позиционирана от повечето за бързо възстановяване в света след Covid-19”, написа анализаторът на Evercore Амит Дарянани. „Виждаме, че търсенето е отложено, не спряно“, посочи той.

По думите му пускането на струващия 399 долара iPhone SE предполага, че веригата на доставките на Apple се възстановява след седмици спряна работа по-рано тази година.

Анализатори очакват технологичният гигант да отчете 6% спад на приходите и 11% понижение на нетната печалба за фискалното второ тримесечие, сочат данни на Refinitiv.

От друга страна, китайските марки като Oppo и Vivo, които постепенно се насочиха към висок клас модели, за да се борят с iPhone, се очаква да загубят пазарен дял, тъй като търсачите на оферти ще изберат Apple.

По-рано този месец няколко онлайн търговци в Китай намалиха цените на iPhone 11 с до 18% - тактика, която Apple използва и в миналото, за да насърчи търсенето. И въпреки че първоначалните реакции в социалните мрежи за новия iPhone SE бяха приглушени, анализаторите твърдят, че се наблюдава ръст на търсенето.

По-евтиният iPhone SE може да привлече собствениците на iPhone да изберат по-новото устройство – нещо, което иначе биха отложили при една слаба икономика, твърди Никол Пенг, която следи смартфон сектора в компанията за пазарни проучвания Canalys.

Евтиното като добро

Ранните данни показват, че китайският пазар на смартфони се възстановява бързо след вируса, а Apple излиза от всичко това сравнително невредима.  

Продажбите на iPhone в Китай скочиха с 21% през последния месец спрямо година по-рано и над три пъти спрямо февруари, сочат данни на правителството, което означава, че приходите от продажби за тримесечието до март в страната вероятно са се свили с едва 1%.

И все пак възстановеното търсене в Китай няма да компенсира загубените продажби в САЩ и Европа. Освен това компанията тепърва трябва да пусне новите си 5G смартфони, като тези, предлагани от азиатските ѝ конкуренти,  пропуск, който досега не беше в полза на Apple.

Но тези по-скъпи 5G модели може да не се продават толкова добре, като се имат предвид сегашните сътресения, смятат анализатори.

„Ако няма големи субсидии (в Китай), съмнявам се да има много потребители на смартфони, които да са готови да надградят с 5G”, твърди Линда Суи, която следи индустрията за смартфони в Strategy Analytics.

Освен това Apple може да разчита и на приходите си от услуги. Тя залага на голямата си база от потребители на iPhone, която да насърчи приходите ѝ от музика, приложения, игри и видео.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още