Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Apple спешно се нуждае от придобиване в сферата на съдържанието

Ако изпусне възможността, компанията може да съжалява много през следващите години, твърди анализатор

Apple спешно се нуждае от придобиване в сферата на съдържанието

Снимка: Архив Ройтерс

Apple трябва да направи голям скок в сферата на съдържанието, а за целта се нуждае от значително придобиване, коментира пред CNBC анализаторът Дан Айвс.

„В момента всичко се свежда до услугите и инсталационната база“, коментира той, визирайки броя на продуктите на компанията, които се ползват в света.

„Но трябва да монетизирате, нуждаете се от гориво, а ние вярваме, че това гориво е съдържанието. Ето защо вярваме, че това е годината, в която те най-накрая ще направят голямо сливане или придобиване“, посочва още експертът.

Технологичният гигант има за цел да пусне новата си видео стрийминг услуга през април или май. Тя ще включва безплатно оригинално съдържание за собствениците на устройства на Apple и абонаментна платформа за дигитални услуги. Въпреки това Netflix не се очаква да бъде част от проекта, а участието на HBO е под въпрос, коментира миналата седмица Алекс Шърман, позовавайки се на източници, запознати с въпроса. Starz на Lions Gate, CBS, която притежава Showtime, и Viacom се очаква да предложат абонаментни стрийминг услуги в платформата.

Айвс твърди, че Apple се нуждае от придобиване, защото е „километри зад“ конкурентите си. А вероятно има средства, които да похарчи за целта. В момента тя разполага с 245 млрд. долара в брой според отчета ѝ за първото тримесечие на 2019 г.

Още по темата

„Ако искат да бъдат сериозен играч, ще трябва да инвестират значително в платформата, от гледна точка на това да има собствено оригинално съдържание“, посочва управляващият директор на Wedbush Securities.

Относно това какво придобиване би имало най-голям смисъл, Айвс посочва имена като A24 Studio, Lionsgate, Viacom/CBS, Sony Pictures, MGM Studios и Netflix, както и потенциален издател на игри, като абонаментна услуга.

Ако Apple действа бързо и агресивно придобива съдържание, Айвс вярва, че базираната в Купертино компания може да достигне 100 млн. абонати за три до пет години. Това значи 7 до 10 млрд. долара годишни приходи през периода според него.

Ако обаче тя не се възползва от опциите за сливания и придобивания, „ще бъде голяма стратегическа грешка по наше мнение, която ще преследва компанията през следващите години“, пише Айвс.

Apple не е отговорила веднага на запитването за коментар по въпроса.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Атаката на САЩ срещу Huawei е погрешна