Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Автономният автомобил при катастрофа: Да спаси шофьора или пешеходеца

Моралните и етични аспекти, свързани с новите технологии, тепърва ще влизат в дневния ред, коментираха специалисти по време на Клуб Investor.bg

Автономният автомобил при катастрофа: Да спаси шофьора или пешеходеца

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Изкуственият интелект като услуга ще се намесва все повече в нашия живот, включително заради предпоставките технологията да е все по-евтина. Това заяви Виктор Манев, съосновател и партньор в Impetus Capital, в рамките на дискусия в Клуб Investor.bg – Disruptive Technologies.

Свързването на човешкия мозък с хардуера ще е следващият голям пробив. Тепърва трябва да се обсъдят етичните моменти – например ако изскочи човек на пътя, какво ще реши автономният автомобил - дали да бъде спасен шофьорът или пешеходецът. Предстои да видим времето, в което компютърът ще трябва да взема отговорни решения, смята експертът. 

Още по темата

Участниците в дискусията посочиха, че продаването на данните на потребителите вече е масов бизнес модел. Пример за това е изпращането на микротаргетирани съобщения по време на предизборна кампания.

Една телевизия не може да си позволи да лъже хората, но за Facebook няма такава регулация. Facebook и Google обаче формираха общественото мнение по време на президентските избори в САЩ, коментира Виктор Манев.

Според експертите динамичното развитие на технологиите може да доведе до сериозни социални проблеми – например ако в САЩ тръгнат автономни камиони след 5 години, над 2 млн. шофьори остават без работа. Междувременно индустрията на крайпътни заведения е обречена на смърт. Затова се не е изключено регулаторите да се опитват да забавят технологиите, докато се търсят решения на очакваните проблеми.

Атанас Киряков, изпълнителен директор на Онтотекст, част от Сирма Груп Холдинг, коментира какво може да е практическото приложение на иновациите с цел анализ на текст и разпознаване на лица.

Голяма част от технологията вече е достъпна и това има пряко приложение за бизнеса, стана ясно от думите му. Например с помощта на камера собственик на магазин може да направи анализ по демографски признаци какви хора на какви места спират.

Други приложения са анализите на обратната връзка работата с клиенти за търговците, които имат уеб сайт.

Киряков смята, че има апетит за инвестиции в технологии в малките и средни компании, но трябва да се влага и в натрупването на знания.

Ивайло Иванов, оперативен директор на iuvo Group, представи бизнес модела на crowdfunding  (груповото финансиране).

Когато дадена онлайн платформа свързва хора от двата края на света, им дава възможност да финансират проекти или нужди. Това е част от икономиката на споделяне и дава възможност да се намаляват традиционните разходи за всяка сделка от двата края на света.

Очертава се бъдеща възможност клиентите на финансови услуги да ползват глобален пазар и да избират най-подходящата за тях услуга, която не е обвързана с местния пазар, коментира експертът.

Що се отнася до навлизането на чужди пазари той посочи като пречка, че европейците са доста недоверчиви в процеса на комуникация.

Когато става въпрос за платформа, която свързва две страни, доставчиците работят на нисък марж. За нас обемът е важен и всеки следващ клиент и следващ пазар е празник, заяви Иванов. За мен това е начинът, по който ще се прави бизнес оттук нататък – в близка комуникация с клиента, макар да не сте лице срещу лице, смята той.

Виктор Манев заяви, че е погрешно малките компании да очакват, че с наемането на двама програмисти ще направят пробив. Големите могат да предлагат достъпни решения на малкия бизнес, коментира той.

Кои са технологичните тенденции, които създават нови пазари, кои са следващите големи пробиви и до какви етични проблеми ще доведат – това бяха други от темите, които бяха обсъдени.

Генерален партньор на Клуб Investor.bg Disruptive Technologies e Vivacom. Събитието се провежда с подкрепата на iuvo Group, Allterco и Ontotext, част от Sirma Group. Институционални партньори: Индустриален Холдинг България, ЕЛАНА Финансов Холдинг, Medical Dent, Green Life, БАИТ и БСК.

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Коментари (1)

5
 
2
 
1
преди 5 месеца
Смърт на пешеходците работа на пътя немат е там има подлези надлези да ходят

Още от Анализи
Рекламните компании не успяват да се адаптират към новите реалности