Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Битката за евтините смартфони се разгорещява

Samsung се насочва към Индия в опит да парира китайските компании, които опитват да доминират на пазара на евтини телефони

Битката за евтините смартфони се разгорещява

Снимка: Ройтерс

Samsung Electronics изгражда най-големия завод за производство на телефони в Индия в опит да овладее следващата област на растеж в индустрията – евтините смартфони, съобщава Wall Street Journal.

Южнокорейският гигант, който вече десет години води битка с Apple за най-заможните потребители в света, сега опитва да парира китайските компании, стремящи се към доминация на пазара на евтините телефони. Този пазар е два пъти по-голям от пазара на луксозни телефони, но предлага по-ниска печалба.

Индия е важно бойно поле, защото все още икономиката й расте бързо, а демографията на страната отразява тази на други страни, които се очаква да постигнат растеж. Малко над половината от населението на света има смартфон и цифрата ще достигне 77% до 2025 г., което се равнява на приблизително два милиарда нови потребители на смартфони, сочат данни на компанията GSMA Intelligence.

„Това е точното място за производствен хъб за цял свят“, казва Х. К. Хон, главен изпълнителен директор на Samsung Electronics в Индия, за новия завод на компанията в страната, чието строителство в предградие на Делхи се очаква да завърши до 2020 г. Той трябва да произвежда 120 млн. телефона на година, или приблизително един на всеки 13 телефона в света. Около 30% от тях ще бъдат предназначени за износ.

Ръководителите на Samsung смятат, че индийският пазар ще бъде ключов за успеха или провала на други нововъзникващи пазари. Компанията трябва да си спечели позиция в Индия, за да покаже, че може да се бори с китайските евтини телефони на компании като Xiaomi, Oppo Technologies и Huawei Technologies.

Още по темата

Китайските брандове съставляваха мнозинството от глобалния пазар на смартфони за първи път миналата година по данни на TrendForce, която следи продажбите на устройства. Това е скок спрямо 32% през 2013 г. Китайските производители на телефони подбиват цените на южнокорейския технологичен гигант, като предлагат сравними или по-добри характеристики на смартфоните си.

Индия е напът да изпревари САЩ догодина като втория най-голям пазар на смартфони в света след Китай. Днес само 22% от индийците притежават смартфон.

Xiaomi произвежда телефони на четири места в Индия и има около 10 хил. служители. Компанията опитва да убеди доставчиците си на резервни части също да се установят в Индия. Китайската компания Vivo Electronics вложи над 300 млн. долара в спонсорирането на лигата по крикет в страната до 2022 г. В същото време Oppo произвежда около 15 млн. телефона на година в завода си близо до Делхи.

„Смятаме Индия за жизнен пазар на смартфони, който постоянно набира скорост“, казва Уил Ян, бранд директор на Oppo India.

Делът на iPhone на пазара в Индия беше едва 1% в тримесечието до 30 юни, показват данни на компанията Counterpoint Technology.

Samsung влага около 700 млн. долара в завода си за смартфони близо до Делхи. Фактическият лидер на компанията Ли Джае Йон пътува в Индия това лято, за да пререже лентата рамо до рамо с индийския премиер Нарендра Моди и южнокорейския президент Мун Дже Ин.

Хон казва, че телефоните са произведени изцяло в Индия за разлика от тези на конкурентите, които внасят някои части. Поради това Моди избра да използва Galaxy. За да увеличи производството в Индия, Samsung ще го измести от Китай, твърдят анализатори от индустрията.

Индия е само един пример за конкуренцията за по-евтини смартфони. Според Canalys два пъти повече евтини телефона на цена от 200 долара надолу, отколкото скъпи устройства на цена от 500 долара нагоре са били доставени през първото полугодие на тази година. През 2013 г. дяловете на двата пазара са били равни.

„Глобалният пазар на смартфони достигна своя пик, но нововъзникващите пазари постигат растеж. Битката за следващия един милиард потребители е по-важна, отколкото пазара на луксозни устройства“, казва Тарун Патак, анализатор в компанията Counterpoint. 

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Пътят към успеха на услугите на Apple е трънлив заради китайските ѝ конкуренти