Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Блясъкът на новия комуникационен сектор може скоро да изчезне

Компаниите, които са по-малко ориентирани към растежа, ограничават потенциала за развитие на сектора, както и регулаторните проблеми

Блясъкът на новия комуникационен сектор може скоро да изчезне

Снимка: Архив Ройтерс

Смесицата от стари и нови медии може да не се окаже печеливша комбинация за новия индекс на комуникационните услуги в S&P 500. SPLRCL и компаниите в него са изправени пред регулаторни заплахи и предизвикателства, свързани с растежа на броя потребители, пише в свой анализ Ройтерс.  

Реконструираният сектор, който дебютира в края на септември, включва телекоми, интернет медии и развлекателни компании, като AT&T, Walt Disney и Twitter.

Акциите на три от петте компании, известни като FAANG - Facebook, Netflix и Alphabet, съставляват около половината от новия сектор по пазарна капитализация.

Facebook и Alphabet се прехвърлиха от технологичния сектор към комуникационните услуги. Преди това Netflix беше в сектора с потребителски продукти. Другите представители на FAANG - Amazon.com и Apple, остават съответно в потребителския и технологичния сектор.

Добавянето на акции от FAANG, които са сред най-бързо растящите в S&P 500, насочва повече вниманието към някога “заспалия” сектор. Всъщност досега комуникационните услуги следяха внимателно стъпките на технологичния сектор. И двата се понижиха значително по време на разпродажбите през октомври, включително и при 5,3-процентния спад на S&P 500 в сряда и четвъртък.

В петък и двата индекса успяха някак да се възстановят. Комуникационният сектор беше с 5,3% надолу от началото на месеца досега, а технологичният - с 6%.

От една страна, старите медийни играчи в комуникационния сектор смекчиха сравнението с големия спад на технологичния сегмент, но онези компании, които са по-малко ориентирани към растежа, също ограничават потенциала за развитие на сектора.

Освен това няколко от растящите компании в сектора - Facebook, Alphabet и Twitter, са изправени пред регулаторни рискове, каквито не съществуват при технологичните. Скорошните разкрития за пробиви в сигурността увеличиха притесненията сред инвеститорите, че американското правителство може скоро да нанесе удар на интернет компаниите с нови регулации.

По думите на Скот Рен, старши стратег в Wells Fargo Investment Institute, за да се стигне до баланс при регулациите, ще е нужно повече време.

“Междувременно трябва да мислим и за свръхрегулацията”, коментира още той.

В резултат от всичко пазарните стратези не са особено ентусиазирани. В понеделник Wells Fargo Investment Institute даде на сектора “неблагоприятна” оценка. Bank of America Merril Lynch и RBC Capital Markets също оценяват сектора по-слабо.

Още по темата

Припомняме, че в понеделник Google обяви, че личните данни на 500 хил. потребители на социалната мрежа Google+, която беше спряна, може да са били изложени на опасност. На 28 септември Facebook заяви, че хакери са откраднали пароли за влизане, което е им е позволило да имат достъп до потребителски акаунти. Около 29 млн. акаунта са били засегнати, разкри компанията в петък.

Директорите на Facebook и Twitter бяха разпитани пред Конгреса през септември във връзка с практиките за сигурност на данните на компаниите им.

Netflix се сблъсква с друго предизвикателство. На 17 юли книжата ѝ понижиха стойността си със 17 на сто, след като темпът на растеж на броя на чуждестранните нови абонати през второто тримесечие се оказа по-слаб от очаквания от инвеститорите. Още едни разочароващи данни за международния растеж може да притеснят още инвеститорите, коментира Даниел Морган от Synovus Trust Company в Атланта. “Това може да бъде притеснение, защото Netflix зависи толкова много от международните пазари от гледна точка на растежа си. Вътрешният пазар вече е сравнително зрял”.

Отчетът на Netflix за третото тримесечие се очаква във вторник.

Като се имат предвид рисковете пред акциите на интернет компании в комуникационния сектор, той е по-малко привлекателен от технологичния или този за потребителски стоки за инвеститорите, които търсят растеж, коментира Рен.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как ще повлияе арестът на финансовия директор на Huawei на търговската война?