Clubhouse и други базирани на звука социални мрежи привличат потребители с едно простичко нещо: да чуеш гласа на друг човек.
Развиващите се социални мрежи, които включват гласови разговори, привличат все повече хора и милиарди долари инвестиции, докато най-големите платформи търсят свой подход към аудио чат функциите. Clubhouse, единствената изцяло аудио социална мрежа, включваща разговори с големи имена от Холивуд, политиката и технологиите, предизвиква най-голяма еуфория, пише Wall Street Journal.
През януари приложението набра 100 млн. долара до оценка от 1 млрд. долара от инвеститори като компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz, а това се случи по-малко от година след появата на новата социална мрежа. Месечните сваляния на приложението, което може да се ползва само с покана, скочиха до 2,4 млн. миналия месец от 2000 през септември, сочат данни на Sensor Tower.
Конкуренцията обаче се задава. Може би най-ясният знак за все по-голямото влияние на аудиото в социалните мрежи беше новината, че Facebook е в ранен етап на експерименти с подобни функции, а Twitter добави гласова функция за туитване. Освен това тества отделен продукт за аудио чат стаи, наречен Spaces, разкри говорителка на компанията. Предприемачът и инвеститор Марк Кубън заяви, че е ангажиран със създаването на фокусирана в звука социална платформа, наречена Fireside, която ще се конкурира с Clubhouse. Източник, запознат с проекта, твърди, че услугата ще се появи тази година.
Новите приложения привличат известни лица и множество потребители, включително изпълнители, които си търсят публика, основатели на стартъпи, търсещи менторство, геймъри, които търсят други играчи. Но също така привлякоха и потребители, изхвърлени от други платформи, защото разпространяват теории на конспирацията, търсещи подкрепа политици и хора, засегнати от пандемията, които търсят нови начини да се свържат с други хора, докато текат блокадите.
Популярността на подкастите, заедно с досадата от Zoom, направи аудио приложенията като Clubhouse особено привлекателни. Джеремая Оуянг, анализатор на технологичната индустрия, съветник и стартъп инвеститор, смята аудиото за перфектно решение, защото не е толкова безлично като текста, нито е толкова ангажиращо като видеото.
Оуянг, който е активен член на Clubhouse, твърди, че аудио приложенията са се разраснали бързо по време на пандемията, докато хората търсят повече социални контакти, а разговорите на живо носят повече емпатия, отколкото текстовите съобщения. Оуянг следи нови социални мрежи и има списък от няколко десетки, включително сигурното аудио чат приложение на Chalk Inc. и Locker Room за аудио разговори на живо сред спортни фенове.
Приложението на Discord първоначално беше насочено към геймърите, но миналата година достигна до много по-широка аудитория. То набра 100 млн. долара през юни, достигайки 3,5 млрд. долара оценка, а шест месеца по-късно си осигури още 100 млн. долара, удвоявайки оценката си до 7 млрд. долара. Миналата пролет компанията заяви, че през ранните месеци на пандемията е имала 50% ръст на дневните потребители на своята функция за гласови услуги в САЩ.
Развитието на новите видове социални мрежи се случва в момент, в който най-голямата платформа в света Facebook е изправена пред критиките на регулаторите, които твърдят, че тя ползва антиконкурентни практики, за да мачка други компании. Facebook многократно е пускала нови функции, които приличат на тези на конкурентите ѝ. Instagram например добави почти идентични опции на тези, предлагани от Snapchat и TikTok.
Говорител на Facebook твърди, че компанията не е близо до пускането на конкурентен на Clubhouse продукт, но проучва възможностите за аудио функции. По-рано New York Times писа, че Facebook е в ранен етап на изграждането на продукт, който е подобен на Clubhouse.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?