Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как инфлуенсърите попадат в плана на Twitter за растеж?

Социалната мрежа иска да удвои приходите си до 2023 г.

Как инфлуенсърите попадат в плана на Twitter за растеж?

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Twitter се насочва все повече към съзателите на съдържание.

По-рано този месец компанията обяви първата си абонаментна програма, наречена Twitter Blue. Тя позволява на хората да “дават бакшиши” на избрани потребители в приложението. Освен това компанията придоби платформата за нюзлетъри Revue, която да позволява на създателите на съдържание да публикуват и монетизират нюзлетъри. Същевременно се твърди, че социалната мрежа е близо до пускането на функцията Super Follows, която ще даде възможност на някои потребители да таксуват другите за определено съдържание.

Всичко това се случва в момент, в който компанията си постави амбициозната цел да удвои приходите си до края на 2023 г. и да разрасне потребителската си база до 315 млн. дневно активни потребители. Но изглежда работата с инфлуенсърите скоро няма да окаже ефект върху приходите на технологичния гигант, пише в анализ CNBC.

Още по темата

Всички настоящи залози на Twitter, засягащи създателите на съдържание, могат да се възприемат като застраховка, в случай че има интелигентен начин да се печелят пари от средствата, които получават създателите на съдържание (отвъд рекламата), коментира ръководителят на Laundry Service Джордън Фокс.

„Главният изпълнителен директор на всяка платформа си мисли: какво ще стане, ако спомаганата от платформата монетизация на създателите на съдържание преживее бум като пазар? Какво ще стане, ако се превърне от нишово предложение в огромен източник на приходи, сравним или по-голям от рекламата днес? Какво ще стане, ако пропуснем всичко това“, допълва Фокс.

Да обърнем внимание на Instagram. Социалната мрежа заяви, че временно ще се откаже от таксите върху продуктите за монетизация, ползвани от създателите на съдържание. И все пак според Фокс има причина, поради която тези продукти не са обявени за безплатни.

„Ами ако пазарът стане огромен и Instagram иска или има нужда да се включи? Те трябва да са готови за това, колкото и малко вероятно да изглежда днес“, допълва той. В момента повече от 50 млн. души по света се смятат за инфлуенсъри, показва доклад на SignalFire, а това е най-бързо развиващият се сегмент на малкия бизнес.

Светът на създателите

Всеки гигант в областта на социалните мрежи започна да залага на създателите на съдържание.

Главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери наскоро сподели пред CNBC, че компанията майка Facebook иска да има милиони създатели, които да изкарват прехраната си чрез нейните приложения. Snapchat ще позволи на потребителите да дават бакшиши на някои от най-популярните ѝ инфлуенсъри. Освен това компанията редовно плаща на хора за публикуването на популярно съдържание в услугата за кратки видеа. Pinterest също обяви, че създава фонд, насочен към малка група от потребители.

Въпреки абонаментния модел, който служи като начин за диверсифициране източниците на приходи на Twitter, компанията все още генерира по-голямата част от приходите си от реклама. Според финансовия отчет на компанията за първото тримесечие рекламата носи над 86% от приходите на социалната мрежа.

„В обозримо бъдеще основният източник на приходи на Twitter ще остане нейният рекламен бизнес. Всички пари, генерирани от прибирането на дял от приходите на създателите на съдържание, ще са допълнителни за компанията“, кометира старши анализаторът на Insider Intelligence Ясмин Енберг.

EMarketer  очаква глобалните рекламни приходи на Twitter да нараснат с 28,7% до 4,03 млрд. долара през 2021 г., след разходите за придобиване на трафик. Рекламният арсенал на компаниите за социални медии има стойност, само когато хората доброволно прекарват часове на ден в платформата. И хората правят това главно, за да гледат съдържание, публикувано от различни инфлуенсъри.

„Това, което Twitter може да предложи на рекламодателите, е нейната силно ангажирана база от потребители. Създателите са основен двигател на потребителската ангажираност в социалните мрежи, а новите фунции на Twitter могат да помогнат на компанията да привлече и задържи създатели. Крайната цел е да се увеличи ангажираността, за да се стимулират рекламодателите да инвестират повече в платформата, като по този начин ще нараснат рекламните приходи на Twitter”, допълва Енберг.

Социалните мрежи все още се нуждаят от създатели. И те се нуждаят от тях повече, отколкото създателите имат нужда от социалните мрежи.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Amazon запази ръста на печалбата си, но приходите не отговориха на очакванията