Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Какво подсказва апетитът на Spotify към подкастите?

Компанията е осъзнала, че бъдещето ѝ не може да е свързано единствено с музикалната индустрия, където плаща солено на лейбълите

Какво подсказва апетитът на Spotify към подкастите?

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Когато работиш в една от най-бавно узрелите за дигиталната трансформация индустрии, като музикалната, пътят към рентабилността може да не е толкова лесен. Особено ако предлагаш дигитални решения чрез все още недоказал се напълно бизнес модел. А ако си компания от Европа, било то и първата в своята област, ситуацията не става по-лесна.

Да си Spotify в ерата на Apple, Amazon, Deezer и Tidal иска стратегия за развитие и отвъд музиката.

Шведският пионер в музикалния стрийминг знае добре това и все по-смело прави крачки встрани от музикалната индустрия. Първата и най-важната такава се оказа тази към подкастите.

Самата компания не крие, че тази стратегия за разширяването на портфолиото от предложения и добавянето на друго съдържание вече ѝ се отплаща. Когато отчете финансовите си резултати за третото тримесечие на миналата година, платформата обяви, че бизнесът ѝ с подкасти се радва на „експоненциален растеж“. В случая ставаше дума за 39% увеличение на слушанията само за три месеца.

Истината е, че на този етап Spotify не може да се похвали с печалба, въпреки че е на пазара от 2008 г. насам. Големият проблем за компании като нея е, че правата за музикално съдържание са прекалено скъпи. При последното предоговаряне на споразуменията с най-големите звукозаписни компании в света, шведският гигант все пак сподели, че не е постигнал онова, което е искал. Със сигурност директорите в индустрията не са лесен партньор, предвид това колко време им отне да признаят, че дигитализацията е единственият път напред.

Още по темата

Но все по-голяма част от тях проглеждат, осъзнавайки, че стриймингът е това, което дърпа целия музикален пазар нагоре през последните 3-4 години. Бизнес отношения, които да удволетворяват в еднаква степен нуждите на стрийминг компаниите, лейбълите и крайните потребители, едва ли ще бъдат постигнати лесно.

Ето защо Spotify продължава да мисли за подкастите като за своя шанс за развитие. Тя действа доста смело в тази област. Тази седмица се появи информация, че дори обмисля да придобие уебсайта и подкаст мрежата The Ringer. Информацията е от източник, запознат с темата, и все още не е потвърдена от шведската фирма. По-важното е, че с една подобна сделка Spotify би навлязла в още един сектор – този на подкастите за спортно съдържание. Този сегмент е сред най-популярните в подкаст света, така че апетитът на компанията към него не е случаен.

Да не забравяме, че от ноември Spotify предлага и персонализирани препоръки за подкасти. Така всеки потребител получава веднъж седмично специално избрани за него предавания. Към ноември 2019 г. платформата разполагаше с над 500 хил. подкаста – каталог, който в никакъв случай не трябва да бъде подценяван.

За да си спечели не само добро име в индустрията, но и качествено съдържание, Spotify заложи на придобивания на компании, които вече са утвърдени на пазара и имат добра репутация – като Gimlet и Anchor. За тях тя плати немалка сума – 340 млн. долара.

За цялото това време най-важното, което Spotify осъзна, е, че бъдещето ѝ принадлежи не на музиката, а на аудиото като цяло.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
SoftBank се отказва от сделката за акции за 3 млрд. долара на WeWork