Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Какво се случва с гигафабриката на Tesla в Германия?

Заводът трябваше да е готов на 1 юни, но няма изгледи скоро да отвори врати

Какво се случва с гигафабриката на Tesla в Германия?

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Предстоящият 1 юли се предполагаше, че трябва да е ден за празник за Tesla заради отварянето на нейната гигафабрика в Грюнхайне до Берлин. Но благодарение на ожесточената съпротива на екоактивисти, на бюрокрацията и промените в планирането е неясно кога първите превозни средства ще слязат от производствената линия на първата европейска фабрика на производителя на електромобили, пише Ройтерс.

Tesla вече отложи очакваното отваряне за края на 2021 г. И все пак агенцията за околна среда в Бранденбург, където ще бъде изграден заводът за 5,8 млрд. евро, все още не е дал финално одобрение, което означава, че не може да се изключи забавяне дори през 2022 г.

Какъв е проблемът?

Сложно е.

Tesla и милиардерът Илон Мъск разкриха плановете за завода в края на 2019 г. Мястото обаче частично припокрива зона за защита на питейната вода и граничи с природен резерват, което предизвика силно противопоставяне от страна на местните жители и екологични групи.

Миналата година Tesla трябваше да спре изсичането на гора на мястото, след като природозащитниците от местната група Nabu подчертаха риска за редките местни видове змии, чийто зимен сън може да бъде нарушен от отстраняването на дърветата.

Още по темата

Змиите трябваше да бъдат спасени преди Tesla да продължи, но бяха предприети много други усилия за спиране на работата на обекта по екологични причини.

„Хиляди хектари гори ще бъдат изсечени за създаването на необходимата инфраструктура и жилищно пространство“, твърди Мануела Хойер, която живее на около 9 км от мястото и е член на местна кампания, която се противопоставя на строежа. „Изграждането на подобен завод в защитена зона за питейна вода всъщност е престъпление срещу околната среда“, казва тя.

Нейните коментари отразяват по-широката тенденция в Германия, включваща проекти за възобновяеми източници на енергия, като вятърни паркове, които са критикувани от жители, които се страхуват от въздействието им върху локалното местообитание.

Наистина ли е това?

Не.

Бюрокрацията също тежи на Tesla. Засега компанията работи на база на предварителни разрешителни за строителство, а големите фабрични халета и структури вече са построени върху 740 акра земя, която компанията е купила за 43,3 млн. евро.

Но само когато Агенцията по околна среда в Бранденбург предостави окончателно разрешение, заводът може да бъде отворен.

Въпреки че преди това беше казвала, че не може да сподели кога ще се случи, всеки проект, получил предварително разрешително в Брандебург,, в крайна сметка е получил финално одобрение.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
4
 
7
0pk до: zelka007
преди 2 месеца
Чета и плача. До къде го докараха немците. Какъв позор - да крадат чужди технологии подобно на алкохолизираните руснаци! Не върви на добре този западен сват, щом съюзници се подслушват и си крадат технологии... :[
0
 
2
 
6
redcretin до: 0pk
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
В Китай са на компартията, никога не са негови :)По примера на холандската фабричка човека просто опита да глътне едни зелени квоти ПАК.
0
 
4
 
5
khao до: zelka007
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
никой не го караше да строи там... в ЕС има хиляди места по добри за тая фабрика..
2
 
6
 
4
zelka007 до: kmilchev
преди 3 месеца
know how за какво ще придобие от немската света троица ... ?! чисто любопитство ... ?! самите ауди и мерцедес си признаха от шефските отдели , че са на по петилетка след тесла технологично . че даже оня от мерцедес твърдеше допреди година-две , че електрическите камиони били невъзможни от физическа гледна точка . естествено го пенсионираха бързо с почести , и сега друга песен пеят . и ревът за милиардни субсидии . че и тесла им била длъжна да им осигури достъп до нейните зарядни станции ... !! ... май и със закон ще я принудят . а за софтуера сигурно над 10 години им е изоставането . те до миналата година повечето от тях я имаха софтуерни отдели за съгласуване от по стотина човека я не ... :))) ... нали ги беха изловили преди 4-5 години и бмв и мерцедес , купили по няколко model S и ги въртя тестовите им шофьори по трасетата им към заводите . даже се въртеше и снимка на една разкостена тесла в гараж на некой от троицата беше ... :))) ... дръж се сериозно ...
2
 
9
 
3
kmilchev до: 0pk
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Идеята му беше да наеме инженери от Мерцедес, БМВ и Ауди и така да спечели ноу-хау, а и индиректно да удари конкуренцията от Германия. Но аз мисля, че Полша или Чехия бяха много по-добри дестинации за завода, досега щеше да е готов.

Още от Анализи
Колко близо е споразумението за трансатлантическия трансфер на данни?