IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Капаните на социалните мрежи за компаниите и как да ги избегнем

Познаване на правилата за личните данни, чести ъпдейти на приложенията и обучение на служителите помагат да се избегнат капаните на социалните мрежи

17:01 | 24.08.11 г.
Капаните на социалните мрежи за компаниите и как да ги избегнем

Социалните мрежи са сериозен фактор за промяната на отношенията между компаниите и техните клиенти, изграждането на брандовете и свързването им със света чрез интернет. Някои организации участват с готовност в социалните мрежи с цел да натрупат дълготрайни ползи в маркетингов план, докато други се колебаят да предприемат подобна стъпка.

От Cisco предлагат пет съвета, които ще ви помогнат да защитите компанията си от потенциални рискове, свързани с употребата на социалните мрежи.

Капаните на социалните мрежи

Злонамерен код на сайта на социална мрежа или в мобилни приложения, свързани с него, включително в реклами на трети лица, може директно да хакне мрежата ви. Социалните мрежи, като например Twitter, са особено уязвими за този тип хакване заради скъсените URL, които измамват потребителите да посетят злонамерени сайтове.

Malvertising, или подвеждаща реклама, се открива дори и в социалните мрежи с добра репутация в интернет пространството. Обикновено това са линкове към злонамерен софтуер, поместени сред много реклами – място, което потребителите възприемат като безопасно. 

Социален инженеринг е действие, при което някой извлича информация от компютъра ви, за да влезе в системата, вместо да разбива самата система. В социалните мрежи това е изключително лесно, тъй като там хората са по-склонни да споделят личната си информация, отколкото когато се срещат с някого лице в лице. Това се превръща в предпоставка служителите да споделят частна и конфиденциална информация през социалните мрежи.

И накрая, ако във вашата компания служителите нямат строги правила на работа по отношение на интернет и са оставени да действат, ръководени от собствената си преценка за поведение и дейности онлайн, то е възможно да не са запознати достатъчно добре с потенциалните последствия от ползването на социалните мрежи. За съжаление, при подобни случаи се е стигало и до предприемането на правни действия, при които под отговорност могат да се подведат както служителя, така и самата компания.

Как да смекчите рисковете според специалистите на Cisco

Запознайте се с правилата за личните данни на социалните мрежи. По този начин ще можете по-пълноценно да информирате потребителите за това как се използват личните им данни.

Чести ъпдейти на приложенията на потребителите за браузъри, антивирусен софтуер и уеб приложения помагат при справянето с опасностите в сайтове, които разпространяват злонамерен код.

Създайте правила за ползване. Създаването на правила за работа със социалните мрежи е един от най-важните аспекти за намаляването на риска. Има много публично достъпни документи с подобна насоченост, които да ви помогнат да започнете. Те трябва да отразяват фирмената ви култура, ценности и съществуващи разпоредби, като определят цели, стратегия за постигане на целите ви в социалните мрежи и помощта, която да изиграят служителите.

Обучавайте служителите си в духа на най-добрите практики, правила за ползване и тяхната лична отговорност. Инвестицията в това е единственият начин да се управлява все повече разширяващият се набор от инструменти в социалните мрежи и свързаните с тях рискове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:34 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още