Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Кризата с Galaxy Fold, или как Samsung трябва да се поучи от Apple

Да развълнуваш потребителите с нови технологии е интересно, но не е достатъчно

Кризата с Galaxy Fold, или как Samsung трябва да се поучи от Apple

Снимка: Samsung Global Facebook page

Samsung Electronics прави наистина добри телефони. Сериозно, когато не експлодират или не се разпадат, или екранът им стане черен, името Samsung е символ на стабилни устройства, на които може да се разчита - с добър хардуер и софтуер, пише в свой коментар за Bloomberg Тим Кълпан.

Ето защо решението за отлагане на пазарния дебют на огъващия се смартфон Galaxy Fold показва, че тези проблеми може да са по-сериозни, отколкото ни се струват, допълва той.

Fold нямаше да бъде голям източник на приходи или печалба. Беше по-скоро шанс за показване какво може да напрви южнокорейската компания. В крайна сметка обаче Samsung просто доказа, че не може да прави огъващи се телефони, категоричен е е Кълпан.

Лошото продуктово изпълнение дойде по-малко от две години след появата на експлодиращия Galaxy Note 7 - устройство, което имаше рядката чест да бъде забранено от авиокомпаниите по целия свят. Както се прогнозираше, потребителите простиха на Samsung и бяха готови да използват отново нейни продукти след тези проблеми.

Samsung не просто може да мине без тази травма, но и не си заслужава капиталовия риск. Още един продуктов провал може да ѝ струва скъпо, а както писа миналата седмица Алекс Уеб, може да засегне апетита на потребителите към огъващите се смартфони като цяло. Освен това компанията печели от други неща.

Още по темата

Да не забравяме, че Samsung е световен лидер на пазара на ключови компоненти, използвани в електрониката - дисплеи и чипове за памет. Със сигурност това са циклични и нестабилни бизнеси, но доброто представяне на Samsung ѝ позволи да продължи да печели от тях, когато по-малките конкуренти започнаха да губят.

Бизнесът с чипове например донесе 76% от оперативната печалба миналата година, въпреки че генерира 32% от приходите. Смартфоните, от своя страна, донесоха под 18% оперативна печалба и 36% от приходите. Тази вътрешна верига на доставките е добър пример за конкурентно предимство, каквото не притежава никоя друга компания в света. За да спечели от това, Samsung трябва да се фокусира върху доброто производство на качествени продукти, вместо да се опитва да е първа в нетествани технологии.

Дългогодишният ѝ конкурент Apple е добър пример за тази стратегия. Той ряко залага на нови технологии. Компанията беше тази, която изчака другите да имплементират OLED дисплеи, лицево разпознаване и 4G. Когато в крайна сметка реши да ползва всичко това, го направи по най-добрия начин.

На фона на случващото се на пазара на смартфони, е изкушаващо да се опиташ да надскочиш границите и да направиш нещо вълнуващо. Но повечето потребители искат продукт, който работи, коментира още Кълпан.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Как епъл да заложи на нови технологии, като купуват панелите за дисплеи от самсунг?! Епъл хардуер не произвежда, те са в най-добрия случай - дизайнери, през останалото време те купуват вече готови части.

Още от Анализи
До 2030 г. роботите могат да премахнат 20 млн. работни места в производството