Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Кризата с коронавируса дава шанс на технологичните гиганти да поправят имиджа си

Google, Facebook и Amazon вече показаха, че искат да помогнат

Кризата с коронавируса дава шанс на технологичните гиганти да поправят имиджа си

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Google, Facebook и Amazon използват мащаба си, факта, че достигат до много хора и технологичните си възможности, за да помогнат на американците да се справят с кризата с коронавируса – възможност големите технологични компании да се справят с нарастващите критики от страна на Вашингтон, пише в свой анализ Ройтерс.

Трите компании имат шанс да подобрят значително имиджа си след все по-големите регулаторни критики от Министерството на правосъдието, Федералната търговска комисия и други, които обвиняват въпросните гиганти, че имат антиконкурентно поведение и използват мащаба си, за да защитават пазарния си дял или да се разширяват на близки пазари.

Депутати от двете партии редовно атакуват компаниите с широк спектър от обвинения – от това, че правят твърде малко, за да защитават децата, до това, че позволяват на недоброжелатели да използват пандемията, за да печелят на гърба на потребителите.

Но сегашната криза предлага на компаниите, всяка от които разполага с големи кешови резерви и огромен капацитет да влияе на живота на американците, шанс да изиграе ролята на спасител, отърсвайки се от проблемния си образ.

„Щастлив съм, че искат да помогнат“, коментира сенаторът републиканец Джош Хоули във връзка с усилията на Google да разработи механизъм за скрининг на вируса. „Надявам се, че наистина помагат и не го използват като възможност да насърчат бизнеса си“.

Още по темата

Facebook е поредната компания, която обяви, че иска да помогне за ограничаването на икономическите щети от коронавируса. За целта тя ще даде 100 млн. долара в брой и рекламни кредити на до 30 хил. малки компании в над 30 страни по света.

Google на Alphabet беше първата, предприела мерки, и получи силното одобрение на президента Доналд Тръмп за разработката на уебсайт, който да помогне за ускоряване на процеса на намиране кой се нуждае от тест за коронавирус.

След това основателят на Amazon.com Джеф Безос влезе в постоянен контакт с екипа на Белия дом в последните дни, а в понеделник обяви, че ще наеме 100 хил. работници в своите складове и в доставките в САЩ, за да се справи със скока на онлайн поръчките. Освен това Amazon заяви, че ще добави 2 долара към минималната заплата от 15 долара на час за американските си служители до април.

Скот Уолстън, президент на Technology Policy Institute, чиито членове са и трите компании, твърди, че сегашната обстановка предлага възможност за промяна в начина, по който хората мислят за технологичните компании и ще „добави ново измерение“ в дебатите за това как големите технологични компании засягат конкуренцията.

Вижте още технологични новини във видео материала!

гледано: 1091   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Softbank ще продаде активи за 41 млрд. долара