IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мъск - безразсъдният лидер, който няма да спаси Tesla

Компанията се нуждае от външен човек за председател, който да успее да обуздае импусливните постъпки на Илон

11:47 | 06.10.18 г. 12
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Илон Мъск е познат със силната си хватка върху всяко от своите рискови начинания. Но след като беше притиснат от финансовата полиция, той се съгласи да наеме не някой, който да поеме кормилото, а по-скоро инструктор по шофиране, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Мъск, който е дългогодишен главен изпълнителен директор на Tesla, ще се откаже от ролята си на председател на компанията за три години, съгласно новата му сделка с регулаторите. Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ също така иска да бъдат назначени двама независими директори, а туитовете на Мъск се разглеждат все по-внимателно, тъй като често са разглеждани като новини за компанията и служат като насоки за близо 23-те му млн. последователи. Мъск обаче ще остане главен изпълнителен директор на Tesla.

Шансовете директорите да изберат нов председател от сегашния борд са големи. Две трети от директорите на производителя на електромобили заемат местата си откакто фирмата стана публична през 2010 г. Мнозина имат тесни връзки, финансови или семейни, със самия Мъск, който притежава 22% от компанията.

И все пак постът на председателя трябва да отиде при някой, който няма връзки с гиганта от Силициевата долина.

Намесването на външен човек ще означава следването на подход, наложен от американските конкуренти на Tesla – General Motors и Ford Motor, когато бяха изправени пред трудности. Също така ще даде на председателя възможност да атакува дългия списък от проблеми на Tesla, със свеж поглед на нещата и без да е допълнително обременен.

"Tesla не се нуждае от някой, който има опит с коли, електромобили или батерии“, твърди инвестиционният съветник Стивън Ратнер. „Тя има нужда от опитен главен изпълнителен директор или от бивш главен изпълнителен директор, или от председател, който да накара господин Мъск да се държи като възрастен“.

Ратнер твърди, че компанията трябва да позволи на новия си председател да преоформи борда, като вкара няколко нови директори, както направи ветерана от телекомуникационната индустрия Ед Уитакър, когато стана председател на GM. Сегашният борд не успя да държи Мъск под отговорност, докато в ролята си на главен изпълнителен директор той редовно се проваляше в изпълнението на финансовите и производствените цели.

Именно липсата на дисциплина у Мъск в управлението на Twitter акаунта му и прибързаното му съобщение, че Tesla ще стане отново частна компания, го постави в сегашната му позиция. Има и други примери за проблемното му поведение – пушенето на марихуана по време на скорошна поява в радиото даде допълнителна мотивация на критиците му.

Новият председател трябва да е някой, който да държи юздите, ясно съзнавайки, че Илон не може да спаси света сам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 6 rate down comment 0
Sokratus
преди 5 години
- Мошшшеннник, МошшшенникВикаше Импестора в очакване на IPO-то на Aramco, строен на първият ред заедно с товаришч Милер.хахахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 12 rate down comment 5
melron
преди 5 години
Всъщност за 3-то тримесечие броя произведени коли е 80 142. което никак не малко особено при цената на тези автомобили. И BMW и Daimler от години се напъват ама не могат да извадят нищо свеястно въпрели опита си. И десет хиляди модела да пуснат пак няма да доближат Тесла. Вече 10 години нищо не могат да направят освен да купят няколко Тесли с подставени лица и да ги разглобят до основи. Думата Мошенник казано от тотален лузър няма никаква стойност. Фактите са че "През 2016 г. от заводите на баварския производител излязоха 2 370 000 автомобила" И това е в десетки заводи. В момета Тесла е с темп на производство от 350 000 коли в само един завод, който при пълното си завършване се очаква да произвежда към близо 1 милион през 2020 г. За разлика от другите производители Тесла ВЕЧЕ има израдена мрежа от зарядни станции. Обаче разни елементи се напъват да обявяват това за заянатчийско производство. А вече започна строежа на втори такъв завод в Китай. И се предвижа трети в Европа, с което Тесла може да изравни проиводството на БМВ.Естествено в такава нова област има проблеми, но така е винаги при водещите нови технологии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 0
zelka007
преди 5 години
то той е от хората с парите по принцип :))) ... но за едно нещо си прав , с властта , независимо коя е - републиканци , демократи , твои бивши състуденнти , съзаклятници , лично неприятни за теб личности , ГЕРБ , БСП , Патриоти , ДПС , СДС и пр. и особено държавните институции не бива да се гъбаркаш и да се поставяш публично над тях , дори и да си прав - щото се руши вярата на хората , руши се онази спойка на общество , която ни прави хора и отиваме лека-полека към анархията и самоуправството . това е морално задължение за всяка известна публична личност по принцип - артист , спортист , с особена важност за политиците , мениджър , учен и пр.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 3
Sokratus
преди 5 години
Ужасен мошшеннник е Мъск. Взел е да фалшифицира дори и данните за продажбите в щатите!!! За септември в категорията автомобили за пътници, направо е прекалил:Tesla - model 3, model S - 26000 бройкиAudi - A3, A4, A5, S6, A7, A8, TT, R8 - 7873 бройки спад от 13%BMW - 2, 3, 4, 5, 6, 7 серии, i3, i8 - 12379 бройки - спад 1%Mercedes - C, CLA, CLS, E, S, Sl, SLC, AMG GT - 12 163 бройки -спад от 13%BMW и MB продават по-малко от Тесла, а голямата луксозна европейска тройка продват 32415 срещу 26000 в САЩ!!!Прави ли ви, че само на тесла числото е кръгло! Ето как Мъск фалшифицира числата, със закръглаване!!!хахахахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 11
scott
преди 5 години
и аз импе, и аз.първиа път,у когат барнах акциес на теслата ги купих май за 356 /тука не съм сигурен/ и след 10-тина дни ги продадох на 371. Ей ти го, преди седмица купих на 264 и само след има-нема 15 часа ги шитнах на 300. Той мъск си е мушеник, има си пирамида и фанатични фараоноследващи. ама ако го уцелиш на тайминг и го засечеш - дава и на гола кука. Иначе по саттиес: мъска свърши. заяде се яко със хората с власт и пари. сега ше му сложат наморник и ше го гонът, докът на тех им се иска. Втория туит ше си го помни цел живот. Очаквайте: плюене в пресата по идолът. има да си ткъркате очите и да се чудите дали не сънувате....ама сорка, нема как. палачинката се обърна окончателно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 14
majnata
преди 5 години
Илон ше гризне дръжката , отдавна го прогнозирах ... а теслата ше я разпарчетосат Форд и ГМ .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 2
Sakamano
преди 5 години
Ако ще се сърдиш за това - сърди се на двамата твои любимци, които вдигнаха цените на петрола, с което повишиха интереса към електрическите автомобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 2
zelka007
преди 5 години
не е много по темата , ама днес (събота) за първи път виждам такова нещо . в софия , централата на прокредитбанк има зарядна станция за електрически коли отстрани в пряката . обикновенно няма коли на зарядната , виждам като минавам понякога да зареждат , но повече паркират други разни куриерски на праното място . та , днес една зареждаше и 3 (три) чакаха за зареждане :))) . опашка на зарядна станция . не е да кажеш , че бяха на прокредит сервизните ... опашка за зарждане :))) ... нямало пари , скъпи били , никой нямало да ги купува и пр. :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 2
Sakamano
преди 5 години
Много интересно как "безразсъдността" и "импулсивността" на Мъск, за които дълги години никой не подозираше се проявиха точно в ключовия за развитието на компанията момент - когато на Tesla й предстои да преодолее техническите проблеми пред производството и най-накрая да излезе на печалба. Някой по-мнителен би заподозрял нещо гнило, но ние не сме такива. Вярваме, че спадът на акциите се дължи на провала на Мъск. А не че някой е решил да си напазарува по-евтино.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 4
Sokratus
преди 5 години
Браво Инвестор и днес има реклама на Тесла!Колкото до задълбоченият анализ на Мъск, оценката ми е към 2-;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още