Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Отчетът на Netflix ще подскаже какво да очакваме от стрийминг войната през 2022 г.

Растежът на стрийминг платформите ще бъде предимно извън САЩ, твърдят анализатори

Отчетът на Netflix ще подскаже какво да очакваме от стрийминг войната през 2022 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

Netflix ще бъде първата голяма стрийминг компания, която ще обяви финансовите си резултати тази седмица, давайки на инвеститорите знак дали компаниите са започнали да привличат достатъчно клиенти, за да оправдаят големите разходи за онлайн програми през 2022 г., пише Ройтерс.

Доминиращата стрийминг услуга ще отчете резултатите за четвъртото си тримесечие в четвъртък. Wall Street ще следи колко потребители е привлякла платформата в чужбина, тъй като темпът на растеж на стрийминга се забавя спрямо предизвикания от пандемията бум през 2020 г.

Освен това Wall Street ще следи дали стрийминг войните се отплащат, тъй като компаниите добавят скъпи програми, като новото риалити шоу за семейство Кардашиян в услугата на Walt Disney, сериала „Властелинът на пръстените“ в Prime Video на Amazon.com и предисторията на „Игра на тронове“, която се очаква в HBO Max.

В петък Netlix повиши цените на най-големия си пазар – Съединените щати и Канада, където според анализаторите растежът е в застой. Компанията преживя големи колебания по време на пандемията, започнали с рязък растеж в началото на 2020 г., когато хората си стояха у дома, а киносалоните бяха затворени. Растежът на броя на новите регистрации се забави през 2021 г., когато мерките, наложени заради Covid, бяха разхлабени, но като цяло коронавирусът забави създаването на ново съдържание. Компанията прогнозира, че ще привлече 8,5 млн. нови стрийминг абонати за периода от октомври до декември.

Очаква се през 2022 г. растежът на Netflix да се стабилизира, смятат анализатори. Това ще я постави напът да се върне към ръст на новите абонати, какъвто се наблюдаваше преди пандемията. Компанията подготвя нови сезони на глобалния феномен „Squid Game” и на носителя на награда „Еми“ “Короната”, плюс голям брой нови филми.

Но стрийминг пионерът се сблъсква с по-голяма конкуренция в САЩ и чужбина от новите участници на пазара заради промоциите и големите разходи за ексклузивно съдържание. Тъй като тези абонаментни услуги за видео по заявка инвестират значително в съдържание, засилващо стрийминг войната, Wall Street започва да поставя под въпрос възвръщаемостта на тази инвестиция.

Още по темата

„2022 г. трябва да докаже, че нито една компания няма монопол върху страхотното съдържание и че времето, прекарано в която и да е стрийминг платформа не е гарантирано“, пише медийният анализатор Майкъл Нейтънсън.

Той понижи прогнозата си за общия брой зрители на Netflix до края на годината до 250 млн. от 252 млн., а като причина за решението си посочва съзряването на пазарите в САЩ, Канада и тези в Западна Европа. Той смята, че растежът ще дойде от места като Азиатско-Тихоокеанския регион, където клиентите ще плащат по-малко за Netflix.

Анализаторът на Evercore ISI Марк Махейни коментира пред Ройтерс, че Netflix вероятно ще продължи да добавя милиони абонати годишно на вътрешния си пазар, но 90% от ръста ще идват извън САЩ.

Конкуренцията за клиенти е най-силна в Съединените щати, където броят на домакинствата, абонирали се за стрийминг услуга, е достигнал 78%, по данни на Leichtman Research, и където Deloitte прогнозира, че отливът (скоростта, с която хората се отказват или се абонират за услуги) е сравнително висок – 35%.

Битката за времето и вниманието на потребителите продължава по целия свят, подхранвайки агресивна надпревара, включваща огромни разходи за съдържание. Базираната в Лондон компания за проучвания Ampere Analysis прогнозира, че общите разходи в индустрията ще надхвърлят 230 млрд. долара тази година, водена от компании, които харчат значително за спортни права, като Comcast с нейните 22,7 млрд. долара и Disney с 33 млрд. долара.

Netflix, която не предлага спортно съдържание на живо, прогнозира, че ще похарчи 17 млрд. долара за програми през 2021 г. Тя не разкрива плановете си за 2022 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как Ирландия пропусна шанса си да стане "суперрегулатор" на Big Tech?