Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Сделката на Salesforce и Slack ще се сблъска с истинския си тест след пандемията

Едва тогава тя ще покаже дали компанията на Марк Бениоф е действала успешно с това придобиване

Сделката на Salesforce и Slack ще се сблъска с истинския си тест след пандемията

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Планираното придобиване от Salesforce на пионера в разработката на софтуер за съвместна работа Slack Technologies беше подтикнато от пандемията, но успехът му ще зависи от това дали ще има смисъл и в света след блокадите, пише Арън Тили за Wall Street Journal.

От години Salesforce проучва потенциалнa сделкa със Slack, включително възможността да инвестира в компанията, твърдят източници, запознати с преговорите. Но чак когато Covid-19 изпрати милиони хора да работят от домовете си, Salesforce реши, че ще плати над 50% премия над цената, на която акциите на Slack завършиха търговията ден преди Wall Street Journal да разкрие новините за преговорите.

Сделката е на стойност 27,7 млрд. долара и включва пари в брой и акции.

Главният оперативен директор на Salesforce Брет Тейлър, една от главните фигури зад споразумението, заяви, че това как клиентите и бизнес светът са реагирали на здравната криза, като са започнали да работят с повече дигитални инструменти, е събрало двете компании.

„Технологията, която Slack създаде, беше по-актуална от всякога. Това реално ни мотивира да започнем преговорите сега“, коментира Тейлър в интервю.

Сделката ще трансформира Salesforce в един от най-големите играчи в бизнес софтуера, а анализатори твърдят, че тя ще помогне на компанията да се превърне в по-сериозен конкурент на Microsoft и нейния сходен софтуерен пакет Teams.

Още по темата

Но придобиването има свои рискове и предизвикателства.

„Slack е добро начало, но това не е краят“, коментира Грег Джонсън, бивш директор на Salesforce, който ръководеше разработката на социална мрежа, наречена Chatter, и напусна компанията през 2016 г. „Ако Salesforce иска да се конкурира рамо до рамо с Microsoft, ще се нуждае от повече от това, което Slack има да предложи“.

Джонсън твърди, че една от областите, които може да се наложи компанията да подобри, е видео технологията – функция, с която Microsoft и Zoom Video Communications привлякоха инвеститорския ентусиазъм, докато Slack до голяма степен я пропуска.

А цената, която Salesforce плаща за Slack, изглежда голяма, твърди анализаторът на UBS Кар Кирстед, което увеличава очакването за осигуряване на добра възвръщаемост от инвестицията. Анализатори смело свиха очакванията си за рентабилността на Salesforce, отразявайки сливането със Slack, която остава на загуба.

Salesforce, която миналата година похарчи 15 млрд. долара за платформата за анализ на данни Tableau Software, си навлече критиките на анализатори и инвеститори заради част от сделките ѝ, които влияят негативно на рентабилността ѝ. Книжата на Salesforce са понижили стойността си с около 14% откакто се появи информацията за сделката със Slack.

Самият Тейлър пристигна в компанията чрез едно от придобиванията, когато тя купи стартъпа за съвместна обработка на документи Quip през 2016 г. за 500 млн. долара. Придобиването на Quip беше част от по-ранните усилия на главния изпълнителен директор Марк Бениоф за навлизане на пазара на колаборативни работни решения, въпреки че анализатори смятат, че това не е донесло особен успех.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
През 2020 г. така и не се стигна до истинска стрийминг война