IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще приключи ли възходът на игрите през 2021 г.?

С поставянето на ваксините и отварянето на икономиките игрите ще се борят с конкуренцията на все повече развлечения

20:20 | 05.01.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Въпреки че повечето компании разбираемо са доволни да видят отминаването на 2020 г., фирмите за видео игри може би са със смесени чувства, пише Дан Галахър за Wall Street Journal.

Коронавирусната пандемия е неоспорима благодат за гейминг индустрията. Ограниченията, които накараха всички да си стоят у дома и които доведоха до спирането на други форми на развлечение, донесоха една особено добра година за сектора. Шест от най-големите издатели на игри се очаква да отчетат комбинирани приходи от 24 млрд. долара за календарната година, или с 19% повече спрямо година по-рано, сочи консенсусна прогноза, събрана от FactSet. Приходите на същата група от компании се свиха с близо 3% през 2019 г.

Тези данни не включват продажбите на новите конзоли Xbox и PlayStation, които излязоха на пазара в началото на ноември и все още са трудни за намиране заради огромното търсене. Други производители на гейминг хардуер също печелят от треската. Turtle Beach, която прави аксесоари, като специални слушалки за геймъри, отчете 71% ръст на приходите от продажби на годишна база до 227 млн. долара за деветте месеца до септември. Отскоро публичната Corsair Gaming, която прави персонални компютри и лаптопи за гейминг, както и други свързани аксесоари, записа 54% скок на приходите до 1,2 млрд. долара за същия период.

За разработчиците на игри настоящият бум на продажбите е забележителен, като се има предвид влиянието на пандемията върху цикъла на създаването на игри. Няколко големи заглавия бяха отложени през 2020 г. заради предизвикателствата, предизвикани от работата от дистанция. В този списък попада новата игра от франчайза „Call of Duty” на Activision Blizzard. Играта „Black Ops Cold War” беше пусната няколко седмици по-късно от нормалното и получи най-ниската оценка от критиците за игра от франчайза от повече от десетилетие. Но анализаторът на Cowen Дъг Кройц твърди, че играта все още може да достигне 20 млн. продадени бройки.

Анализатори прогнозират, че издателският бизнес на Activision ще отчете 74% ръст на нетните продажби за 2020 г. до близо3,9 млрд. долара, сочат данни на FactSet.

Дори провалите през 2020 г. бяха относителни. На 22 декември полската компания CD Projekt обяви, че е продала над 13 млн. копия от своята проблемна игра “Cyberpunk 2077” от премиерата ѝ на 10 декември. Това е доста под прогнозата за 18 до 25 млн. бройки, която според анализатора Кен Ръмф от Jefferies Wall Street очаква. Но данните не са никак лоши за игра, изпълнена с толкова бъгове, че Sony я премахна от онлайн магазина си, а както Sony, така и Microsoft се присъединиха към търговците на дребно, за да предложат възстановяване на парите на недоволните играчи. Анализатори все още очакват CD Projekt да отчете около 672 млн. долара приходи за 2020 г. – над пет пъти повече спрямо сумата за предходната година, твърдят от FactSet.

Но подобно на други индустрии, които бяха подкрепени от пандемията, секторът за видео игри е изправен пред въпроса как ще изглежда бизнесът през 2021 г., когато се очаква масовата ваксинация бавно да започне да връща живота към нормалното. Браян Новак от Morgan Stanley написа на 22 декември, че пандемията „вероятно е издърпала напред с четири години привличането на геймъри“, което означава, че растежът ще зависи от способността на компаниите да пускат привлекателни игри.

Разбира се, разработчиците могат да бъдат подпомогнати от допълнителното насочване към новите конзоли Xbox и PlayStation, което ще повиши търсенето на игри, показващи възможностите на тези устройства.

Activision и Electronic Arts – два от най-големите разработчици по годишни приходи, се очаква да запишат съответно 7% и 8% ръст на приходите през календарната 2021 г., с поне две нови игри от страна на Activision и нов „Battlefield” от EA.

Скоростта на отварянето на икономиките в различните държави също ще е фактор, от който ще зависи представянето на индустрията през тази година. Блокадите и другите ограничения вероятно ще продължат да са в сила през зимата, като се има предвид скорошния скок на случаите на Covid-19, докато повторното отваряне на местата за развлечения, предлагащи филми, концерти и тематични паркове, които се конкурират за свободното време и парите на потребителите, вероятно ще се случи значително по-късно. Но докато повече развлекателни възможности отново се появяват на хоризонта и повече хора се върнат в офисите, гейминг индустрията ще трябва да се бори с факта, че не е единственото привлекателно предложение на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:17 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още