Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Смартфоните ще стават по-интересни, но ще насърчи ли това продажбите им?

Задава се нова вълна от иновации в индустрията, но нищо не обещава напълно да излекува пазара от болките му

Смартфоните ще стават по-интересни, но ще насърчи ли това продажбите им?

Снимка: Pixabay

Продажбите на смартфони намаляват. През 2018 г. те се свиха с 3% и макар че дългоочакваното пускане на 5G мрежите ще помогне, IDC прогнозира, че дори тогава растежът ще е в едноцифрени проценти, пише TechCrunch.

С няколко изключения производителите на смартфони започват да усещат болките от стагнацията заради редица фактори. Световната и китайската икономика се забавят, цикълът на подмяна на устройствата от потребителите се удължава, а цените се покачват, както и митата, на фона на търговската война.

За потребителите всичко се свежда до едно просто нещо: повечето телефони днес са достатъчно добри, а производителите предлагат не особено привлекателни причини да смените устройството си на всяка година или две. Но за разлика от гореспоменатите външни фактори, тук производителите могат да направят нещо по въпроса.

Разбира се, това може да е годината, в която нещата ще се променят. След години на слаби подобрения в устройствата, производителите най-сетне започват да действат с размах. Макар да е изминал по-малко от месец от 2019 г., тя изглежда ще бъде една от най-иновативните за смартфоните напоследък.

Samsung, Huawei, Xiaomi и Royole работят по телефони с огъващи се екрани, а Motorola може да се нареди сред тях с новия Razr. Междувременно Google обеща да поддържа новата вълна от огъващи се устройства с ъпдейти за Android. От тази година започват да се появяват и 5G телефони.

Тази седмица Meizu и Vivo показаха, че се възползват от новите тенденции (безжично заеждане, Bluetooth слушалки и т.н.), за да предложат телефони без каквито и да било портове. LG пък подсказа, че може да предложи интерфейс, откликващ на жестове, в новия си флагман, който ще представи през февруари.

Нищо от това не е гарантирано, но Световния мобилен конгрес, който ще се състои след месец, вече подсказва, че 2019 г. ще е пълна с интригуващи устройства и концепции. Продажбите спадат, така че компаниите се борят да излязат на преден план. Дори HTC има подобни амбиции с Exodus One.

Големият въпрос е дали тези концепции наистина ще насърчат растежа? Очакванията за огъващите се телефони са смесени.

Междувременно 5G също има проблеми. Тези, които следят индустрията, са чули достатъчно през последните години за неговия неограничен потенциал. Но мобилните оператори, от своя страна, направиха достатъчно, че да замъглят дефиницията за 5G мрежа. Да вземем например 5G Evolution на AT&T. Компанията го нарича “първа стъпка по пътя към 5G”, докато в действителност той е по-скоро подобрен LTE.

До края на годината на пазара ще излязат редица 5G устройства, но всъщност получаването на реално 5G покритие от операторите в населените места е съвсем друг въпрос.
Цената също ще бъде ключов фактор. Компании като OnePlus показаха колко добри могат да бъдат нескъпите телефони, докато като цяло цените на флагманите продължават да растат.

Индустрията за мобилни телефони е на кръстопът. Тя е узряла, а на някои пазари насищането е твърде голямо. 2019 г. ще бъде ключова за определянето на съдбата на смартфоните - дали ще видим повече живот в този сегмент или стагнацията ще продължи, докато не видим следващото голямо нещо в света на потребителската електроника.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
43
 
1
преди 2 месеца
Дори най-евтините смартфони вече са толкова добри, че хората знаят и използват само малък процент от възможностите им. Със сложни маркетингови трикове производителите убеждават човек си купува нов, но той вижда, че не прави нищо по-добре от стария.

Още от Анализи
Европейски компании: Принуждавани сме да трансферираме технологии в Китай