Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Стрийминг гигантите се подготвят за голямото си сражение през 2020 г.

Две нови услуги ще излязат на пазара през тази година

Стрийминг гигантите се подготвят за голямото си сражение през 2020 г.

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Стрийминг войната вече започна. Но за инвеститорите, които са направили залога си, този сезон на отчетите ще даде само бегъл поглед към случващото се, пише Wall Street Journal.

Скоро приключилото тримесечие беше белязано от навлизането на Walt Disney и Apple на пазара. Освен това включваше премиери на ново съдържание от играчи като Netflix и Amazon.com, които се опитват да запазят позициите си. Тази пролет ще станем свидетели на пускането на HBO Max от WarnerMedia на AT&T, както и на Peacock – новата стрийминг услуга на NBCUniversal.

Докато някои фигури в тази игра на шах все още се наместват, инвеститорите ще бъдат притиснати да усетят накъде върви играта още в началото. Да вземем за пример Disney, която направи безспорен удар с услугата си Disney+, пусната през ноември миналата година. Ексклузивният сериал от вселената на „Междузвездни войни“ - „The Mandalorian, с култовия образ на бебето Йода, помогна на услугата да достигне 10 млн. абонати само в дебютния си ден. Disney не е разкривала подробности след това, но компанията за пазарни проучвания Sensor Tower писа по-рано миналата седмица, че приложението вече е свалено близо 41 млн. пъти.

Добър старт, ако данните са точни. Но потвърждението за силния дебют няма да отговори на по-големия въпрос за запазването на властта. По-голямата част от съдържанието на Disney е добре познато. Феновете на “Междузвездни войни“, които са се насочили натам, за да гледат „The Mandalorian”, могат да се откажат от абонаментите си, след като последният епизод от сезона се появи на 27 декември. Disney все още не е решила дали ще предоставя прогнози за абонатите си за тримесечия по подобие на Netflix. Това ще остави без отговор въпросите за устойчивостта след отчета за първото ѝ фискално тримесечие, който ще бъде обявен на 4 февруари.

През ноември Apple също пусна своята стрийминг услуга Apple TV+. Тя е относително евтина – 4,99 долара месечно и е безплатна за всеки, който си купи устройство на Apple. Но пък има ограничен запас от оригинално съдържание. Това вероятно ще ограничи влиянието ѝ върху услуги като Netlix. Apple ще отчете резултатите за фискалното си първо тримесечие на 28 януари. По-специално компанията дори не си направи труда да даде ранна прогноза за броя абонати на TV+ миналата седмица, когато се похвали с ръста на App Store и други услуги.

Говорейки за Netflix, нейният отчет, който ще излезе тази седмица, също ще остави някои въпроси без отговор. Компанията вече прогнозира привличането на 7,6 млн. плащащи абонати в глобален мащаб за четвъртото тримесечие, а Wall Street очаква около 9 млн. повече за първото тримесечие.

Още по темата

Представяне под прогнозата вероятно ще подкопае цената на акциите, която обичайно се влияе от броя на абонатите. Но дори и да надмине очакванията, това няма да изясни какво ще е влиянието на конкуренцията, особено от Peacock и HBO Max.

И двете ще бъдат пуснати през второто тримесечие и ще включват популярни сериали като „Приятели“, който беше особено привлекателен за потребителите на Netflix.

Тези услуги ще предложат свежа конкуренция в двата края на ценовия диапазон. Peacock ще предлага услуга с реклами за 4,99 долара месечно и такава без рекламно съдържание за 9,99 долара. Последната е с 23% по-евтина от стандартния план на Netflix. Max се готви за по-премиум предложение на цена от 14,99 долара на месец. Disney+ пък иска по 6,99 долара месечно.

Дори и потребителите да скачат от услуга в услуга, за да ги тестват, дългосрочните въпроси е малко вероятно да получат отговори до края на тази година. Тези въпроси включват кои услуги ще са най-привлекателни и точно колко са склонни да плащат абонатите. За инвеститорите истинската стрийминг драма тепърва ще се разгръща.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
5
 
2
georgi_shum до: mrynmryn
преди 7 месеца
Забравяш Прайм, на Амазон. Те за мен са единствените реални конкуренти на Нетфликс.
И напоследък правят по добри серили.
1
 
7
 
1
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
До тук, вероятно само нетфликс, дисни и нбо, ще ги бъде. Просто другите не бълват толкова сериали, да не говорим, че е задължително поне 2-3 годишно да са ти читави. АТ&T такива нямат, всичките им са средняшки, епъл каквото направи, се оказа също на средно ниво. НВО не са от вчера, а дисни държат маса права, особено откакто купиха фокс.

Още от Анализи
Планът на Bytedance за щатската TikTok включва и IPO