Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Тази година тайното оръжие на Apple не са функциите на iPhone

Компанията залага на важна стратегия, за да се справи с пазарните предизвикателства

Тази година тайното оръжие на Apple не са функциите на iPhone

Снимка: Архив Ройтерс

През последните години, когато Apple нямаше нов дизайн на iPhone, тя все пак предлагаше ключови нови функции: видео записите през 2009 г, дигиталния асистент Siri през 2011 г., скенер за пръстови отпечатъци през 2013 г. и 3D Touch през 2015 г.

Тазгодишното тайно оръжие на Apple обаче не е конкретна функция, а умната ценова стратегия, безбройните опции за съхранение, цветовете и размерите на екрана, пише в свой анализ Bloomberg.

Макар че никой не въздиша по напредъка на продуктите, ходовете на компанията от тази сряда вероятно ще се отплатят финансово, подчертавайки утвърдения статус на компанията на топ доставчик на потребителски технологии в западния свят.

“Въпреки че до голяма степен събитието на Apple премина така, както се очакваше, новата линия на iPhone ще трябва да осигури растеж” на продадените бройки и на средните цени при продажба, коментира анализаторът Джийн Мънстър, който следи отдавна компанията. По думите му Apple е показала, че умее да борави добре с цените, така че да може да извлича повече приходи от потребител.

Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен гигант представи iPhone Xs, iPhone Sx Max и iPhone Xr - три нови модела, базирани на дизайна и функциите на iPhone X, който беше пуснат на пазара миналата година.

Още по темата
Iphone Xs има по-бърз процесор, по-добра функционалност на камерата, докато iPhone Xs Max е със значително по-голям екран. Xr версията пък ще пренесе функции на iPhone X като екран върху цялата предна част на устройството и Face ID до повече хора, на цена от 750 долара, или с 250 долара по-малко спрямо миналогодишния флагман.

Apple се адаптира към една индустрия за смартфони, която е спряла на около 1,5 млрд. устройства, продавани годишно. Вместо да се опитва да накара потребителите да се насочат към най-напредналите, скъпи телефони всяка година, целта на Apple напоследък е да увеличава постепенно средните цени, докато увеличава общия брой на активните си устройства. По този начин тя поддържа продажбите на аксесоари и дигитални услуги като музикален и видео стрийминг.

От началото на годината цената на акциите на компанията е скочила над 30 на сто, което направи Apple първата публична компания на стойност над 1 трлн. долара.

По-ниската цена на Xr може да увеличи базата от активни устройства на компанията, давайки тласък на аксесоари като Apple Watch и на дигиталните ѝ услуги. По-евтините модели и тези с по-голям екран се очаква да привлекат онези потребители, които имат стари устройства на Apple и искат да ги сменят. Така компанията ще успее да разпространи и най-новите си софтуерни функции до повече потребители.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

2
 
0
 
8
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Доверете се на Алтернатива Файненшъл ООД и ведната ще усетите разликата!
3
 
22
 
7
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Както всяка друга година, и през тази тайното оръжие е малоумието на масовия потребител. След като за поредна година представят неща, които ги има от години (и то не 1-2) за "иновация" и боклуците им продължават да се продават, няма друго обяснение.
3
 
10
 
6
bgMan до: mrynmryn
преди 1 месец
Ти пак си приказвай за краставиците, не ми пречиш.
За 750 лева ако не е със superamoled екран разбира се че трябва да е с качествен IPS или MVA задължително защитен с gorilla glass. Всичко друго е подигравка с клиентите.
Аз самият съм така свикнал с IPS или MVA панелите и цветовете, че е невъзможно да ми хареса нещо по-долу от тях. Ако ще и с диаманти да го инкрустират и да има автограф от дева мария. Не им ща прескъпите услуги и излишните техноджаджи нито на едните, нито на другите.
0
 
14
 
5
george353 до: mrynmryn
преди 1 месец
Няма профилна снимка
LCD може да е AMOLED?!?! Я ми бясни как течните кристали може да станат органични светодиоди и ми прати линка, че нещо не разбрах? Двете технологии нямат нищо общо, освен че се ползват за изработване на дисплеи. А който не знае каква е разликата между двете, ми да иде в магазина и да види.
14
 
3
 
4
mrynmryn до: bgMan
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Абе ти знаеш ли какво значи lcd? Амолед е матрицата, а lcd е технологията. LCD може да е amoled, va, ips, tn, (имаше още 1-2 вида, които не се ползват особено) като първите 3 имат няколко разновидности, основно заради производителите си, които претендират, че тяхната е различна. Основната разлика е в представянето на цветовете, бързината на матрицата, ъгълът под който може да се гледа и респонсив тайма.

И няма как да е Superamoled, защото в момента само самсунг го произвеждат, а от този модел нататък, епъл се отказаха от самсунг и ползва LG за дисплейте си.

ТN - високи херци, нисък респонсив тайм, но кофти цветове и под ъгъл не се вижда особено, а след определен момент - нищо.

VA - наситено черно, малко по-скъп от тн панелите, добър е за извити монитори/телевизори, цветовете са по-добри, може да се гледа под ъгъл, но с висок респонсив тайм.

IPS - наситени цветове, по-скъп от предходните, може да се гледа под ъгъл, по-добър риспонсив тайм от VA, но страда от трептене особено на по-тъмните цветове, а черното е по-скоро тъмно сиво.

OLED - има няколко подвида, основното е, че имат най-добри цветове, могат да се гледат под ъгъл, но се избягва да се правят монитори с тях заради "бърнин-а" който се получава, когато стой едно и също нещо на дисплея за продължително време. В момента правеха микро олед мисля, където уж тоя проблем ще е намален значително. Но са най-скъпи от останалите.

Още от Анализи
Пътят към успеха на услугите на Apple е трънлив заради китайските ѝ конкуренти