Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Технологичните гиганти вярват, че потребителите са готови за умни очила

Новите устройства, планирани от Apple и Facebook, ще включват добавена реалност

Технологичните гиганти вярват, че потребителите са готови за умни очила

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Технологични компании ускоряват процеса по разработка на умни очила. В тази битка вече са се впуснали Facebook, Apple и други, а поддръжниците на идеята твърдят, че очилата ще доведат до нов начин, по който потребителите да използват технологията, пише Wall Street Journal.

Устройствата включват добавена реалност, която наслагва дигитални образи върху това, което потребителят вижда от реалния свят. Добавената реалност съществува от години и се предлага през мобилни приложения като хитовата игра на Nitantic “Pokemon Go” и инструменти за пазаруване, които помагат на хората да разберат как масичка за кафе например може да стои в дневната им.

Още по темата

Сега компаниите се насочват към показването на технологията директно пред очите на потребителите – усилие, което може да създаде нова категория дигитални предложения в следващите години, стига да се преодолеят техническите, етичните и финансовите препятствия по пътя.

През март тази година Facebook заяви, че работи по очила с добавена реалност в тандем с оборудвана със сензори гривна, която може да засича движението на пръстите – част от по-сериозните усилия за разработването на софтуер и хардуер, които да допълват очилата. Като междинна стъпка социалната мрежа ще пусне други очила тази година, които също ще имат технологични възможности. Продуктът се разработва в партньорство с марката Ray-Ban на EssilorLuxottica.

Наскоро главният изпълнителен директор на Niantic Джон Ханке публикува туит във връзка с напредъка на компанията по нейните собствени очила с добавена реалност, които прави заедно с производителя на чипове Qualcomm.

Други компании пазят плановете си в тайна. Apple работи по хедсет с добавена реалност за потребители, който според анализатори ще се появи на пазара най-рано през следващата година, а след него ще последват очила със същата технология. Анализатори твърдят, че Snap, която вече предлага слънчевите очила Spectacles, оборудвани с камера, разработва очила с добавена реалност. Google, която навлезе на този пазар през 2013 г. с Google Glass, които после насочи към бизнес клиенти, вероятно отново ще се опита да достигне до масовия потребител.

Apple, Snap и Google са отказали да коментират.

Усилията в областта на добавената реалност отразяват вярването на много представители на технологичната индустрия, че умните очила могат да бъдат продукт, който да доведе до голяма трансформация, позволявайки на потребителите директно да виждат пред очите си карти, да четат текстови съобщения или рецепти, позиционирани в очилата им, докато готвят, като същевременно продължават да виждат какво се случва в реалния свят. За технологичните компании очилата с добавена реалност са възможност да накарат потребителите да прекарват повече време в техните екосистеми, където да им показват реклами, да им продават продукти и да преследват други възможности за генериране на печалба.

„Да имаш шанса да си евентуален пионер в една нова ера е много вълнуващо“, твърди Андрю Босуърт, вицепрезидент на Facebook Reality Labs – звено на Facebook, фокусирано в добавената и виртуалната реалност. „Това е технология, която не стои в джоба ми, а оживява пред очите ми“.

Фокусираните върху крайните потребители очила за виртуална реалност се очаква да имат бавен старт. Анализатори прогнозират, че ранните модели ще струват колкото висок клас смартфон, т.е. поне 1000 долара.

Припомнете си постепенното повишаване на цените на очилата на Oculus на Facebook за виртуална реалност. Глобалните продажби на това устройство достигнаха 3,5 млн. през 2020 г., което е значително над бройката от 400 хил. през 2016 г., когато очилата направиха търговския си дебют, твърди компанията за пазарни проучвания International Data Corp.

IDC прогнозира, че под 1 млн. бройки очила за добавена реалност и хедсети ще бъдат продадени тази година, но очаква този брой да нарасне до 23,4 млн. през 2025 г., а бизнесът ще отговаря за близо 85% от тези покупки.

Техническите предизвикателства при производството на очила за добавена реалност включват удължаване на живота на батерията, минимизиране на излъчваната топлина и отговаряне на изискванията на потребители за външния вид, комфорта и цената, твърди Браян Балард, главен изпълнителен директор на Upskill, производител на софтуер за добавена реалност за компании.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
Те потребителите хубаво са готови, ама дали производителите са готови да свалят цената?
1
 
3
 
2
преди 6 месеца
Няма профилна снимка
гугъл имат такива от 7-8г..и гледам че не са масови.. та и това ще иде до смарт часовника :))
3
 
1
 
1
преди 6 месеца
Технологичните гиганти вярват, че потребителите са готови за умни очила Ленче, те за умни глави са готови, ти за някакви си очила.

Още от Анализи
Монополи ли са наистина американските технологични гиганти?