Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Тежките проблеми, които технологичната индустрия трябва да реши

Спадът в доверието към сектора става все по-осезаем, а гигантите трябва да потърсят решение бързо или ще пострадат сериозно

Тежките проблеми, които технологичната индустрия трябва да реши

Снимка: Архив Ройтерс

Големите технологични компании имаха страхотна година. Финансовите резултати на ключовите играчи като Apple, Amazon, Facebook и Alphabet бяха добри, а акциите им значително повишиха стойността си.

2017 г. обаче беше и годината, в която индустрията беше разтърсена от проблеми със загуба на доверието. Част от проблемите, които разгневиха клиентите, включват Facebook и факта, че социалната мрежа не се справи с руските реклами в платформата си, YouTube, който показва реклами редом с неподходящо съдържание, както и Apple, която призна, че забавя смартфони.

На всичкото отгоре има притеснения и за увеличаването на автоматизацията и продължаващата загуба на работни места.

Големите технологични фирми ходят по тънък лед и 2018 г. ще бъде годината, в която гигантите в тази сфера ще трябва да се отнесат внимателно към всички тези въпроси или рискуват да загубят потребители, пише в свой анализ CNBC.

Милиардерът инвеститор Джордж Сорос вече нарече технологичните компании „заплаха“, посочвайки, че дните им са преброени. Facebook дори се сблъска със спад на броя на потребителите си в САЩ и Канада, които влизат в социалната мрежа всеки ден, в рамките на третото и четвъртото тримесечие на 2017 г. Има признаци, че големите технологични фирми рискуват да загубят контакта си с потребителите, които им помогнаха да се разраснат толкова.

Още по темата
Съществуват два възможни пътя оттук насетне. На първо място технологичните компании трябва да се задействат бързо и да адресират проблемите със загубата на доверие, като се саморегулират. Вторият вариант е правителствата да се заемат с регулацията.

Последният сценарий е смятан за най-вероятен от главния изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф. По думите му към социалните мрежи трябва да се отнасяме по същия начин като към здравословните проблеми, например с тютюна и захарта, тъй като са „пристрасяващи“.

"Ние сме като всяка друга индустрия“, посочва Бениоф. „Подобно на финансовите услуги, потребителските стоки, храните и в технологиите ще се намеси правителството. Вече има някакви регулации, но вероятно ще бъдат добавени още“, допълва той.

Иначе казано Бениоф се опитва да изпревари регулирането. Прогнозите за по-строг контрол от страна на властите подсказват, че коментарите му са предупреждение, че технологичната индустрия трябва да направи повече. Тъй като последното нещо, което искат технологичните гиганти, са регулации.

Ето защо миналия месец Facebook обяви, че планира да направи промени в своя нюзфийд с цел да даде приоритет на „смислените социални интеракции“. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че е осъзнал, че да задържи хората в платформата ще е ключово за постигането на дългосрочна печалба.

Междувременно Apple започна да предлага замяна на батерии срещу 29 долара за своите устройства iPhone 6, както и за по-новите ѝ модели. Целта на този ход беше да смекчи гнева на потребителите срещу забавянето на софтуера на устройствата, за да запази по-доброто им представяне.

Така че вече има бързи мерки за справяне с част от проблемите. Засега изглежда и сякаш големите технологични фирми слушат внимателно, докато все повече правителства говорят за засилване регулациите над индустрията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 седмица
"Технологична индустрия" НЕ СА само споменатите компании. Вярваме или не, все тая.

Още от Анализи
Как Apple планира да се справи с бъговете в софтуера си?