IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Телекомуникационните фирми ще играят ключова роля в ерата на Интернет на нещата

Те разполагат с достатъчно опит в сферата на свързването, твърди експерт

15:32 | 03.03.15 г.
Телекомуникационните фирми ще играят ключова роля в ерата на Интернет на нещата

Сегментът, свързан с Интернет на нещата (IoT - Internet of Things), ще се радва на бърз растеж през следващите години, твърдят големите компании за проучвания в света. Според Gartner броят на свързаните устройства, включително компютри, смартфони и таблети, ще се увеличи от 4,9 млрд. през 2015 г. до 25 млрд. до 2020 г.

International Data Corporation (IDC) твърди, че пазарът на IoT ще нарасне от 1,9 трлн. долара през 2013 г. до 7,1 трлн. долара през 2020 г.

На фона на това мобилните оператори, производителите на чипове, доставчиците на интернет услуги и други компании все по-агресивно навлизат в света на Интернет на нещата, за да се възползват от предимството да са първи, посочва Лий Хюнг-хи, председател на Корейската асоциация на интернет на нещата, по време на Mobile World Congress в Барселона.

Според него е налице нарастващ интерес към сектора, тъй като компаниите се опитват да получат водеща роля на един нов за всички пазар.

Важна роля играят телекомуникационните фирми. Като пионери в ерата на интернет и мобилните услуги те притежават безценен набор от инструменти, които имат задачата да се справят с променливите желания и нужди на потребителите. Според експерта особено важно е, че телекомуникационните фирми имат и богат опит в предоставянето на свързващи услуги, което ще им позволи да отворят вратата към един изцяло нов свят от възможности в Интернет на нещата. Според Лий става дума за създаване на екосистема, към която всеки може да се присъедини, за да създава, доставя и споделя стойности.

Основната идея на Интернет на нещата е, че всичко може да бъде свързано, а телекомуникационните компании са единствените, които имат достатъчно опит в сферата на свързването. В момента мобилните оператори в много страни по света пускат своите 4G мрежи и се фокусират върху укрепването на своите мрежи, така че да осигурят по-добри условия за IoТ.

Така например телекомуникационните фирми в Южна Корея полагат всякакви усилия, за да запазят мрежите си достатъчно модерни и адекватни на следващото поколение мобилни мрежи и системи, или 5G.

Междувременно разпространението на персонализираните умни устройства се очаква да увеличи шансовете на телекомуникационните фирми да навлязат не само на корпоративните пазари, но и на потребителския пазар, насочвайки се към отделния потребител чрез Интернет на нещата.

Последна актуализация: 19:54 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още