IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tencent Music следва пътя на Spotify, но се насочва към стратегията на Facebook

Онлайн стриймингът е само частица от цялостния план на платформата

20:44 | 03.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Какво излиза на преден план от проспекта за първично публично предлагане на Tencent Music Entertainment е колко важна е социалната интеракция за нейния бизнес модел, пише в свой анализ Bloomberg.

Това има смисъл, като се има предвид, че произлиза от Tencent Holdings.

Потенциалните инвеститори логично ще трябва да сравнят китайската компания със Spotify Technology или Pandora Media, тъй като няма много онлайн музикални компании, от които да избират.

По приходи Tencent Music е малко по-малка от Spotify, защото едната е глобален феномен, а другата е преди всичко локална.

По нейни думи моделът на Tencent Music е значително по-дълбок от бизнеса на Spotify да таксува потребителите месечна такса за стрийминг на музика.

"Платформата ни е дестинация за пълно музикално развлечение, която позволява на потребителите да се ангажират безпроблемно, включително откривайки, слушайки, пеейки, гледайки и социализирайки се“, посочват от Tencent Music.

Това означава, че чистият онлайн музикален стрийминг е само частица от всичко, а по-голямата част от приходите ще идва от получаваното от социалните аспекти на бизнеса, подобно на Facebook. Тук влизат онлайн караокето и стрийминг на живо на изпълнения, които след това предлагат шанс за генериране на приходи от продажбата на дигитални предложения, като виртуални подаръци за приятели.

Това, че е част от семейството на Tencent, означава, че има вече изграден пазар от над 1 млрд. души, които вече ползват WeChat и към които може да се насочи. Това ѝ помага да свие маркетинговия бюджет и да държи разходите под контрол, което пък води до постоянна оперативна печалба, каквато нямат нито Spotify, нито Pandora.

Инвеститорите ще трябва да се фокусират върху дългосрочния растеж. Компанията вече има над 800 млн. активни потребители месечно, така че експанзията ще бъде ограничена, освен ако компанията не реши да се разширява в глобален мащаб. Но историята на Tencent предполага, че международна стратегия е малко вероятна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още