Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Тренд за 30 трлн. долара отразява борбата за климата на технологичните компании

Големият капитал е на лов за онези дружества, вплетени в новата игра, наречена корпоративна социална отговорност

Тренд за 30 трлн. долара отразява борбата за климата на технологичните компании

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг. Снимка: George Frey/Bloomberg

Вече не става въпрос за догма, идеология или дори за политика. Големите пари отиват там, където има най-голям шанс те да се умножат. Става още по-добре, когато се постигне устойчивост в тази посока.

И когато се появи стартъп, като канадската Facedrive, която заяви, че планира да предизвика лидера в индустрията на споделеното пътуване Uber, си струва да се вслушаме в посланието, пише Oilprice.

Още по темата

Facedrive предизвиква Uber чрез трансформиране на споделеното пътуване от един от най-големите замърсители в значително по-неутрално въглеродно начинание. 

Целта на компанията е да направи това, което Uber направи, само че по-добре - като постави „хората и планетата на първо място“. И ако преведем това на днешния език на големите пари: става въпрос за намаляване на риска и избягване на всички проблеми, които поразиха Uber още от първия ден. 

На лов за устойчивост

Големият капитал никога не спи. Сега той е на лов за нови иновативни компании, които са се впуснали в мащабния тренд на инвестиции в т.нар. корпоративна социална отговорност (КСО) в размер на 30 трлн. долара.

КСО се дефинира по различен начин. Според Световния бизнес съвет за устойчиво развитие корпоративната социална отговорност е задължение на бизнеса да допринася за устойчивото икономическо развитие, трудовите отношения с работниците, техните семейства, местната общност и обществото като цяло за подобряване качеството на живот. В същото време Международният форум на бизнес лидерите определя КСО като популяризиране на практиките на отговорния бизнес, които носят полза на бизнеса и обществото и подпомагат социалното, икономическо и екологично устойчиво развитие чрез максимизиране на положителното влияние на бизнеса върху обществото и минимизиране на негативното.

В Зелената книга на Европейската комисия (ЕК) КСО е дефинирана по следния начин: „Декларирайки своята социална отговорност и доброволно поемайки задължения, които надхвърлят общите законови и обичайни изисквания, които трябва да се спазват при всички случаи, компаниите се стараят да повишат стандартите за социално развитие, защита на околната среда и уважение на основните права и приемат да прилагат отворено управление, да съгласуват интересите на всички заинтересовани страни в общ подход за качество и устойчивост“.

Тази граница от 30 трлн. долара беше достигната още в началото на 2019 г., като пандемията от коронавирус може да ускори ръста на устойчивите инвестиции.

Според Глобалния алианс за устойчиви инвестиции (GSIA), устойчивите или въздействащите инвестиции са нараснали с 34% от 2016 г. до 2019 г.

За сравнение, стойността на акциите, търгувани на фондовата борса в САЩ, възлиза на 23,8 трлн. долара към 12 март 2020 г.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Технологиите сложиха край на собствеността, но сега могат да я възродят