IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Води ли до успех агресивната рекламна кампания на Samsung?

Компанията ще похарчи около 14 млрд. долара за маркетинг и реклама през 2013 г.

15:32 | 30.11.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стойността на марката в глобален план възлиза на 39,6 млрд. долара. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Стойността на марката в глобален план възлиза на 39,6 млрд. долара. Снимка: архив Ройтерс

Samsung Electronics ще похарчи около 14 млрд. долара за реклама и маркетинг през тази година, но не е сигурно дали ще получи желаното срещу тази сума. За сравнение - сумата е по-голяма от БВП на Исландия и се равнява на около една трета от годишното икономическо постижение на България.

Разходите са за телевизионни реклами, реклами в киното, билбордове, както и за реклами по време на спортни и културни събития на най-различни места - от Операта в Сидни до Radio City Music Hall в Ню Йорк, предава Ройтерс. Google обаче похарчи по-малко, когато купи Motorola Mobility, припомня агенцията.

Samsung, чиято пазарна капитализация се равнява на 277 млрд. долара, никога не е крила, че води толкова агресивна маркетингова и рекламна кампания, тъй като се стреми да направи марката „препоръчителна“, каквато е Apple. Но сумите, които влага, невинаги ѝ се отплащат по желания от нея начин.

Миналия месец Samsung спонсорира финала на конкурс за късометражни филми в Сидни. Компанията обаче получи лоши отзиви за грубото позициониране на продуктите от серията си в клиповете, показващи какво се случва зад кулисите. Във Великобритания пък потребителите на популярното телевизионно шоу X Factor също се възмущават от прекалената реклама на Samsung.

„Това конкурс за музикални таланти ли е или е удължена реклама на Samsung”, пита Раян Браун, обикновен потребител на Twitter.

По-рано тази година рекламата по повод на най-новия Galaxy смартфон в Ню Йорк беше обявено за сексистка. Причината е, че показва смеещи се жени, които си говорят за бижута и лак за нокти, докато мъжете обсъждат новия телефон, новия хладилник и новата миялна машина на Samsung.

Според Оу Сук-Юнг, професор в бизнес училището на Националния университет в Сеул, Samsung се фокусира прекалено много върху имиджа, който иска да има – иновативна компания, спечелила си челни позиции на пазара. Въпреки това тя не успява да преодолее пропастта между стремежите си и това как потребителите действително реагират на подобен тип кампания.

Samsung харчи 5,4% от годишните си приходи за реклама и промотиране. Сумата е много по-голяма от тези, които харчат останалите фирми, които влизат в Топ 20 по продажби. За сравнение - Apple дава само 0,6 на сто, докато General Motors – 3,5%.

„Когато брандът ти все още не разполага с ясна идентичност, какъвто е случаят със Samsung, да продължаваш да харчиш е може би най-добрата стратегия. Но поддържането на маркетинговите разходи на това ниво в дългосрочен план няма да донесе много повече ползи. Никой не може да победи Samsung по рекламно присъствие, но аз се съмнявам дали тази инвестиция е ефективна“, коментира Мун Джи-хун, шеф на корейската компания за консултиране на брандове Interbrand.

Последна актуализация: 21:15 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
IQ96
преди 10 години
Добре казано 2. До 1- карам Ауди, карал съм Хонда и Опел, но следващата ми кола ще е корейска. Имам айфон, но следващият смартфон ще е от Самсунг.Що се касае за бялата техника и ТВ там нямам мнение. И още веднъж -2 +
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 21 rate down comment 2
Sakamano
преди 10 години
По-добре скучен и безличен, отколкото противен сноб!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 29
lozkhris
преди 10 години
Никаква реклама не може да ме накара да си купя и игла от Самсунг.Трябва да си мега безличен, адски сив и скучен по рождение за да им ползваш скапаните продукти
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още