IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо Apple придоби Shazam?

Мобилното приложение е апетитна хапка най-вече заради патентите си

10:47 | 12.12.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американският технологичен гигант Apple потвърди, че придобива популярната услуга за разпознаване на песни Shazam. Сделката е оценена на около 400 млн. долара според Recode.

Apple обаче не е компания, насочена към придобиванията, както са други големи играчи като Alphabet и Microsoft. Според Thomson Reuters Shazam е петото придобиване на Apple за тази година, но е едва 68-ото в историята на фирмата.

Какво вижда най-голямата компания в света в Shazam? Ето няколко идеи:

Лоялни потребители

Shazam е събрала голяма база от потребители. Приложението е свалено повече от 1 млрд. пъти. Shazam се радва на 120 млн. активни потребители, които използват приложението 20 млн. пъти дневно, сочат данни на уебсайта ѝ. Освен това потребителите ѝ са лоялни. Тази лоялност може да доведе до повече клиенти, които плащат за услугите на Apple, като Apple Music например.

Приходи

Основаната през 1999 г. Shazam е нещо рядко в света на музикалните технологии – печеливша компания. Тя генерира по-голямата част от приходите си от реклама.

Shazam показва реклами на потребителите, докато те сканират различни песни, за да може приложението да ги разпознае. Освен това приложението показва по-малки реклами на страниците с разпознатите произведения. А дори и в моментите, в които не успява да познае песента, пак показва реклами.

Същевременно Shazam получава приходи от препращането на трафик към Apple, Spotify и други доставчици на дигитална музика. Идеята е, че потребителят разпознава песента, а след това е насърчаван да отиде в Spotify или Apple Music, за да я слуша, или да си я купи от iTunes.

Данни

Нейната голяма база от потребители генерира огромни обеми от данни, а данните са новият петрол. Shazam знае какво слушат хората, къде и кога, както и как тези тенденции се променят с времето.

От тази информация изпълнителите, звукозаписните компании и другите играчи в индустрията могат да научат къде феновете слушат музика и съответно да вземат по-добри решения къде да промотират песните си офлайн.

Интелектуална собственост

Shazam се сблъсква с конкуренция от страна на SoundHound и от китайската QQ Music. Но Shazam има 200 патента за аудио разпознаване и други технологии.

Приложението е познато най-вече като софтуер за разпознаване на песни, но може да се ползва и за сканиране на филмови плакати или други снимки за „отключване“ на екстри, като клипове зад кулисите и съдържание с добавена реалност, включващо известни личности или съдържание за брандове.

Сега цялата тази интелектуална собственост в сферата на аудио разпознаването и рекламата става собственост на Apple.

Apple Music, Apple TV и други приложения за iOS могат да се възползват от технологията на Shazam.

Apple не е открита веднага за коментар по темата.

Още по темата можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
wladoalex
преди 6 години
А може и да е отговор на Google, който вгради подобна функция в Google Now.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още