IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо е все по-трудно да се направи технологичен продукт, който е хит?

CES в Лас Вегас отново ще ни покаже най-новите технологии. Въпросът е колко от тях ще оцелят на пазара

09:00 | 04.01.20 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Consumer Electronics Show (CES), което ще се проведе следващата седмица в Лас Вегас, е годишно събитие, събиращо всякакви технологии и устройства. Освен това дава поглед към нови категории технологии, които така и не успяват да пробият, пише Ричард Уотърс за Financial Times.

Преди повече от десет години един от хитовете на шоуто беше “часовник телефон” на LG, в комплект с музикален плеър и вградена камера за видео конферентни разговори. Събирането на тези функции в едно се оказа по-трудно отколкото изглеждаше. Беше нужен геният на Apple за създаването на първият сбор от тези технологии под формата на часовник.

В зората на новото десетилетие ентусиазма за джаджите отново ще излезе на преден план. Но факторите, движещи света на потребителската електроника, се промениха. Вместо технологии и устройства, основните сили, стоящи зад днешните продукти, които задължително трябва да притежавате, са услуги и екосистеми.

Често влиятелни компании от технологичния и медийния свят, стоят зад кулисите и дърпат конците.

Един от признаците на промяната е начинът, по който хитовите продукти (нещата, които посетителите на CES в най-голяма степен се надяват да открият), стават все по-малко и се появяват през по-голям диапазон от време.

В новия свят на свързаните устройства, отделните джаджи, способни да направят истински удар, са особено редки.

Когато нещо ново стане хит, като носимите камери GoPro например, то трудно успява да запази лидерската си позиция без двигателя на привлекателна услуга, която поддържа интереса на потребителите и ги кара да купуват повече. 

Това обяснява и вълната от разочарование от някои стартъпи през 2019 г. Една от най-технически издържаните компании в областта на роботите Anki се провали, въпреки че нейните роботи играчки бяха приети добре. Fitbit, която така и не успяваше да превърне своите фитнес тракери в по-полезни здравни устройства, беше купена от Google. А феновете на добавената реалност прекараха поредна година в напразно чакане на Magic Leap, която набра над 2,5 млрд. долара, за да пусне нова екосистема от устройства и съдържание.

Не е изненада, че стартъп инвеститорите охладняха към сектора.

Винаги е било трудно да създадеш компания в свят на ниски маржове, движен от хитов хардуер, но успехът в света на свързаните устройства е дори по-труден. Производителят на оборудване за упражнения Peloton постигна много с успешното си първично публично предлагане миналия юни, благодарение на вградените си услуги и приходите от абонаменти. Но все още е твърде рано да кажем дали може да постигне дългосрочен успех. А тази година на CES ще е пъсно с копия, както и с хора, които ще се опитат да приложат модела на Peloton в други области на личните технологии.

Сега услугите са силата, движеща въпросните технологии. Видео стриймингът например е една от големите истории на 2019 г., докато медийните и развлекателните компании се редят на опашка, за да пуснат премиум услугите си. Гласовите асистенти, водени от Alexa на Amazon и Google Assistant, се превърнаха в движеща сила зад много устройства, което затруднява производителите на хардуер да отличат своите продукти от другите.

Тазгодишното шоу вероятно ще подскаже за следващите облачни услуги, които ще променят потребителските технологии. Тук влизат геймингът в облака, където наскоро навлезе Google.

Всички тези услуги движат търсенето на повече дигитални устройства, но приходите от абонаменти и други нови бизнес модели, които поддържат, вероятно ще донесат по-голяма възвръщаемост на компаниите за услуги, отколкото на производителите на хардуер.

Втората сила зад кулисите е влиянието на потребителските технологични екосистеми. Интеграцията на бранд и технологии е фактор, който ги обединяват, заедно с нарастващата зависимост от личните данни. В областта на умните устройства, тези фактори правят Amazon и Google невероятни конкуренти.

Нищо не може да спре надпреварата за създаването на следващите хитови продукти. “Умни” и “свързани” са ключовите думи, които определят случващото се в потребителската електроника през последните няколко години. Една технологична революция вече е в ход, тъй като 5G свързаността и изкуственият интелект могат да работят на ниво индивидуално устройство.

Следващата седмица ще видим обичайните опити за творчество, пакетирано в следващите “задължителни за потребителите” устройства. Но с течение на времето, повечето ще се присъединят към часовника на LG в боклука от джаджи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

13
rate up comment 0 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 4 години
*** - при_мати... ? ..... тоя сайт съвсем изтреще... :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 4 години
Хаха... Още малко и сичко сам ше си кажеш... :lol: Ше ти лъсне левият червен гАз, нема как иначе - нали си от най-висшите *** - колкото по-нависоко се качваш, толкова по-добре се вижда червеният ти пролетарски за дник... ;) :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 2
khao
преди 4 години
И да държавата все по често се меси там където не и е работа....---бъди по конкретен, какво не ти харесва... защото според мен е обратното държавата не се бърка достатъчно, а трябва ! Половината "технологични" гиганти трябваше отдавна да са разцепени по антимонополното им законодателство, но не са !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 1
Solar Power
преди 4 години
Нямам акции на Тесла. И да държавата все по често се меси там където не и е работа.... Тук може да включиш и данъците дори
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 0
kane
преди 4 години
...така ли мислиш!...защо ли купуваш акции на Тесла, моята бе купувана на вече заради голямата държава помощ!?... За тебе може ако е помощ, но за другите не може, нали така
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 6
Solar Power
преди 4 години
Защото държавата се мести винаги където не и е работа. Най-често с някакви глупави нормативни или законови неща написани от някой който изобщо си няма и понятие от материята....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 9 rate down comment 1
Mit1
преди 4 години
Съгласен съм с тезата за пренасищане, но тя няма само отрицателния ефект. Аз виждам голям плюс в пренасищането. Плюсът е в това, че пренаситения човек има голяма вероятност да почне да оценява много по-важните неща в живота - като здравето, семейството, приятелите, живия контакт, природата и т.н.Иначе статията е доста добра, идеално отразява тенденциите, реалностите на нашето време - това, че ако условията не са свързани и част от екосистема. Колкото и да са иновативни, интересни, качествени и на добра цена, то новите предложения е силно вероятно да умрат, ако не са част от цялостна услуга и екосистема.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 2
SS-23
преди 4 години
Защо е все по-трудно да се направи технологичен продукт, който е хит?----Не бързате ли прекалено много ... Хората едва ли са се "наситили" на старите "хитове", а да не говоря за "шлагерите", вие и ги ръчкате с нови песни, напълно изчанчени песни, които просто не са им в стила?Всичко и всички за някъде са се забързали ... ей, ше получите сърцебиене, а може и инфаркт от такова бързане... Още не се бяхме нарадвали на красивите джиесеми с бутони, и натикаха "смартфони" с пипане... следващото сигурно ще е с мисъл....п.п. Считам, че светът се нуждае от един поне 10-15 годишен период на "брежневски застой" иначе просто ще експлоадира от "пренавиване" и пресищане...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 16 rate down comment 3
Varfor
преди 4 години
Ако говорим основно за по-малките и мощни процесори при смартфоните, при все че сигурно 95% от потребителите ги ползват само за браузване, писане с приятели и снимане, разлика не виждам как се усети. Наскоро смених телефон, който бях използвал почти 5 години. Като изключим по-добрата камера и външния вид, който никога не ме е вълнувал, промените за тези години са козметични.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 8
mrynmryn
преди 4 години
Изобщо не сме приключили, всяка година процесорите стават все по-малки, мощни, изискващи по-малко енергия. Приключили сме за хората, които нямат интерес в тая област.А за CES, винаги има интересни неща, но масата от тях не виждат пазара изобщо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още