Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Zynga ще трябва да надвие промените на Apple, за да се задържи на повърхността

Компанията понася сериозен удар от новите условия на iOS, а проблемите връщат болезнени спомени

Zynga ще трябва да надвие промените на Apple, за да се задържи на повърхността

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Най-новите финансови резултати на Zynga възродиха някои болезнени спомени. Разработчикът на мобилни игри ще трябва да работи усилено, за да се увери, че всичко е в миналото.

Миналия четвъртък Zynga отчете 712 млн. долара нетни резервации за второто тримесечие, или с 37% повече на годишна база. Това представлява значително понижение спрямо средния темп на растеж от 63% през предходните три тримесечия и е малко под очакванията на анализаторите за 715,7 млн. долара. Нетните резервации отразяват размера на рекламните трансакции и тези в игрите в рамките на даден период. Zynga не е разочаровала Wall Street с някоя от основните си метрики от поне пет години според FactSet.

Още по темата

Zynga обвини за понижението комбинацията от по-слаба активност сред играчите, тъй като след скорошните облекчения на мерките срещу коронавируса те имат повече възможности за развлечения навън, и скорошните промени в платформата iOS на Apple, които затрудняват следенето на потребителите за целите на рекламното таргетиране. И двете бяха добре известни рискови фактори и преди обявяването на отчета, но комбинираният им ефект беше болезнен.

А тази болка още не е приключила: прогнозата на Zynga за третото тримесечие гласи, че нетните резервации ще се увеличат само с 5% на годишна база – най-слабият темп на растеж от пет години. Освен това компанията намали прогнозата за годишните си резервации с 3% до 2,8 млрд. долара.

Цената на акциите на Zynga се понижи с 18% на следващия ден – най-резкия дневен спад от обявяването на отчета за второто тримесечие на 2012 г. Тази дата е неприятна за фирмата, защото именно тогава компанията за първи път предупреди инвеститорите, че промените във Facebook вредят на ангажираността към игрите ѝ в социалната мрежа. Като се има предвид, че игрите във Facebook носеха почти целите приходи на Zynga по това време, предупреждението беляза началото на една сериозна криза за компанията. Zynga загуби повече от трета от пазарната си стойност само в този ден, а бизнесът се сблъска с 37% спад на нетните резервации през следващата година.

Ситуацията сега не се доближава до такъв вид криза - дори и намалената прогноза на Zynga говори за 23% повишение на резервациите тази година. Но има и някои паралели. Последвалата реорганизация на Zynga около мобилните игри рязко я съживи, но все пак остави компанията донякъде уязвима на капризите на технологичните гиганти, които управляват доминиращите в света мобилни платформи.

И макар iOS на Apple да се ползва на едва 15% от смартфоните, продавани по света всяка година, тя е много по-печеливша платформа от Android на Google. Глобалните разходи за игри на iOS са достигнали 25,9 млрд. долара през първата половина на годината, в сравнение с 18,7 млрд. долара за Android, сочат данни на Sensor Tower.

Сравнително малкото понижение на годишната прогноза предполага, че компанията е уверена, че може да се справи скоро с проблема. Скорошната покупка на фирмата за мобилни реклами Chartboost би трябвало да ѝ помогне да подобри рекламното си таргетиране. Освен това Zynga умишлено намали рекламните си разходи в iOS след промените, за да се увери, че разходите за придобиването носят нужната възвръщаемост.

Wall Street все още е на борда – 94% от анализаторите, следящи Zynga, препоръчват покупка на акциите ѝ. Това е най-големият дял сред всички издатели на видеоигри, твърди FactSet. Но компанията все пак трябва да покаже, че може да оцелее след удара на Apple, за да накара инвеститорите да продължат да я харесват.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Сделката за Activision не означава край на възможностите за Microsoft