Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Администрацията на Байдън разчита на Tesla относно реформата за възобновяеми горива

Въпреки публичната неприязън между Байдън и Мъск екипът на президента се опитва да привлече концерна в един от основните си ангажименти

Администрацията на Байдън разчита на Tesla относно реформата за възобновяеми горива

Президентът на САЩ Джо Байдън. Снимка: Al Drago/Bloomberg

Президентът на САЩ Джо Байдън рядко говори публично за производителя на електрически автомобили Tesla Inc. Но зад кулисите неговата администрация се е обръщала към компанията за помощ при изработването на нова политика, която да позволи на електрическите превозни средства да се възползват от щедрите субсидии за възобновяеми горива, съобщава Ройтерс, цитирайки имейли.

Администрацията на Байдън се е свързала с Tesla в първия си ден на управление, отбелязвайки началото на поредица от срещи по темата между федерални служители и компании, свързани с електромобилите, през следващите месеци.

Разширяването на обхвата на американския стандарт за възобновяемите горива (RFS) цели той да се превърне в инструмент за електрифициране на националния автомобилен парк – един от приоритетите на Байдън в борбата му срещу изменението на климата.

RFS, който датира от 2005 г., представлява федерална програма, която изисква транспортните горива, продавани в САЩ, да съдържат минимален обем възобновяеми субстанции. Досега този стандарт се изразяваше основно чрез субсидия за етанола на базата на царевица. 

Още по темата

Комуникацията между Белия дом и Tesla също показва, че въпреки публичната неприязън между Байдън и Илон Мъск екипът на държавния глава се опитва да привлече най-големия електромобилен производител в един от ключовите си ангажименти.

Байдън си е поставил за цел да стимулира електрификацията на половината от всички нови превозни средства, продавани в САЩ през 2030 г.

Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (ЕРА), която администрира RFS, се очаква да разкрие предложените промени в политиката до края на тази година, определяйки новите бенефициенти по схемата RIN (Възобновяеми идентификационни номера), която цели да подкрепи производителите на царевица и биогорива през последните над десет години чрез специални RIN кредити.

Всичко това показва, че администрацията на Байдън клони към правило, което е в полза на електромобилните производители като Tesla, давайки им по-широк достъп до т.нар. електрически RIN кредити.

Но реформата може също да мащабира обхвата на субсидията към свързаните индустрии, като компаниите за зареждане на електромобили и отпадъчните депа, които доставят възобновяем биогаз за електроцентралите, според представители на сектора.

Идеята за включване на електрическите превозни средства в RFS се обмисля от години, но все още няма окончателно решение по въпроса, докато екипът на Байдън, работещ по екологичния преход, се насочва към електромобилите като подходящо решение на климатичната криза.

Транспортът е отговорен за повече от една четвърт от емисиите на парникови газове в САЩ, като това осмисля плановете на Байдън за елкетрифициране на автопарка на страната.

EPA заяви, че се консултира с "всички заинтересовани страни" при прегледа на политиката си за RFS.

Настоящият RFS изисква петролните рафинерии да смесват етанол и други биогорива или да купуват RIN кредити от тези, които го правят. Тази политика предизвика икономически бум в щатите от Земеделския пояс – Индиана, Илинойс, Айова, Мисури, Източна Небраска и Източен Канзас.

Но това също разгневи екологичните групи, които твърдят, че допълнителното производство на царевица уврежда земята и създава проблеми с водоснабдяването, като същевременно удължава ерата на двигателя с вътрешно горене.

Екологичната група „Приятели на Земята“ изрази възмущението си относно програмата за електрически RIN кредити. Организацията разглежда RFS като политика, която не успя да увеличи производството на нисковъглеродни горива от ново поколение, като същевременно нанася вреда на околната среда.

Поглед към Tesla

В деня, в който Байдън встъпи в длъжност като президент на САЩ, служителят на ЕРА Далас Бъркхолдър изпраща имейл до водещ лобист на Tesla, Роан Пател, за да организира среща, на която да бъде обсъден начина, по който да се включат електрически автомобили в RFS, посочва Ройтерс. Срещата е насрочена за седмица по-късно, показват имейлите.

Оттогава ЕРА провежда допълнителни срещи по темата с Tesla, както и с групи, представляващи производители на биогаз, като Waste Management Inc. и Republic Services Inc., и с компании за зарядна електромобилна структура, като ChargePoint Holdings Inc.

EPA също така организира поне една среща със служители от Белия дом, включително със съветника по климата Али Заиди, за да обсъдят реформите.

Администрацията на Байдън е привърженик на електромобилите, възлагайки голяма част от своите климатични надежди за стимулиране на тази индустрия. Двупартийният законопроект за инфраструктурата, който беше приет миналата година, включва 7,5 млрд. долара за нови зарядни станции за електромобили, като Байдън се опита да възстанови изтеклите данъчни кредити, за да помогне на потребителите да купуват нови превозни средства.

Въпреки това главният изпълнителен директор на Tesla Мъск често е в противоречие с Белия дом, публикувайки критични туитове, насочени срещу Байдън. През февруари президентът публично призна ролята на Tesla в производството на електромобили, след като Мъск многократно се оплакваше, че е бил игнориран.

Tesla иска промени в RFS, които ще ѝ позволят да печели кредити за възобновяеми горива въз основа на киловатчасовете или други подобни показатели, според източници, запознати с плана. Компанията също така е проучила партньорства с производителите на биогаз, за да им предостави лост за всеки пазар, който произтича от новото правило. 

Още по темата

Междувременно представителите на индустрията за електромобилни зарядни станции също се стремят към участие.

Матю Нелсън, лобист от Electrify America, търговска група на компании за зареждани станции, пише до EPA през октомври, че електрическите RIN кредити ще допринесат за изпълнението на целите на Байдън за 2030 г. за инсталиране на 500 хил. зарядни станции и 50-процентен дял на електромобилите от общите продажби. Той добавя, че компаниите за зареждане се нуждаят от кредита, за да се конкурират с бензиностанциите.

В момента САЩ разполагат с около 48 хил. зарядни станции, концентрирани около крайбрежните райони по данни на Министерството на енергетиката.

Производителите на биогаз, подобно на депата за отпадъци, също искат кредити, като твърдят, че осигуряват възобновяемо гориво за мрежата, която предоставя енергия за електрическите превозни средства.

Електричеството, получено от биогаз, вече позволява генериране на RIN кредити. Но EPA никога не е одобрявала заявление от електромобилната индустрия, тъй като все още не е определила начина, по който да проследи произхода на енергията, с която се зареждат електрическите коли.

През 2020 г. депонираният газ генерира около 10 млрд. киловатчаса електроенергия, или 0,3% от мощностите на компаниите за комунални услуги в САЩ.

„Смятаме, че прилагането на програмата за електроенергия към RFS съответства добре на целите на администрацията на Байдън за климата“, пише до ЕРА Кари Ананд, изпълнителен директор на Асоциацията за енергия от биомаса, показват имейлите.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Защо купувачите на Volkswagen получават Lamborghini безплатно?