IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Анализаторите се съмняват в Tesla

Акциите на компанията се сринаха в понеделник с 5 на сто, а Мъск отново започва да спи в завода

09:50 | 03.04.18 г. 11
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Акциите на американския производител на електрически автомобили Tesla Inc се сринаха в понеделник с 5 на сто, докато инвеститорите очакват данните за производството на внимателно следения от пазарите Model 3, който е по-евтин автомобил и според анализаторите е решаващ за дългосрочната рентабилност на производителя на луксозни електрически автомобили, предава Ройтерс.

Неотдавнашната катастрофа, в която е била замесена технологията за автопилот на Tesla, и притесненията за способността на компанията да набере нов капитал също се отразяват на пазарните настроения.

Tesla, основана от милиардера Илон Мъск, отказа да коментира производствените данни за Model 3, които се очаква да бъдат публикувани през тази седмица.

За кратко акциите успяха да компенсират спада, след като няколко автомобилни блога съобщиха, че производството на Model 3 е достигнало 2 000 броя седмична продукция, цитирайки анонимни източници. Това би било под собствената цел на Tesla от 2500 броя на седмица до края на март, но далеч над 793-те броя, изградени през последната седмица на миналата година, предава Ройтерс.

„Самият Мъск се фокусира върху производството на Model 3, защото то е с най-висок приоритет", заяви говорител на Tesla в понеделник, добавяйки, че директорът на инженеринговото подразделение Дъг Фийлд е съсредоточен върху инженеринга на автомобилите.

Изявлението на компанията следва медийни публикации, че Мъск е поел отговорността за производството на седана след няколко неизпълнени срокове за производство.

В поредица от туитове Мъск заяви, че преди година е поискал от Фийлд да управлява инженеринга и производството, за да се приведат в съответствие и двата бизнеса.

„Точно сега по-добре е да се „разделя и владее“, така че аз отново ще спя в завода", пише той в Twitter.

Някои наблюдатели на Tesla поставиха под въпрос способността на компанията да поддържа такова темпо и изразиха притеснения за рентабилността.

„Съществуват редица неща, които могат да повлияят на цената на акциите", каза Тони Боуз, старши анализатор в Nuveen Asset Managemen в Минеаполис. В допълнение към темпа на производство той се позовава на последното понижение на кредитния рейтинг на Tesla от страна на Moody's и катастрофата на Model X и коментарите на компанията след нея.

„Всичко опира до Model 3. Това е ключът“, каза Боуз. „Ако успеят да изградят тези коли, това ще бъде огромна стъпка в правилната посока“.

"Ако не можете да направите (2 000 коли), без да използвате всички ресурси и при достоен марж, какво сте постигнали наистина", добавя той. 

Друг инвеститор, който заяви, че е осъществил къси продажби на печалба на акции на Tesla четири пъти през последните 18 месеца, също е скептичен.

„Наистина ли те са на етап 2 000 броя на седмица, или пък просто са изнасилили системата си, за да постигнат 2 000 през миналата седмица?", казва Дейвид Кудла, главен изпълнителен директор и главен инвестиционен стратег в Mainstay Capital Management, който заяви, че понастоящем няма акции на Tesla.

"Единствената позиция, която бих имал за тези акции, е къса, защото не правят никакви пари. Тяхната оперативна загуба расте. Акциите са надценени от месеци", казва той.

Tesla заяви в петък, че Model X, участвал във фатална катастрофа в Калифорния през миналата седмица, е бил с активирана система "автопилот", което породи нови въпроси за полуавтономната система, която поема някои задачи по управлението от водача.

Акциите на Tesla затвориха на ниво от 252,48 долара в понеделник (с 13,65 долара надолу), след като по-рано достигнаха най-ниското си ниво от повече от година. От началото на 2018 г. акциите поевтиняват с 19%, докато технологичните акции като цяло не се представят добре.

Tesla заяви, че има около 500 000 предотвратителни резервации от клиенти за Model 3, но производствени проблеми от миналия юли забавиха продуцкията и доставките до клиентите, което изостри нуждата на компанията от пари в брой.

Неспазването на целите и натиска върху финансирането доведоха до понижение на кредитния рейтинг от страна на Moody's през миналата седмица, която заяви, че Tesla вероятно ще набере повече от 2 млрд. долара нов капитал, отчасти за покриване на около конвертируемите облигации за 1,2 млрд. долара, дължими до март 2019 г.

Tesla все още има лоялни инвеститори, включително Zevenbergen Capital Investments от Сиатъл, която е собственик на акции след първоначалното публично предлагане на компанията.

"Исторически, волатилността е осигурявала добри входящи точки. Като погледнем към нея днес, вярваме, че перспективите за търсене остават стабилни и непроменени ", каза Джоузеф Денисън, портфолио мениджър в Zevenbergen.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 1 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 6 години
И ква е разликата между един френски и един германски дизеляк? Може би, че френски дизеляк никога не е успял да стъпи в Щатите под френска марка и за разлика от германските, никога там, за разлика от Европа - царството на френските е италиански дизеляци - не са му вадили "иновациите" на бял свят...??? :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 2
Ivel
преди 6 години
Това Теска май ще излезе голяма тесла. По-добро от един иновативен икономичен френски дизеляк, към момента няма, сипваш 60 кила нафта и забравяш
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 6 години
закъсявай докато е време ! :):) .. няма само той да печели я!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 6
vzhekoff
преди 6 години
Сега, при 5000 бр. се очакваше чичото да излезе на 0-ла, а при 2500 (на седмица) да фалира между юни и септември. Пита се при 2000 какво става ? В един англоезичен форум се тюхкаха какво да се очаква и чакаха данните за производството от 1-та седмица на април.Други пък твърдят, че реалният капацитет е около 1500 коли, а Мъск е насилил нещата за да поддържа оптимизъм в последния месец на Q1. Ще видим , не остана много.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 6
vzhekoff
преди 6 години
Като за начало една приземителна статия относно ел. коли:https://seekingalpha.com/article/4160351-tesla-model-3-costs-charge-gasoline-car
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 6 години
което е повече от теб, но пак си остава доста т.ъп аргумент ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 10
ratten
преди 6 години
няма място за съмнение.това е една голяма ТЕСЛА.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 14 rate down comment 4
Jorkata
преди 6 години
И капитана на Титаник е бил прав в 99% от случаите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
khao
преди 6 години
щото през живота си нищо не са направили освен да анaл-лизират :) ... то да цъкаш на компютъра винаги е било по лесно, отколкото да го проектираш! така и в тая ситуация
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 8
Sakamano
преди 6 години
Анaл-изaтopите много пъти са се съмнявали в компаниите на Мъск, но в повечето случаи е успявал да ги разочарова.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още