Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Автомобилните концерни се научават да живеят с недостига на чипове

Toyota и Honda владеят американския пазар

Автомобилните концерни се научават да живеят с недостига на чипове

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на автомобилните производители скочиха през второто тримесечие, когато потребителите разграбиха SUV моделите и пикапите, но оскъдният инвентар, предизвикан от глобалния недостиг на полупроводници, убива темпа на възстановяване на индустрията, пише Bloomberg. 

Още по темата

Автомобилните колоси General Motors Co., Toyota Motor Corp. и други компании от сектора заявиха в четвъртък, че продажбите им са скочили през последното тримесечие, подсилени от нарастващото търсене на превозни средства, тъй като американските потребители решават да употребят натрупаните спестявания от миналата година.

Но други концерни като Nissan Motor Co., Hyundai Motor Co. и Volkswagen AG предупредиха, че свиването на инвентара поради недостига на чипове ще се отрази негативно върху продажбите това лято.

„Вероятно ще достигнем дъното по отношение на нивата на запасите през юли и август“, заяви в интервю Ранди Паркър, вицепрезидент по продажби в американския бизнес на Hyundai. „Вероятно ще видим частично възстановяване от септември до края на четвъртото тримесечие. Но ситуацията няма да се нормализира“, добавя той.

Глобалният дефицит на полупроводници е намалил производството на автомобили в световен мащаб, оставяйки шоурумите с по-малко модели за продажба, докато търсенето се засилва.

Този дисбаланс води до покачване на средните цени на новите автомобили, които миналия месец скочиха за първи път над 40 000 долара, изчислява J.D. Power. Според Cox Automotive запасите са намалели дотолкова, че в момента покриват едва 33 дни към края на май.

Сезонно коригираният годишен темп на продажбите на автомобили се забавя „значително“ през юни, до диапазон от 15,3 милиона до 15,8 милиона броя в сравнение със 17 милиона броя през май, предупреждават от IHS Markit.

Очаква се продажбите на нови автомобили в САЩ през второто тримесечие да достигнат 4,4 милиона автомобила. Това би представлявало 51-процентно увеличение спрямо година по-рано.

Toyota побеждава General Motors

Две японски марки побеждават американските конкуренти от Детройт. Toyota изпреварва General Motors в продажбите на автомобили в САЩ през второто тримесечие с 688 813 броя срещу 688 236 за GM.

Това е първият път, когато GM завършва на второ място в надпреварата за продажби в САЩ от 1998 г., когато Ford Motor Co. успя да го измести на първа позиция.

С продажбите от 486 419 автомобила Honda побеждава Stellantis, която отчита 485 312 продадени превозни средства.

Тези резултати отразяват въздействието на проблемите около веригите на доставка върху производствените нива на компаниите.

Миналия месец GM заяви, че увеличава производството в два свои завода за пикапи и очаква само недостигът на чипове да продължи да влияе върху операциите през юли. Ford прогнозира „значително по-добри“ финансови резултати в сравнение с миналата година през второто тримесечие. Но в сряда компанията заяви, че ще ограничи производството в осем завода през юли и август поради недостига на чипове.

„Ако се опитвате да продавате над 30 000 автомобила на месец и имате само 32 000 в инвентара, очевидно това предлагане е ограничено“, коментира ситуацията Скот Кеог, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group of America, по време на конферентен разговор с журналисти.

Американското звено на Volkswagen заяви, че заводът му в Чатануга, Тенеси, е възстановил капацитета си до близо 95% след двуседмично спиране, но запасите ще останат ограничени през юли и август.

Повечето автомобилни производители спряха да отчитат месечните доставки през 2019 г., така че резултатите от второто тримесечие са първият реален поглед към тенденциите в продажбите в индустрията от началото на април.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Дефицитът на чипове изтрива 210 млрд. долара от продажбите на автомобили