Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Автономните коли – поредната сфера, в която се конкурират САЩ и Китай

Докато Baidu вече излиза по улиците на Пекин, Waymo и Cruise изостават

Автономните коли – поредната сфера, в която се конкурират САЩ и Китай

Снимка: Alex Kraus/Bloomberg

Китай направи голям скок напред към комерсиализацията на технологията за автономно управление на превозните средства: в края на април Пекин предостави на интернет гиганта Baidu първия лиценз в страната за извършване на напълно автономни таксиметрови услуги, пише Nikkei Asia Review.

Apollo Go, платформа за автономно споделено пътуване на Baidu, започна да получава заявки още същия ден. Нейният парк от 10 автономни коли обслужва 60 кв. км площ в столицата, като ръководството планира да добави още 30 таксита без шофьор в близко бъдеще.

„Това регулаторно одобрение бележи значителен напредък за автономната индустрия в Китай, което показва готовност от страна на регулаторите за предприемане на по-нататъшна мерки, свързани с бъдеще на мобилност без шофьори“, изтъква Baidu.

Разрешителното не позволява на Baidu да таксува клиентите за автономните превозни средства, но компанията посочва, че това не е проблем.

„Apollo Go в момента не е насочена към рентабилност“, споделя пред Nikkei Уей Дон, вицепрезидент и главен оперативен директор по сигурността в Intelligent Driving Group на Baidu. „Вместо това целта е да се позволи на повече хора да изпитат и приемат тази опция за мобилност. Когато потребителите свикнат с автономното шофиране, потребителската база постепенно ще нарасне и ще положи основата за добър бизнес“, добавя той.

Според него Китай е закъснял с изготвянето на регулации за автономни автомобили, но все пак гледа да навакса.

Роботакси на Apollo Go. Снимка: Apollo Go

През април базираната в Гуанджоу компания за автономни превозни средства Pony.ai получи лиценз за таксиметрова услуга, която ѝ позволява да управлява 100 роботаксита в квартал Нанша в Гуанджоу, при условие че колите имат водач, който е готов във всеки един момент да поеме управлението.

Компанията планира да започне да таксува пътниците и постепенно да разшири услугите си в други райони на Гуанджоу. Цената ще бъде същата като тази на обикновено такси в Гуанджоу, посочва Мо Луи, вицепрезидент на Pony.ai.

Автономните таксита привлякоха милиарди долари инвестиции и вниманието на някои от най-големите световни технологични и автомобилни гиганти, включително Google, Baidu, General Motors и Alibaba.

Комерсиализацията на технологията е сред многото фронтове в технологичната битка между САЩ и Китай, като всяка страна иска да спечели предимство не само по отношение на автономните коли, но и в технологиите за изкуствен интелект, сензорите и картографирането, които са в основата на роботизирания транспорт.

Докато Уей и други се оплакват от закъснелите регулации в Китай по темата, още преди две години САЩ заложиха на тази технология, като издадоха първото разрешително за търговска експлоатация на роботакситата на Waymo.

Но регулаторното одобрение не означава непременно безпроблемно развитие, както установи репортерът на Nikkei Asia Ифан Ю при скорошно посещение на Аризона.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Защо купувачите на Volkswagen получават Lamborghini безплатно?