Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Джеф Шъстър: Коронавирусът ще има краткосрочен ефект върху автомобилната промишленост

От ситуацията могат да се възползват страните от Източна Европа, от някои части на Азия и Мексико, посочи експертът

Джеф Шъстър: Коронавирусът ще има краткосрочен ефект върху автомобилната промишленост

Снимка: Ройтерс

Ефектът от коронавируса върху европейската автомобилна индустрия ще е значителен, поне в краткосрочен план. За момента очакваме спад на продажбите на леки автомобили от 4% спрямо данните от 2019 г. Това каза Джеф Шъстър, президент Глобални прогнози за автомобилния сектор и операции в Америка в LMC Automotive, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria

Според Шъстър отражението на коронавируса на глобалните пазари ще продължи до август. По негови думи американският автомобилен пазар също ще бъде засегнат, като продължителността и спадовете зависят от разпространението на заразата и как правителството ще се справи с него. 

Още по темата

“Вероятно ще има нарушения на снабдителните вериги, тъй като много от частите идват от Китай”, посочи експертът, като отбеляза, че положителната новина е, че азиатската страна възстановява производството си.

“Китайският автомобилен пазар ще запази водещото си място в глобален мащаб, може да има промени по отношение на веригите на доставка”, добави още Шъстър.

Според него към момента не се очакват значителни промени или преместване на ресурси извън Китай. По-скоро ще бъдат създадени планове за извънредни ситуации.

По думите на Шъстър от това могат да спечелят страните от Източна Европа, някои страни в други части на Азия, включително Тайланд или Виетнам, както и държави в Америка, като Мексико.

Според анализатора големите три автомобилни компании от Детройт - Ford, General Motors и Fiat Chrysler са много по-подготвени за евентуална икономическа криза, отколкото през 2008 г.

“Ford и GM са в много добри позиции за навлизане в сферата на електрификацията. При Fiat ситуацията е малко по-различна, водят се преговори с PSA за сливане", посочи още Шъстър.

Според него може да се очакват преструктурирания и нови алианси в Европа на фона на надпреварата за електрификация на индустрията и по отношение на автономната технология.

“Ще има алианси между европейски и азиатски компании. Китайската индустрия е много силна и иска да излезе извън границите на Китай”, добави експертът.

“Ще има повече сливания и между автомобилни и технологични компании. И двата вида дружества усещат необходимостта от това”, каза още Шъстър.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията