Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Електрическите камиони са необходимата крачка напред за Европа

През последните 12 месеца почти всеки голям производител на камиони в Европа обяви планове за производство и продажба на електрически камиони

Електрическите камиони са необходимата крачка напред за Европа

Снимка: Ройтерс

Времето на електрическите камиони наближава, и то с голяма скорост. Все повече проучвания показват, че този тип товарни превозни средства е лесен за производство и от неговото използване може да се извлече печалба. Камионите, които не отделят вредни емисии, ще бъдат необходими за постигането на поставените цели от Парижкото споразумение за климата, пишат Стеф Корнелис и Томас Ърл за Euractiv.

През изминалата пролет Daimler/Mercedes - най-големият производител на камиони в света, остана изненадан от Deutsche Post DHL Group, която представи своя електрически микробус StreetScooter, изпробван от потенциалните клиенти в реални условия.

Daimler/Mercedes “отвлече“ прототипа в Щутгарт, за да го тества в своите лаборатории, но GPS системата веднага издаде неговото местоположение, позволявайки на DP-DHL Group да „почука на вратата“ на Daimler и да си го вземе обратно. 

Още по темата

Това е реална история, която много добре илюстрира тромавостта и арогантността на световния производител на камиони по време на този глобален процес на преминаване от дизелова към електрическа технология.

Това обаче може да се промени бързо, особено в динамичната автомобилна индустрия. През последните 12 месеца почти всеки голям европейски производител на камиони (Volvo-Renault, MAN, DAF и др.) обяви планове за производство и продажба на собствени електрически камиони в рамките на следващите няколко години.

Когато тази тема премине върху масата за дебати на европейската политическа сцена, тя предизвиква предимно „намръщени физиономии“ и скептицизъм.

Появяват се въпроси относно теглото на този нов тип товарни превозни средства, потенциала на техния пробег и цената на захранващите батерии.

Последните анализи на производителите показват, че дори най-тежките камиони (тези, които тежат по 40 тона) са технически и икономически „жизненоспособни“.

Това се дължи главно на следните фактори: цените на батериите падат по-бързо от очакваното; ходовата част на електрическите автомобили е по-ефективна от остарялата дизелова технология; 65% от товарните релации на камионите в Европа са под 500 км, което означава, че не е необходимо да се търси заряд, който да издържа много над тази граница.

Електрическите камиони ще получат и сериозна отстъпка при настоящото предложение за евровинетка, което ще ги направи още по-конкурентни спрямо дизеловите камиони.

Европа се нуждае от тази технология най-вече заради постигане на целите, обвързани с климатичните промени.

Камионите съставляват 22% от всички превозни средства, отделящи вредни емисии. Това ги обвързва тясно с Парижкото споразумение за изменението на климата, което цели понижаването на глобалната температура с 1,5 градуса по Целзий.

Ново проучване на холандското министерство на околната среда показва, че за да се постигне тази цел, един на всеки три камиона трябва да премине на електрическо задвижване до 2030 г.

В сравнение с един средностатистически камион от 2015 г. електрическото товарно превозно средство може да ограничи отделянето на вредни газове от източника до потребителя (well-to-wheel) до 67%.

Единственият начин това да се постигне е като Европа въведе задължителни цели при производството и продажбата на електрически камиони като част от предложението за въвеждане на стандарти при отделянето на вредни емисии. Такива цели биха задължили европейските производители на камиони да се пренасочат към новата технология и по този начин да променят кардинално пазара на товарни коли.

Европейските градове очакват по-чист въздух и екологосъобразни превозни средства, така че пътищата са отворени за действие, смятат Стеф Корнелис и Томас Ърл.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (13)

   1| 2    
1
 
5
 
13
zelka007 до: Mavi Goz
преди 1 година
Няма профилна снимка
и да довърша само . средната цена за инсталиране на вятърна мощност за производство на ток в момента е около 800$ за кВт или към 1400лв без ДДС и комисионни :))) х 140 000 = 196млн лв - горе-долу два ремонта на НДК :))) със ДДД-то . а може да си купим и една гига батерия от Тесла за около 30млн.$ че да не го мислим ако спре вятъра за ден/два ... пак не отива към 20 млрд за белЯне без инфраструктурата :)))
0
 
5
 
12
zelka007 до: Mavi Goz
преди 1 година
Няма профилна снимка
пробвай друга опорка за елетромобилите :

Относително разпределение на средногодишния пробег на автомобилите за
Република България е :
- до 10 х. км – 18%; - до 15х.км – 32 %; - до 20 х. км – 18 %; - до 25 х. км – 13 %
и над 30х. км -19 %.

В България има регистрирани общо около 2 800 000 автомобила, които в
отделните групи са приблизителното разделени както следва: - леки
пътнически 2 000 000 – 2 200 000; -миниванове и ванове вкл. микробуси –
300 000 – 400 000; - лекотоварни до 3,5 т – 40 000 – 50 000; - автобуси за
градски превози – 4 000 – 6 000.

Ако за 1, 2 и 3-та група автомобили с до 10 х. км и до 15 х.км средногодишен
пробег се направи прогноза, че същите се експлоатират в градски условия 25
% - което означава : - леки пътнически 500 000 – 550 000; -миниванове и ванове
вкл. микробуси – 75 000 – 100 000; - лекотоварни до 3,5 т – 10 000 – 12 500 и се
възприеме среден разход на гориво за леките - 10 л/100 км, ванове – 12л/100км
и за лекотоварните – 14л/100 км се получават следните резултати:
- небходимо гориво – 797 280 000 л или 5 014 340 барела/1 барел=159л/. Това е
и размера на реализираната икономия от внос на горива;
- равностойната енергия на това количество гориво е – над 8 000 ГВТЧ/ 1л
гориво -дизелово или бензин има над 10 КВТЧ енергия, а газта има 8 КВТЧ
енергия /;
- за същия пробег в градски условия електромобила изразходва около 4 пъти
по-малко ел. енергия, т.е. за осигуряване на посочената по-горе експлоатация
за електромобилите са необходими – малко над 2 000 ГВТЧ ел. енергия.

За осигуряване на тази енергия е неоходима допълнителна енергийна мощност
350 МГВТ при условие, че се приеме 16 часа ефективно време за зареждане на
денонощие / един блок на стария АЕЦ Козлодуй, имаще мощност 440 МГВТ /.
Естествено този висок процент на преминаване на автомобилите с ДВГ към
електромобили се прогнозира да се постигне след 2035г. До 2020г прогнозата
е да се постигне 10% електромобили в класа на леките и лекотоварните.

За този случай посочените по горе резултати трябва да се намалят с 60 % или:
- икономия на гориво – над 2 000 000 барела за година.
- необходима ел. енергия – 400 ГВТЧ за година или увеличение на енергийните
мощности на страната с 140 МГВТ.
В този разчет не е взето предвид естественото увеличение на броя на
автомобилите с годините, което за България се предвижда да бъде над 15 %
спрямо сегашния брой..

не съм го смятал аз , все пак хора дето разбират са го правили , въпреки че го докарах близо резултата :)))
5
 
1
 
11
Mavi Goz до: khao
преди 1 година
Бита, бита - колко да съм бита? ;) :lol:
Иначе, на сички смарт европейци надеждата им е в младите... новопристигащи... ;) :lol:
1
 
4
 
10
khao до: georgi_shum
преди 1 година
Няма профилна снимка
:))) незнам дали щеше да влизм в този сайт ако ги нямаше шутове като мави и имератрицата. :))
1
 
3
 
9
khao до: Mavi Goz
преди 1 година
Няма профилна снимка
Спокоен съм, ти си бита карта, партията се е погрижила за теб, ти за нас... надеждата ми е в младите, не в теб

Още от Анализи
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията