Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology.
В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид.
“Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина.
ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна.
“Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.”
“От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Nasdaq и S&P 500 записаха загуби за шести пореден ден
-
МВФ: Мекото кацане за европейската икономика е постижимо
-
Джорджо Армани не изключва сливане или IPO, след като слезе от сцената на империята Armani
-
Triller, купила дружество на "Бианор", излиза на NASDAQ след сливането с AGBA
-
Анета де ла Мар Икономова: Европейската миграция в Латинска Америка създаде културното разнообразие в обществото
-
ФБР: Китайски хакери подготвят атаки срещу американска инфраструктура
-
Норвежки милиардери емигрират в Швейцария, техните банкери - също
-
Украйна се похвали с първи свален стратегически бомбардировач Ту-22
-
Русия изтегля част от Черноморския флот към Каспийско море, Украйна прави нови оръжия
-
Почти половината от големите китайски градове потъват
-
НАТО намеква, че Украйна има право да сваля самолети в Русия със западните ПВО
-
Тръмп прави завой - от "Нито пени за Украйна" до "Оцеляването й е важно за САЩ"
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Nasdaq и S&P 500 записаха загуби за шести пореден ден
-
МВФ: Мекото кацане за европейската икономика е постижимо
-
Triller, купила дружество на "Бианор", излиза на NASDAQ след сливането с AGBA
-
Гедиминас Симкус: ЕЦБ може да намали лихвите на два пъти - и през юни, и през юли
1 -
SOFIX записа седмичен спад от 0,48% до 805,96 пункта
-
Европейските борси отстъпиха назад, погледите остават приковани към Израел и Иран
преди 10 години Тънката разлика при електромобилите е, че енргията, която използват, може да да се произведе от различни източници. И ако се произведе от АЕЦ, въглеродните емисии са 0 ! Като АЕЦ работи 24 часа в денонощието, а не 6-8 лато ФЕЦ. 20% дял във въглеродните замърсявания хич не е за пренебрегване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар