Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Германия се фокусира върху електромобилите, но все още изостава от своите цели

Ако електромобилността в страната запази сегашния си темп на растеж, ще изостане с 18 години от целите на правителството за 10 млн. електромобили до 2030 г.

Германия се фокусира върху електромобилите, но все още изостава от своите цели

Снимка: Wolfram Schroll/Bloomberg

През последните няколко месеца Германия отчете рекорди по отношение на регистрациите на нови електрически автомобили. Но дали тази възходяща тенденция ще бъде достатъчна, за да се постигне целта на правителството от 10 милиона електромобила по германските пътища до 2030 г.?

Наеми Шинк и Симон Гьос от Energy Brainpool разглеждат данните за новите регистрации, разпоредбите и финансирането в рамките на автомобилната индустрия в Германия.

Въпреки че броят на електрическите превозни средства е нараснал с над 360% през последната година, понастоящем по германските пътища има едва 240 000 електромобила и 200 000 плъгин хибриди, пише Energy Post.

Авторите на изследването се позовават на проучвания, които предполагат, че до 2030 г. по-реалистично е да се окачват малко над 6 млн. електрически превозни средства в Германия.

Предложеното намаляване на допустимите емисии „Евро 7” и затягането на стандартите за тестване ще направят бензиновите и дизеловите превозни средства по-малко привлекателни, но ще бъде ли това достатъчно за постигане на правителствените цели?

Плановете на Германия за 1 млн. зарядни станции до 2030 г. ще се нуждаят от 2000 нови зарядни пунктове всяка седмица до края на десетилетието, за да бъдат осъществени. А за това ще са нужни огромни средства и координация.

През 2020 г. в Германия са регистрирани повече електрически превозни средства от всякога. Тази тенденция се наблюдава от началото на миналата годината. Но избухването на пандемията от коронавирус доведе до кратък спад в новите регистрации.

През ноември са регистрирани 28 965 изцяло електрически превозни средства в страната. Досега обаче само около 4 процента от всички новорегистрирани автомобили са изцяло електрически превозни средства.

Интересно е, че данните на германския регулатор по транспорта показват, че всички марки са регистрирали спад при новите регистрации с около 3 до 70 процента в сравнение с периода от януари до ноември 2019г.

Единственото изключение в случая е Tesla, която отчита увеличение от 37,2%. Тази разлика може да се обясни с факта, че само Tesla предлага изцяло електрически превозни средства.

BMW се фокусира върху електромобилите

Един от лидерите на германската автомобилна индустрия BMW AG реагира тенденцията при електрическата мобилност: компанията планира заводът ѝ в Мюнхен да се съсредоточи единствено върху сглобяването на електрически превозни средства. Концернът подготвя и нов завод за сглобяване на електромобили, който се очаква да влезе в експлоатация до 2026 г.

Всеки германски завод на BMW трябва също да започне производството на поне един напълно електрически автомобил до средата на 2022 г.

Ще направят ли новите разпоредби за емисиите електрическите автомобили конкурентоспособни?

Тази година Европейската комисия (ЕК) ще вземе решение за новите стандарти по отношение на емисиите на парникови газове, генерирани при работата на автомобилите. Консултативната група по стандартите за емисиите направи редица предложения, като новата мярка може да ограничи емисиите до 10-30 милиграма азотен оксид на километър.

За тази цел трябва да се затегнат правилата за тестване на автомобилите. Очаква се да отпадне „бонуса“ при студен старт на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, както и изкачването на участъци под наклон.

Някои тълкуват препоръчаните, силно затегнати правила за двигателите с вътрешно горене като смъртоносен удар за индустрията. Сигурно е обаче, че по-строгите стандарти и свързаните с тях високи разходи за научноизследователска и развойна дейност могат да направят електрическите автомобили по-конкурентоспособни в сравнение с петролните коли.

Казусът „яйцето или кокошката“

През последните пет години броят на обществените зарядни станции в Германия се е увеличил значително до над 33 100.

Само през последните шест месеца са добавени около 5300 зарядни станции, което представлява увеличение от 19%. През изминалата година броят на електрическите автомобили е нараснал с над 360 процента, така че понастоящем по германските пътища има 240 000 чисто електрически превозни средства и още 200 000 плъгин хибриди. Въпреки този значителен растеж и в двете направление, целите, формулирани от федералното правителство, все още са далеч от изпълнение.

До 2030 г. трябва да бъдат изградени 1 милион обществени зарядни пунктове, а по германските пътища да се движат 10 милиона електрически коли: съотношение 1:10, което се счита за идеално. В момента съотношението е около 1:13, като разликата продължава да се увеличава.

Изследване, поръчано от германското министерство на транспорта, разкрива подобни измерения. Предполага се, че до 2030 г. ще има до 14,8 милиона електрически автомобила, които в зависимост от сценария и броя на бързите зарядни станции ще изискват от 440 000 до 843 000 зарядни станции. За да се постигне целта на правителството, трябва да се постигне седмичен темп на изграждане от 2000 зарядни станции до 2030 г.

Съществуват различни мнения относно това дали са необходими повече зарядни станции, които да обслужват нарастващия брой електрически автомобили, или са необходими повече електрически автомобили, за да стимулират растежа при зарядните станции.

Според Асоциацията на автомобилната индустрия в Германия (VdA) на сегашния брой зарядни станции трябва да отговарят около 550 000 електрически превозни средства, или с 310 000 повече от настоящия им брой.

Допълнително финансиране, необходимо за постигане на целите на правителството

Ако сегашното ниво на регистрации на нови електромобили запази темпа от близо 29 000 електрически автомобила на месец, ще са необходими около 28 години, за да се постигне броя от 10 милиона електромобила в Германия. Следователно изглежда нереалистично, че целите на германското правителство могат да бъдат постигнати без допълнително финансиране. Изследване на Deloitte изчислява, че до 2030 г. е по-вероятно броят на електромобилите по германските пътища да достигне 6,35 млн. превозни средства, или с около 4 милиона по-малко от сегашната цел.

Ясно е, че тенденцията на преминаване към електрическа мобилност вече е призната и от германските производители на автомобили и реализирането на нови електрически модели ще се увеличи през следващите няколко години. Въпреки това координираното разширяване на зарядната инфраструктура и освобождаването на още държавни субсидии вероятно ще продължат да играят основна роля в електрификацията на транспорта.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
0
 
2
преди 1 месец
те се "фокусират" ама само у новините и за тва електрокарите в ЕСто са колко умрелите от Ковида т.е. точно 0.2% и нема станат повече ....
1
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Винаги ще има изоставане, защото нямаме евтини технологии за постигането на тези цели. Насила хубост не става.

Още от Анализи
Кросоувърите протягат ръце към европейската корона на малките автомобили