Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Германия вече има над 16 000 обществени зарядни станции

Така на всеки десет електрически и хибридни автомобили се пада по една зарядна станция, а мрежата се сгъстява непрекъснато

Германия вече има над 16 000 обществени зарядни станции

Зарядна станция в германския град Есен. Снимка: Ройтерс

Мрежата от станции за зареждане на електрически автомобили в Германия непрекъснато се разширява, показват данни от електроенергийната индустрия. Според оценката на Федералната асоциация на енергетиката и водната индустрия (BDEW) в момента в Германия има повече от 16 100 обществени и частично обществени пунктове за зареждане на електрически автомобили, пише Süddeutsche Zeitung. В статистиката са обхванати зарядни станции от енергийни компании, оператори на открити и закрити паркинги, супермаркети и хотели. Данните не включват частни опции за зареждане.

Според изчисленията в момента има около 160 000 регистрирани електрически и хибридни автомобила, които също могат да бъдат зареждани в контакта (plug-in), тоест – по една зарядна станция на всеки десет коли. Тази квота съответства на препоръката на Европейската комисия. В края на юни BDEW отчете 13 500 точки за зареждане в сравнение със само 10 700 година по-рано.

Още по темата

“Енергийните компании увеличават темпото на разширяване на инфраструктурата за зареждане", каза главният изпълнителен директор на BDEW Щефан Капферер. „И въпреки че досега почти няма електрически автомобили по улиците, дейността на зарядните станции досега едва ли се е изплатила".

Разпространението на електрическите автомобили трябва да става по-бързо. Тук, според мнението на Капферер, задължение имат преди всичко производителите: „Все още няма модели, които да могат да се конкурират по цена и производителност с колите с вътрешно горене", пояснява той.

Досега неадекватната инфраструктура за зареждане се считаше за основна пречка за разширяването на електрическата мобилност - в допълнение към високата цена на превозните средства и често все още късата дистанция, която може да се измине с едно зареждане. Новите регистрации на електрически автомобили се увеличиха значително напоследък. В началото на 2018 г. по германските пътища имаше само 98 280 чисти електрически коли и автомобили с Plug-in хибриден двигател.

Закупуването на автомобил, задвижван с батерии, се субсидира с екологичен бонус от 4 000 евро, а на нов хибриден автомобил - с 3 000 евро. Федералното правителство и автомобилната индустрия допринасят с половината сума за всяка кола. Наличните федерални средства чрез Фонда за енергетиката и климата възлизат на 600 млн. евро. Въпреки това първоначалната цел на федералното правителство за продажбите на 1 млн.  електрически автомобили до 2020 г. няма да бъде постигната. Националната платформа за електромобилност (NPE), която съветва правителството, изчислява, че това може да бъде постигнато до 2022 г. За сравнение: според германската служба за контрол на превозните средства KBA в Германия са регистрирани повече от 46 млн. леки автомобила.

По изчисления на BDEW за 1 млн. електрически коли по улиците са нужни 70 000 конвенционални зарядни станции още 700 бързозарядни станции.  

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

3
 
6
 
2
redcretin до: khao
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Щот е създание, неспособно на съзидание :)
3
 
8
 
1
khao до: Императорът
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Що се мъчиш?

Още от Анализи
Как автомобилните състезания родиха иновации в автомобилната индустрия