Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Германските автомобилни шефове: We Love America

След разговорите в Белия Дом като цяло цари оптимизъм, че американските автомобилни мита могат да бъдат избегнати

Германските автомобилни шефове: We Love America

Цетче говори с журналисти след срещата в Белия дом. Снимка: Ройтерс

Американската помирителна визита на ръководителите на автомобилните компании VW, Daimler и BMW не биваше да изглежда като идея на съзаклятници, в крайна сметка и Европейската комисия разследва трите концерна за „евентуалното тайно споразумение за цените“ – иначе казано за картел. Така че емисарите на компаниите от борсовия индекс Dax вчера се появиха поотделно в Белия дом, но все пак имаха общ припев: „We Love America". В куплетите имаше повече думи за фабрики и по-малко – за мита.

Още по темата

След разговорите като цяло цари оптимизъм, че американските автомобилни мита могат да бъдат избегнати.

„Направихме голяма крачка в посока избягване на американските автомобилни мита за страните от ЕС“, заяви председателят на Борда на директорите на Volkswagen AG Херберт Дийс, цитиран от DPA.

VW, например, вече официално търси близък съюз с Ford в Детройт. Заключението е ясно: опит за избелване на „Made in Germany“. В крайна сметка дори германската посланичка Емили Хабер, бе поканена на срещата, а президентът Доналд Тръмп лично посрещна делегацията на Германия. Не, това не е картел, а просто коалиция с демонстративно добър хумор.... 

Посещението на мениджърите във Вашингтон е доста спорно в Германия, защото за търговските преговори със САЩ всъщност е отговорен ЕС - а не корпорациите. Американският президент отново заяви в Twitter преди срещата какво мисли за икономиката на свободния пазар: „Аз съм човек на митата". Този път винаги е най-добрият начин да се увеличи икономическата мощ на Америка, продължава Тръмп в изказването си. Въпреки че то се отнася основно до преговорите по търговския спор с Китай, изказването му в Twitter не бе добър сигнал за автоконцерните. 

Американският търговски министър Уилбър Рос призова в интервю за CNBC още преди срещата германските концерни към повече вложения и производство в САЩ. Целта е понижаване на търговския дефицит с автомобили и авточасти на страната към Германия, поясни той. „Това може да стане, да се надяваме, с увеличено производство в САЩ“, каза още Рос.

И така - Херберт Дийс, ръководителят на Daimler Дитер Цетче и председателят на Борда на директорите на BMW Николас Петер се срещнаха поотделно с администрацията, но след това се състоя обща, половинчасова беседа с Тръмп, в която участие взе и Хабер.

Дийс говори за „убедителна инвестиционна програма", която Volkswagen може да представи в САЩ. „Президентът има предимства, с които иска да ни убеди да инвестираме повече и сме готови да инвестираме повече", каза Дийс. По думите му е засегната възможността за изграждането на нов завод на Volkswagen в САЩ, както и за сътрудничество със софтуерната компания Microsoft и американския автомобилен производител Ford, с когото, наред с други неща, да се изграждат съвместно пикапи. „Заложено е много, под въпрос са много работни места, ако президентът наистина възнамерява да наложи 25%-ови мита над автомобилите“, каза мениджърът на VW.

Цетче от своя страна поясни, че Тръмп е реагирал положително на представените концепции на Daimler.

BMW обяви, че компанията от Мюнхен вече е инвестирала 9,3 млрд. долара - или 8,2 млрд. евро, в завода си в Спартанбърг, Южна Каролина. До 2021 г. концернът планира да инвестира още 600 млн. долара и да създаде още 1000 работни места. 70% от продукцията ще бъде за износ - голям принос за търговския баланс на САЩ. Понастоящем BMW разглежда къде в страната да изгради и допълнителен завод за двигатели.

Германската автомобилна индустрия възнамерява в сряда да даде информация за очакванията си за следващата година. Бернхард Матес, президент на Германската асоциация на автомобилната индустрия, ще представи икономическата перспектива с оглед на търговския спор със САЩ в допълнение към проблемите със забраната за дизелови коли в няколко града.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
4
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Тея се пъчат и вакат "ние сме добри индианци".
Ало, даймлерът и другите сиукси, не разбрахте ли, че донълдът ви иска мъртви. нема се успокои докато дори един, единствен брой германски афтомобил се предлага на пазара в САЩ. Той го иска само за америчките тъпи коли. Ше бъзика окупираните територии до пълен крах и фалит. видехте ли кво направи с дойчето, банката. И тя кат вас, почна отстъплението като плати ени 8 милиарда глаба за търговията си с ипотечни деривати в ней йорка и нахалството си да стане най-гоуемиа държач на недвижгими имоти там. Честит фалит и смърт, мекопишиковци. Вече сте към мъртвите индианци.

Още от Анализи
Защо Renault и Nissan се нуждаят един от друг