IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кафе и шоколад: Новото черно злато за големите петролни компании

Притиснати от екологичните мерки, компаниите залагат на повече услуги в добре развитата си мрежа от бензиностанции

08:27 | 04.12.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Петролните компании в Европа се оказаха под натиска на правителствата и инвеститорите за намаляване на емисиите и много от тях започнаха да обръщат внимание на възобновяемите източници, пише в коментар Ройтерс.

Но те имат и още едно асо в ръкава - добре развити вериги от бензиностанции. Гиганти като BP, Shell и Total вече заявиха, че очакват повече приходи от продажбите на магазините към бензиностанциите си, които ще продължат да бъдат пункт за шофьори, дори и на електромобилите.

За да заредиш автомобила с бензин или дизел са нужни само няколко минути. Зареждането на електромобилите, дори и с бързите станции, обаче отнема поне 10-15 минути. Какво правят през това време шофьорите? Много просто - пият кафе и пазаруват.

Затова не е чудно, че компаниите решиха да насочат вниманието си към бензиностанциите - Shell планира да увеличи своята верига от магазини към бензиностанциите с 20% до 55 хил. в световен мащаб до 2030 година. BP планира експанзия на бензиностанциите с 50% до 29 хил. до 2030 година и да повиши точките за зареждане на електромобили до 70 хил.

Total също се насочва към зарядните станции - в момента компанията има 18 хил. точки в Европа и планира да ги увеличи до 150 хил. до 2025 година.

Шансовете им не са никак малки - реално погледнато двете най-големи вериги за бързо хранене в света Subway и McDonald's имат по-малко заведения взети заедно от Shell. Компанията записа и рекордни приходи от продажби в магазините към бензиностанциите си в третото тримесечие на годината - 1,6 млрд. долара, показват данните на Ройтерс.

От Shell допълват, че ежедневно следят навиците на своите потребители - от типа гориво до кроасана с кафето, и могат да реагират бързо на търсенето.

BP и Total също записват ръст на продажбите в магазините си в месеците на пандемията. Наблюденията на BP са, че в периода на блокада хората пазаруват онлайн и в малки квартални магазини, включително и тези на бензиностанциите.

Обикновено бензиностанциите си партнират с добре известни вериги - за хранене или за продажби на дребно, което също може да ги превърне в неочакван конкурент за супермаркетите.

Всъщност още през 2017 година гръцката Hellenic Petroleum коментира "бензиностанциите на бъдещето". Те ще доставят комплексни услуги - не просто да заредиш автомобила си, но и да напазаруваш, да дадеш дрехи на химическо чистене, да похапнеш и т.н.

Новите планове за декарбонизация на европейската икономика, както и пандемията, явно отново слагат темата на масата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
driverf1
преди 3 години
Ако нормализират цените в магазините,ще спечелят много повече.....,а не да предлагат кафета и напитки на двойни и тройни цени.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още