Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как се справят германските автоконцерни в състезанието за електрификация?

Електрическата мобилност ще набере скорост отново тази година, докато компаниите се стремят да увеличат своя пазарен дял

Как се справят германските автоконцерни в състезанието за електрификация?

Снимка: Bloomberg L.P.

Дълго време германските автопроизводители гледаха отстрани, докато електрическата мобилност набираше скорост. Но това се промени. Гамата от електрически модели на тези компании събира погледите на обществеността, като всеки месец биват представяни нови предложения, пише Automobilwoche.

С разширяващата се продуктова гама на германските концерни се увеличава и делът им от общия пазар на електромобили и от техните продажби. Тъй като базата все още е сравнително ниска, темповете на растеж са огромни.

На конференция за устойчиво развитие наскоро шефът на Mercedes Ола Калениус обяви, че иска да удвои дела на изцяло електрическите превозни средства през тази година. През 2021 г. групата успя да продаде общо 48 936 автомобила от семейството EQ, отчитайки 154,8 процента ръст. Очаква се през тази година Mercedes да продаде около 100 хил. електромобила. 

Още по темата

Делът на тези коли от общия обем продажби, който трябва да бъде около 2,1 милиона превозни средства, все пак ще остане под планираните 5 процента. Калениус се надява пазарната експанзия на компанията в електромобилността да бъде подкрепена от новите модели като SUV-а EQS, който беше представен преди няколко седмици.

Плановете на Mercedes предвиждат до края на годината компанията да разполага с електрически модел във всичките сегменти, в които присъства.

Подобно на Mercedes BMW AG цели да постигне значителен напредък относно електрификацията през тази година.

„Компанията си е поставила особено амбициозни цели за растеж за електромобилите с батерии (BEV) и би искала да увеличи повече от два пъти продажбите на напълно електрически превозни средства за тази година в сравнение с предходната година“, споделя говорител на BMW пред Automobilwoche.

Производителят на премиум коли се включи рано в битката със своя i3 и има предимство пред конкуренти като Mercedes.

BMW продаде 69 004 BEV коли през 2021 г. От тях 37 939 са iX3 и 28 216 i3.

Тази година SUV-ът iX и спортният i4 трябва да осигурят търсения растеж. Току-що представеният i7 вече може да се похвали със значително количество резервации. Това трябва да осигури на компанията около 140 хил. продажби на електромобили през 2022 г. спрямо очакваните общи продажби от 2,2 млн. броя.

Audi има най-голям дял при електромобилите от луксозните марки

С 263 000 продажби на BEV коли групата на Volkswagen е лидер сред германските концерни при регистрациите на автомобили без емисии за 2021 г., удвоявайки техния дял. На фона на общите продажби в размер на 4,9 млн. превозни средства делът на електромобилите (5,4%) в рамките на VW изглежда незначителен.

Целите на концерна за тази година остават неясни.

„През 2022 г. целим допълнително да увеличим дела на електрическите превозни средства в доставките на клиентите“, споделя говорител на VW.

За разлика от другите автопроизводители концернът от Волфсбург не иска да представи конкретни стойности за дела на електромобилите на фона на продължаващите проблеми във веригите на доставка в глобален план.

„След като трансформацията на (завода в) Цвикау в съоръжение само за електромобили бъде завършена, ще направим това и в Емден“, информират от VW.

Изгледите за останалите дъщерни дружества на VW са смесени. Подобно на другите производители на премиум модели Audi, например, отново се надява на значителен тласък.

"Планираме да удвоим доставките на изцяло електрически модели в сравнение с предходната година - в зависимост от нестабилността на текущата ситуация и свързаните с нея ефекти върху доставките", споделя говорител на Audi.

Марката очаква да продаде през 2022 г. общо 164 хил. електромобила, което е значително повече спрямо прогнозите на BMW и Mercedes. В същото време общите продажби на Audi изостават от тези на конкурентите си – 1,7 млн. броя според прогноза на IHS Markit, което допълнително увеличава дела на електромобилите. През 2021 г. доставките на напълно електрически модели на Audi нараснаха с 57,5 ​​процента до 81 894 автомобила. 

Още по темата

Model 3 на Tesla изпреварва всички

Най-печелившата марка в групата на VW, Porsche, удвои продажбите на електрически автомобили с помощта на Taycan до 41 296 броя през 2021 г., което съответства на 13,7% от общия обем на продажби. Тази година обаче растежът вероятно ще бъде много по-умерен, тъй като новият електрически Macan няма да бъде наличен до началото на следващата година, а капацитетът за Taycan в основния завод в Цуфенхаузен вероятно ще бъде ограничен до около 50 хил. броя.

Това, което е ясно обаче, е, че с очакваните модели като E-Macan обемите ще се увеличат. Директорът по развитието Рудолф Щайнер наскоро посочи, че Porsche се стреми да увеличи дела на електромобилите до една трета от общите продажби през 2025 г.

Всичко това звучи доста амбициозно, но всъщност не е много в сравнение с лидера в сегмента Tesla. Американският производител на автомобили успя да достави 936 172 електромобила през миналата година, което е с 87 процента повече в сравнение с 2020 г. През първото тримесечие на 2022 г. около 310 хил. Tesla бяха доставени на клиентите, което сигнализира, че през тази година Tesla ще увеличи обемите на продажби.

Това, което трябва да тревожи германските производители, е успехът на Tesla в Европа. Въпреки че заводът ѝ в Грюнхайде наскоро беше въведен в експлоатация, Model 3 оглави продажбите през март, докато Модел Y заема трето място след Peugeot 2008. Четвърти остана VW Golf.

Това само подчертава многото работа, пред която са изправени компании като VW, BMW, Mercedes, Audi, за да настигнат Tesla.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Може би не много добре , но с тези цени на газ/петрол все повече ел коли ще стават достъпни :)

Още от Анализи
Tesla е на върха на балон, който може да се спука през следващите няколко години