Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Какви политики за автомобилната индустрия предлагат партиите в Германия?

Всички големи партии подкрепят прехода към електрически превозни средства, но техните планове за постигането на тази цел се различават

Какви политики за автомобилната индустрия предлагат партиите в Германия?

Германският канцлер Ангела Меркел по време на посещение на автомобилното изложение в Мюнхен.Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Изборите за федерално правителство в Германия ще окажат голямо влияние върху бъдещето на местната автомобилна индустрия, която се надпреварва с времето за постигане на националните и европейски цели за въглеродните емисии, пише Ройтерс.

Канцлерът Ангела Меркел ще се оттегли след 16 години на власт, а германците ще гласуват за ново правителство на 26 септември.

Всички големи партии подкрепят прехода към електрически превозни средства, но техните планове за постигането на тази цел се различават. 

Още по темата

Християндемократическият съюз (ХДС)

Ключово послание: Партията на Меркел иска германската автомобилна индустрия да остане световен лидер и да бъде технологично отворена за това как могат да бъдат постигнати целите за емисиите.

ХДС отхвърля определянето на крайна дата за прекратяването на производството и продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене или ограничението на скоростта по магистралите.

Партията призовава за разширяване на обществения транспорт, с което трябва да се облекчи пътният трафик, но също така планира да се построят повече пътища и магистрали, за да се предотвратят задръстванията.

Зарядната инфраструктура на електрически превозни средства трябва да е налична във всички нови търговски и обществени сгради, изтъкват от ХДС. Кандидатът на партията за наследник на Меркел Армин Лашет споделя в скорошно интервю, че зарядните станции трябва да са достъпни в рамките на 10 минути.

Партията подкрепя синтетичните горива и водорода, включително за тежкотоварния транспорт.

Зелените

Ключово послание: Автомобилите трябва да бъдат „по-цифрови, по-тихи, по-малки и по-леки, климатично неутрални и по-лесни за рециклиране“, като Зелените добавят, че искат да направят „прехода към велосипед, автобус и влак привлекателно за всички и да го насърчим финансово".

Германия трябва да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030 г., казват Зелените. Ограничение на скоростта от 130 км/ч трябва да бъде въведено по магистралите, като максималната скорост около федералните градски центрове трябва да бъде сведена до 120 км/ч, а тази в населените места  - до 30 км/ч.

За да намали зависимостта от автомобилите, партията ще премахне плановете за изграждане на нови пътища и вместо това ще удвои броя на велосипедните и пешеходните алеи през следващото десетилетие. Тя ще инвестира 100 милиарда евро в железопътния транспорт, частично финансиран чрез тол таксите при камионите.

Електрическите превозни средства трябва да са достъпни за всеки, заяви кандидатът на Зелените за канцлер Аналена Бербок, призовавайки да бъдат осигурени за хората с ниски доходи, които желаят да закупят електромобил, допълнителни 3000 евро кредит в допълнение към съществуващите субсидии от 6000 евро, които да бъдат изплатени безлихвено от спестяванията, генерирани от по-ниската цена на електрическото зареждане.

Водородните и синтетичните горива трябва да се използват само за промишлен транспорт, кораби и самолети, категорични са Зелените.

Социалдемократическата партия (СДП)

Ключово послание: Държавата трябва да подкрепи прехода към електромобилите, без да се намесва твърде силно или да застрашава позицията на Германия в глобалната автомобилна индустрия.

СДП не поддържа определена от правителството крайна дата за загърбване на двигателите с вътрешно горене - кандидатът за канцлер Олаф Шолц заяви в скорошно интервю, че потребителите ще изберат електромобилите, след като тези превозни средства постигнат паритет между цена и качество.

Но държавата трябва да допринесе за субсидирането на прехода към електромобили, включително и ускоряването на разширяването на зарядната инфраструктура в страната, каза Шолц.

Манифестът на СДП също така призовава за разширяване на водородната мрежа, производството на батерии и рециклирането. Като финансов министър Шолц обособи фонд от един милиард евро през август, за да подкрепи прехода към електрическа мобилност до 2025 г. 

Още по темата

Партията подкрепя водорода и синтетичните горива за тежкотоварните превозни средства, корабите и самолетите.

Подобно на Зелените, СДП поддържа ограничението на скоростта по магистралите от 130 км/ч. Шолц също изрази подкрепа за ограничение на скоростта в населените места до 50 км/ч.

Свободна демократична партия

Ключово послание: Партията на свободния пазар отхвърля „пътя на отказ и забрана“, като се противопоставя на поставянето на крайна дата за двигателите с вътрешно горене или ограничаването на скоростта по пътищата.

Електрическата мобилност е само една част от транспортния микс на бъдещето, се изтъква в манифеста ѝ.

Партията се противопоставя на целите на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, както и на германските субсидии за покупки на електромобили. Тя посочва, че зарядните станции трябва да бъдат разширени с прозрачни системи за ценообразуване.

Партията поддържа използването на водород и синтетични горива.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как Мароко се превърна в производствен автомобилен хъб