Тази година за Porsche е година на премиерите. В Шанхай германският производител показа фейслифт на Panamera, а през есента на „домашното” изложение във Франкфурт ще се състои дебюта на суперколата Porsche 918 Spyder. Месец по-късно ще видим и кросовърът Macan. Какво друго да очакваме от германския производител разкрива един от шефовете на компанията – Волфганг Хатц. Той е член на съвета на директорите на Porsche AG, като отговаря за изследванията и новите модели. Хатц говори пред журналисти на изложението в Шанхай.
- При фейслифта на Porsche Panamera видяхме новият 6-цилиндров битурбо мотор, който заменя досегашния атмосферен V8. Ще се появи ли този двигател и на обновения Cayenne?
- Засега не мога да потвърдя подобно нещо, но не мога и да го отрека, така че нека почакаме.
- Ще бъде ли засегната марката Porsche от тенденцията за даунсайзинг на двигателите? И трябва ли да очакваме и масово използване на нови компактни турбо-мотори?
- Аз не харесвам думата „даунсайзинг”. Най-вече нейната първа част – „намаляване”. Какво е това? Разбира се, че имаме стратегия за повишаване на ефективността на агрегатите, използвани от нашите коли. И един от способите за подобряване разхода на гориво е именно намаляването на обема на двигателите. Това е обща тенденция при всички производители и ние не можем да я подминем. Що се касае до даунсайзинга, аз бих го заменил с друга дума – „райтсайзинг” (правилен размер).
- Добре тогава – какво е бъдещето на атмосферните V8 мотори? Отказвате ли се от тях?
- Разбира се, че не. Нали имаме модификации GTS при Cayenne и Panamera, които са с такива мотори. И ние, и нашите клиенти сме много доволни от тях. Самият аз обичам тези двигатели.
- А има ли шанс да видим по-мощни дизели от Porsche?
- Нещата тук не са толкова прости. Спомням си, че преди 10 години си казвахме: „Дизелово Porsche – това е невъзможно”. Сега ситуацията се промени, но и ние сериозно поработихме върху това. Ето какво имам предвид - Cayenne Diesel S V8 е с двигател, чиято базова версия е произведена от Volkswagen, но характерът му е наше дело, за да може да отговаря на спортен автомобил с марката Porsche. Така че на моделите Panamera и Cayenne ще използваме дизели, но те ще бъдат доработени от нашите инженери.
- Значи да очакваме и версия на Panamera S с дизелов V8?
- Ако говорим за настоящето поколение, то такава версия няма да има. Нещата са много прости – този двигател не може да се приспособи към системата 4x4. Проблемът е чисто конструкторски, но не е изключено следващото поколение на Panamera да има такъв двигател.
- Какви ще са бъдещите спортни модели на Porsche – електромобили? Или пък може би хибридни суперколи?
- Не знам какво ни очаква, но засега съм убеден, че няма нищо по-добро от традиционните, високоефективни двигатели с вътрешно горене. Разбира се, ще пуснем хибридната суперкола 918 Spyder, но тя ще бъде по-скоро демонстрация на техническите ни възможности, а не масов автомобил. Това ще е най-сложният и най-технологичен модел на Porsche. И някои от технологиите при него ще бъдат използвани за следващи наши модели.
- Какъв ще е следващият ви нов модел? Масов автомобил или напълно нова суперкола?
- Първо ще покажем Macan. За него гарантирам, че ще бъде доста интересен автомобил. Но пък имаме и още много проекти, върху които работим. Като цяло ще продължим да работим най-вече върху спортни коли. Аз съм направо влюбен в тях. Служебният ми автомобил е Porsche Carrera 4S, но планирам съвсем скоро да го сменя с 911 Turbo. В гаража си имам и 911 GT3 RS 4.0, а жена ми кара 911 Convertible. Така че очаквайте новини именно в тази насока.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Какво да очакваме от Porsche
Един от шефовете на марката разкрива близките планове на производителя
13:39 | 08.05.13 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Една от най-новите версии на Porsche Cayenne - GTS. Снимка: Porsche
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Силните корпоративни отчети подкрепиха щатските пазари
-
UPS потвърди прогнозите си на фона на по-голямата от очакваното печалба
-
Lockheed Martin потвърди перспективите си, след като печалбата ѝ надмина прогнозите
-
SoftBank ще инвестира близо 1 млрд. долара в собствен изкуствен интелект
-
Икономист: IT секторът забавя търсенето на кадри, нужни са хора за индустрията
-
Русия още не успява да възстанови работата на рафинериите си
-
Киев и САЩ се разбраха за далекобойните ракети ATACMS, Лондон изпраща още Storm Shadow
-
Приземяването на американската икономика е неизбежно
-
Украйна е фронтовата линия в много по-голям конфликт
-
Американските банки си тръгват от Wall Street
-
Западните производители на електромобили рискуват да се самоунищожат
-
Китай се е сдобил с наскоро ограничените за внос в страната чипове на Nvidia
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Готови ли са фирмите у нас за промени в бизнес софтуера заради еврото
-
Европейският парламент прие нови фискални правила на ЕС
-
Япония е много близо до валутна интервенция, смята бивш финансов държавник
-
Британският индекс FTSE 100 удари нов рекорд в рамките на търговията
-
SOFIX отстъпи с 0,18% до 805,04 пункта
-
Акциите на Wall Street поскъпват за втори ден в разгара на сезона на отчетите*