Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Какво се крие под капака на плановете на автомобилните концерни за електромобилите?

Целите за продажбите са сигнал за това, как и за какво една компания мисли, докато научноизследователската дейност е вектор, посока, която компанията проучва

Какво се крие под капака на плановете на автомобилните концерни за електромобилите?

Снимка: Bloomberg L.P.

Нови стандарти за въглеродните емисии от автомобилната индустрия и цели за продажбите на електрически превозни средства се очаква по-късно в четвъртък да обяви администрацията на американския президент Джо Байдън. В дискусиите ще се включат и производителите от Детройт, които се очаква да се ангажират с целта от най-малко 40-процентен дял на електромобилите от общите продажби до края на десетилетието, пише Bloomberg.

Подобна цел звучи доста амбициозно, но всъщност е в съответствие с това, което големите автомобилни производители вече обещаха. Ford Motor Co. си постави цел от 40%, като с подобна цел се ангажира и Stellantis, сформирана след сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group.

Германската автомобилна група Volkswagen AG вдигна летвата със стратегия, която трябва да ѝ осигури 70-процентен дял на електрическите коли от общите продажби до 2030 г.

Но сами по себе си целите за продажбите не променят нищо. Инвестициите правят това.

BloombergNEF следи отблизо инвестициите на автомобилните производители в електрическата мобилност, както и в цифровите инициативи, като интелигентни превозни средства и програми за автономно шофиране. Петте най-големи американски и европейски автомобилни концерни са ангажирали десетки милиарди долари за електромобили и цифрови инициативи.

Когато автомобилните компании казват, че ще „инвестират“ или „харчат“, те говорят за две неща: научноизследователска и развойна дейност (R&D) и капиталови инвестиции.

R&D са свързани с изследването на нови технологии и изготвяне на нов дизайн. Капиталовите разходи в същото време се отнасят за оборудването и инструментите, необходими за изграждането на нови проекти в мащаб.

Въз основа на техните обещания за продажбите и капиталовите разходи, може да се каже, че автомобилните производители са силно ангажирани с електромобилите. Но този ангажимент е още по-силен, когато разглеждаме капиталовите показатели не като абсолютни (големи) числа, а като части от общата им инвестиция.

На годишна база инвестиционните планове на Volkswagen, Stellantis и GM представляват повече от половината от техните R&D дейности и капиталови разходи през миналата година. Ford е плътно след тях; Mercedes-Benz отстъпва леко въпреки агресивната си цел относно продажбите на електромобили.

Капиталовите разходи са толкова важни, защото са кулминацията на дългосрочното планиране на бъдещето на производителя.

Стратегиите са гъвкави, както и изследванията, но капиталовото оборудване - закупено и конфигурирано за конкретни дизайни и модели - е сравнително непроменливо - капиталовите разходи за производителите на електрически превозни средства са обещание, което не може лесно да бъде отменено или пренастроено.

Целите за продажбите са сигнал за това, как и за какво една компания мисли. В същото време R&D са вектор, посока, която компанията проучва. Капиталовите разходи са повече от това. Те са съдба.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
4
 
8
bgMan до: mrynmryn
преди 2 месеца
Много бъркаш, защото си мислиш, че нещата ще продължават да се случват като на селото откъде си. Вече писаха - заради климатичната политика на ЕС след 2 години бензинът ще стане 3 лева за литър. Прекратяват практиката с пускането на всички автомобили през преглед и въведоха екокатегориите. От догодина започват да слагат забрани определени екокатегории да влизат в градовете. До 5 години живеещите и работещите в градовете ще бъдат принудени да скачат на хибриди ако не могат да си позволят електрички.
0
 
1
 
7
khao до: mrynmryn
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
мисля че в предишния пост ти отговорих точно на този въпрос :).. сега дали ще са 9... 5 или 15г. не мога да ти кажа! Трудно се предвиждат иновациите..
1
 
2
 
6
mrynmryn до: khao
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Именно, ти как виждаш тия коли да станат по-евтини в следващите 9г..
1
 
3
 
5
khao до: mrynmryn
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
знаеш ли колко струваше един правец 16... внкрая на 80-те? :).. дето в ден като днешния забиваше без домашния вентилатор да му вее :))
2
 
5
 
4
khao до: mrynmryn
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
да, както с всичко друго от ежедневието ни... пъреия автомобил с двг също е бил скъп и само за гъзари!Така беше и с компютри... телефони.. перални... печки..със соларни панели, с ветро турбини и квото се сетиш!Има много открити неща, които не са масови защото са скъпи и не приложими, докато не дойде пробив в някоянот използваните технологии.... гледай дали цялата концепция има смисъл, а не дали някоя част от нея е скъпа :;)... скъпите неща, ше станат по евтини с времето.

Още от Анализи
Как Мароко се превърна в производствен автомобилен хъб