IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай продължава да трупа преднина в надпреварата при електромобилите

Навлизането на Tesla на китайския пазар предизвика нова вълна от инвестиции в местната верига на доставки, свързана с компонентите за този сегмент

14:32 | 31.10.20 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Benjamin Girette/Bloomberg</em></p>

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg

В какъв момент ентусиазмът на инвеститорите в зората на дадена нова технология се превръща в ирационален изблик? Веднага може да се дадат като примери британската железопътна мания от 40-те години на миналия век, dotcom балонът от началото на този век и други подобни борсови мании. 

Във всеки случай повествователната сила на дадена основополагаща технология заличава притесненията на фона на големите пазарни оценки и скока в цената на акциите, докато в крайна сметка финансовата гравитация не възстанови реда. Може ли обаче да се каже същото и за бума на електрическите превозни средства на китайските пазари?

Някои анализатори смятат, че оценките на такива компании вече са прекалено големи. Три от водещите китайски производители на електромобили, Nio, Li Auto and Xpeng, отчитат значително загуби, като в същото време инвеститорите на фондовите пазари ги оценяват съответно на 35,4 млрд. долара, 15,9 млрд. долара и 14,4 млрд. долара, пише Financial Times.

Тези производители на електрически превозни средства и доставчици на компоненти, които постигат печалби, са толкова силно предпочитани от инвеститорите, че оценките им могат да достигнат зашеметяващи измерения. Цената на акциите на листнатата на борсата в Хонконг BYD, която произвежда както електромобили, така и конвенционални превозни средства, надхвърля 245 пъти нейната печалба на акция за последните 12 месеца.

При производителя на батерии за електромобили CATL пазарната оценка надхвърля 117,5 пъти печалбата.

Независимо от това все още има много „вярващи“ във възхода на китайските производители на електромобили и компоненти за този сегмент. Тези инвеститори виждат, че Китай се възползва от своите огромни предимства, за да направи първите електромобили, които могат да се конкурират по цена с конвенционалните превозни средства. Тогава, прогнозират те, такива автомобили ще намерят отворен международен пазар в свят, който все повече се ангажира с изменението на климата. В своя защита те изтъкват съотношението между настоящата пазарна оценка и печалбата за акция за последните 12 месеца на Tesla, където оценката надхвърля печалбата цели 1045 пъти.

Наближава един ключов момент за индустрията. Цената на батериите за електромобили, които представляват най-скъпият компонент от превозното средства, ще падне под 100 долара за киловатчас (кВтч) до 2023 г., от сегашните 160 долара, около която ще бъде достигнат "паритет на разходите" с автомобилите, работещи с двигатели с вътрешно горене, смята Карин Хирн от East Capital.

„Паритетът на разходите предполага огромен скок по отношение на бъдещите продажби на електромобили“, добавя Хирн.

Последна актуализация: 06:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 5 rate down comment 3
Императорът
преди 3 години
Трета причина е, че в електромобилната епоха няма да има коли на старо, по очевидни причини. Старата кола със скапана батерия просто е негодна за употреба.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 3
Императорът
преди 3 години
Мечтите, че батериите, а оттам и електрическите автомобили щели да поевтинеят, са крайно наивни по две очевидни причини: 1. Суровините поскъпват и тепърва здравата ще поскъпват, защото ще станат и дефицитни.2. Сега електричките са по-евтини, защото опитват да конкурират нормалните коли, но ако с политическа репресия производството на ДВГ бъде спряно, цените на електричките ще се изстреля, защото производителите им ще искат и да печелят, а и загуби не може да се трупат вечно.Ако електромобилите бъдат наложени със сила, очаквам 80-100% ръст в цената им до 30-а година.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 5
Императорът
преди 3 години
Инвесторът, няма смисъл да пишете постоянно за съотношението Р/Е, защото "инвеститорите" в електрически трошки масово НЕ знаят какво е това. Те отчети не четат, нито биха ги разбрали. Кой грамотен човек би инвестирал в губещ бизнес?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 5
be_google
преди 3 години
Tesla, където оценката надхвърля печалбата цели 1045 пъти. ......цитат!хахаххахааххааааааааааааааааааааааааааххахаххахахахаххааахаха блажени верующите у америка!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още