IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай ускорява развитието на своята зарядна инфраструктура за електромобили

Само в Пекин има почти толкова зарядни станции, колкото са регистрирани в САЩ към 25 юни 2019 г.

12:55 | 16.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

В Пекин има почти толкова много места за зареждане на електромобили, с колкото могат да се похвалят САЩ.

Китай, най-големият пазар електрически превозни средства в света, разполага с около осем обществени зарядни устройства за всяко едно такова в САЩ. Тази разлика вероятно ще стане по-изразителна, тъй като Китай продължава да бъде лидер в технологията, която тласка производителите на автомобили да се отдръпнат от двигателите с вътрешно горене и необходимите им бензиностанции и да ускорят пускането на „електрически помпи“, както вече са се ангажирали енергийните гиганти Royal Dutch Shell Plc и BP Plc.

Новият план за развитие на енергийни превозни средства, който се разглежда от китайските служители и има за цел да трансформира сектора до 2035 г., ще постави нови цели за увеличаване на броя на обществените и частните зарядни устройства. Очаква се 60% от всички продадени автомобили до този момент да бъдат задвижвани чрез електричество, пише Bloomberg.

BloombergNEF прогнозира, че електрическият автопарк на Китай може да набъбне до 162 милиона автомобила до 2040 г.

„Броят на зарядни станции се увеличава изключително бързо“, смята Дзин Кай, заместник-ръководител на пекинския отдел на Qingdao TGOOD Electric Co., най-голямата компания за зарядни станции в страната. „Целта е да се помогне на потребителите на електромобили да зареждат автомобилите си, където и да отидат, като това трябва да е толкова лесно, колкото да си купят бутилка вода“, добавя Кай.

к1 к1

Електромобилите са важен фактор в плана на президента на Китай Си Дзинпин за създаването на производствена суперсила до 2025 г. Страната изгражда най-малко 20 „електромобилни града” за производителите на автомобили и спомагателните отрасли, като Китай изразходва повече от 30 млрд. долара, като субсидира продажбите на електрически превозни средства. Китай представлява повече от половината от глобалните продажби на електромобили.

Американските автомобилни производители се движат с по-бавни темпове, като Tesla Inc. генерира повечето продажби в сектора. САЩ субсидират някои покупки, но тези ползи постепенно се прекратяват и според BloombergNEF продажбите през тази година ще спаднат.

До края на септември Китай разполагаше с общо 466 101 обществени пункта за зареждане на електромобили, според Алианса за насърчаване на инфраструктурата за зареждане на електромобили в Китай. Това включва повече от 54 000 станции само в Пекин.

к2 к2

За сравнение, в САЩ, към 25 юни, е имало 60 652 зарядни пункта, посочват от BNEF. Калифорния разполага с най-много от всички щати, 19 000 броя, или приблизително същия брой, която Китай добавя средно на месец.

На фона на прогноза за глобални продажби на електромобили до 56 млн. броя до 2040 г. в сравнение с около 2 милиона през миналата година, е необходимо значително да се увеличи броят на публично достъпните зарядни станции - не само за обслужване на разширяващия се автопарк, но и за убеждаване на колебаещите се потребители, че могат да преминат към електрически модели, без да се страхуват, че ще закъсат на магистралата с изтощена батерия.

В световен мащаб броят на зарядните станции може да достигне 20 милиона инсталирани зарядни съоръжения до 2030 г., прогнозира Международната агенция за енергия (МАЕ).

Но дори и в Китай, където има повече зарядни устройства от всички други страни, шофьорите все още изпитват затруднение, когато търсят място, на което да заредят своя електромобил.

Том Хъ кара 25-местен минибус Skywell, произведен от Nanjing Golden Dragon Bus Co., за да превозва работници в Пекин и може измине до 160 километра с едно зареждане.

„Не е толкова лесно да намериш зарядна станция“, посочва той. „Хората направо полудяват, когато не могат да заредят“, добавя Хъ.

Разходите също са от значение и не е рядкост собствениците на електромобили гледат да използват зарядни станции през нощта, когато цените на електроенергията са по-ниски.

к3 к3

Има риск Китай да се втурне твърде бързо към разширяване на инфраструктурата на електромобилите, особено след като цялостният пазар на автомобили регистрира спад в продажбите през 15 от последните 16 месеца. Това засилва опасенията, че електромобилният балон в Китай започва д се пука.

Все пак гиганти като BP и Shell, които сред най-големите енергийни инвеститори в по-чисти технологии, предприемат стъпки, за да се присъединят към тенденцията в Китай.

Базираната в Лондон BP през август се съгласи да създаде съвместно предприятие с компания DiDi Chuxing Inc.

Shell, която придоби две компании в сектора за зареждане през последните две години, инсталира първата си зарядна станция на редовна бензиностанция в Тиендзин.

Поглеждайки към картата на Китай, може да се види, че някои провинции имат повече зарядни станции от европейските страни. Западната провинция Синдзян разполага с повече обществени станции от Турция или Унгария, докато Тибет има повече подобни съоръжения от Беларус и Сърбия, показват данни на BloombergNEF.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още