Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Китайските електромобили трябва да преодолеят недоверието на клиентите в Европа

Дълги години продуктите, произведени в Китай, се смятаха за нискокачествени от европейските потребители и това остава основна пречка за компании като Nio и Airways

Китайските електромобили трябва да преодолеят недоверието на клиентите в Европа

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайските производители на електрически автомобили се тълпят на опашка към Европа, надявайки се да преборят местните традиционни автомобилни гиганти и да извоюват парче от пазара, фокусиран върху електрификацията, пише Ройтерс. 

Още по темата

Една от сензациите в китайския електромобилен сектор Nio Inc. пуска в продажба своя електрически SUV ES8 в Осло, с което бележи първата стъпка от своята офанзива извън Китай. Макар компанията да е слабо известна в Европа, тя вече се оценява на приблизително 57 млрд. долара – повече от пазарната капитализация на Ford, Honda или Volvo.

Сред другите китайски марки, които планират или вече са започнали продажби на европейския пазар, изпъкват имената на Airways, Tang на BYD, MG на SAIC, VOYAH на Dongfeng и ORA на Great Wall.

Силно конкурентният европейски пазар, доминиран от добре познати марки, дълги години остава непристъпен за китайските компании. Стратегическите пропуски на Пекин доведоха до установяване на виждането сред европейските потребители, че китайските продукти са евтини и некачествени и не могат да се конкурират с местните брандове.

Главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли заяви пред Ройтерс, че предвижда дълъг път към постигането на успех на зрелия европейски пазар, където „е много трудно да бъдеш успешен“.

Главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

На китайските автомобилни производители може да им е нужно десетилетие, за да завоюват някакъв по-значим дял в Европа, смята Ли, като неговото виждане е потвърдено и от Хъ Сяопън, ръководител на Xpeng, чиято пазарна капитализация достига 30,93 млрд. долара.

Тези нови играчи, много от които произвеждат единствено електрически превозни средства, вярват, че имат шанс да пробият на доходоносния пазар.

Въпреки че продажбите на електрически автомобили в Европейския съюз (ЕС) нарастват двойно през миналата година и се увеличават със 130% през първата половина на 2021 г., традиционните производители тепърва започват да се пренасочват към електрическата мобилност и пазарът остава сравнително беден откъм електрически предложения.

Европейският пазар все още не е наситен с електрически модели, смята Александър Клозе, който ръководи чуждестранните операции на Aiways. Според него Европа продължава да бъде доминирана от бензиновите и дизелови автомобили и ще е нужно време това да се промени.

„Това е мястото, където смятаме, че имаме възможност“, добавя той при обиколка из Мюнхен с кросоувъра U5, който се продава в Германия, Нидерландия, Белгия и Франция.

Цената на U5 започва от 30 000 евро в Германия, което е под средната цена за нов конвенционален автомобил или електромобил - преди приспадането на 9000 евро държавни субсидии за електрически превозни средства. 


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
4
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Докато евтините материали и калпавата сглобка , както и трагичните резултати на тестовете по безопасност са налице - нормално. Китай има да наваксва столетие в областта - и това уви не става с некадърно копиране.

Още от Анализи
Как Tesla успя да разтърси европейския пазар?