Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Кой носи вината за инцидентите с автономните коли?

Подвеждащото име и неправилното разбиране на потребителите водят най-често до катастрофи

Кой носи вината за инцидентите с автономните коли?

Снимка: Ройтерс

Самоуправляващите се автомобили вече са факт и може би дори вие вече ползвате кола, която може да се насочва, спира или паркира сама.

Американската инженерна организация SAE публикува стандартизирани критерии, които разпределят автомобилите в шест степени според нивото на самоуправление, което притежават. Те започват от 0, при което автомобилите не притежават никакво автономно управление, и достигат до 5, при което автомобилът може да се управлява напълно самостоятелно, без да има необходимост от волан и шофьор. Към момента самоуправляващите се автомобили са на второ ниво, което ще рече, че има необходимост ръцете на шофьора да са на волана, дори при използване на функцията автопилот, предава BBC. 

Още по темата


Именно правилното разбиране на функцията автопилот, както и нуждата от шофьор по време на използването ѝ, се превръщат в предизвикателство за повечето потребители. Tesla вече има немалко случаи с катастрофи по време на използването на автопилот, две от тях са с фатален край. Други производители, като Volvo, Mercedes-Benz и Cadillac, също имат подобни механизми, но нито един от тях не е напълно самостоятелен.

Германското правителство настоява да се смени името на функцията автопилот, тъй като самото наименование предразполага шофьорите да оставят напълно управлението. Според Tesla и обратната връзка с потребителите им те „имат много ясно разбиране за това какво представлява автопилотът, как точно да го използват и какви особености притежава той“.

През 2016 г. Mercedes понесе критики заради рекламата на E-Class, модел, който компанията представя като „самоуправляващ се“, което също може да подведе потребителите, информира BBC.
Още по темата


„Наричайки тази технология автопилот... това е много подвеждащо за потребителите“, казва Матю Авърви от Thatcham Research – група, която тества автомобили от името на застрахователната индустрия в Англия.

„Те може би си мислят, че единственото, което е необходимо, е да натиснат бутона и да оставят автомобила да се управлява сам“.

Той смята още, че автомобилните компании би трябвало да предприемат действия, за да избегнат бъдещи злоупотреби, като поставяне на камери, които да следят водача по време на управление, но въпреки това остава скептичен относно ползите за сигурността, които автоматизирането предлага. Един от основните проблеми със самоуправляващите се автомобили е фактът, че технологията позволява на шофьорите да тестват лимитите ѝ до степени на безразсъдство.

Продължението на анализа вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
0
 
3
Boicho Popov до: lvassilev
преди 5 месеца
Съжалявам за грешката и благодаря за корекцията!
0
 
2
 
2
преди 5 месеца
Малко уточнение - SAE не е английска, а американска : "SAE International (Society of Automotive Engineers, Дружество на автомобилните инженери) е американска организация за научно-технически изследвания и стандартизация, преди всичко в областта на автомобилостроенето."
0
 
3
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Те и самолетите имат автопилот и то отдавна, но само добре обучени пилоти ползват тези автопилоти.

Още от Анализи
Реалистично ли е държавата да финансира електромобили за лична употреба?