Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Колко токсична се оказа връзката с Tesla за Panasonic?

Производителят на батерии може да се справи много по-добре и без компанията на Мъск, сочи анализ на Bloomberg

Колко токсична се оказа връзката с Tesla за Panasonic?

Снимка: Архив Ройтерс

Инвеститорите трябва да са облекчени, че пътищата на Panasonic и Tesla се разделят, пише в свой анализ Bloomberg.

Двете компании обявиха, че замразяват плановете си да увеличат капацитета на завода за електрически батерии на Tesla, писа Nikkei. В допълнение Panasonic ще се откаже от планираната инвестиция в китайския завод на производителя на електромобили.

Разбираемо инвеститорите в Tesla не бяха особено щастливи от новините. Книжата на Panasonic, от своя страна, записаха силен ръст на цената (близо 4%) по време на ранната петъчна търговия.

Още по темата

В отговор на статията на Nikkei Tesla заяви, че и двете компании „продължават да инвестират  ключови средства“ в Gigafactory, но също така посочи, че „виждаме значителни ползи от подобряването на съществуващите производствени линии“, което пък е позволило на компанията „да постигне същото ниво на производство с по-малко разходи за ново оборудване“. 

Междувременно Panasonic заяви, че отговаря на търсенето и ще проучи дали да инвестира повече в съвместния си проект с Tesla.

Раздалечаването на Tesla и най-големия доставчик на електрически батерии в света не беше шокиращо. През август миналата година американската компания се оттегли от споразумението за купуване на соларни клетки и модули от Panasonic за соларното съоръжение на Tesla в Бъфало. Компанията на Илон Мъск инвестира около 300 млн. долара в мястото, известно като Gigafactory 2.

По това време Bloomberg писа, че японската компания ще излезе по-силна от тази ситуация, инвеститорите не са ѝ дали достатъчно кредит и вероятно няма да го направят. Междувременно Tesla започва да се отдалечава от Китай, търсейки други производители на батерии за партньорство.

Това, което започна като обещаващо сътрудничество и което помогна на Panasonic да се позиционира като „нова технологична“ компания, която може да отиде отвъд традиционната електроника за дома, бързо се превърна в разочарование, след като еуфорията около Tesla затихна и отстъпи място на реалността.

Проблемите с производството на Tesla натежа над подразделението на Panasonic за производство на батерии, което носи над една трета от приходите на японската компания. Това звено вече имаше известни затруднения. Междувременно директори на Panasonic често се оплакваха от забавянията на Tesla. По време на обявяването на един от последните финансови отчети компанията тя понижи прогнозата за приходите и оперативната си печалба, свързани с батериите, които произвежда за Tesla.

За сметка на това компанията си намери партньори, на които може да разчита повече. По-рано тази година тя обяви, че планира да създаде съвместно предприятие за електрически батерии заедно с Toyota Motor. Panasonic ще вкара своя бизнес с батерии във въпросното  ново предприятие.

За някои това дава на компанията стабилност и намалява зависимостта ѝ от колебливото представяне на Tesla.

Освен това раздялата дава на Panasonic по-голяма възможност да си партнира с други производители на автомобили, особено в Китай, където Пекин бавно приема чуждестранните производители на батерии, а продажбите на електромобили продължават да растат. Това дори може да помогне на Panasonic да свие загубата на пазарен дял.

Разделите са трудни, но стоенето в токсично партньорство е дори по-лошо, допълва Bloomberg. 

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

5
 
8
 
2
zelka007 до: bozavino
преди 1 месец
Няма профилна снимка
чак пък да бягат :))) ... като им гледаш списъка със заявките за покупки на тесла , дори на тези дето не са още в производство ... не прилича на бягство . освен това те не развалят далаверата , а се ще се препозиоцинират за бъдещите си операции . може пък тесла да са получили по-добро предложение от китайска фирма за батерий ?

и конкурентите ЩЕ пускат , много интересна частица в българския език ЩЕ . означава , че още не са го направили . там за където са тръгнали "конкурентите" тесла беше преди 7-8 години :))) . я виж първите три места на тази класация за разстояние/ефективност за 2019 , пък после пиши за конкуренция :

https://insideevs.com/longest-range-electric-cars-2019/
22
 
12
 
1
преди 1 месец
Всичко живо ще бяга от тесла, многото фанфари, не важат зад океана, като брой продажби. Една норрегия, не е световния пазар. А конкурентите, вече пускат също поточните линии, които ще наводнят и американския пазар.

Още от Анализи
Какво се случва с непродадените нови автомобили?