Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Кросоувърите протягат ръце към европейската корона на малките автомобили

Анализаторите прогнозират, че през 2022 г. компактните SUV модели ще надминат по продажби водещия в момента сегмент на Стария континент

Кросоувърите протягат ръце към европейската корона на малките автомобили

Снимка: Christophe Morin/Bloomberg

През 2020 г. секторът на малките автомобили претърпя радикални промени, тъй като клиентите се насочиха към електрифицирани модели като Renault Zoe и Toyota Yaris и далеч от по-традиционните предложения на концерни като Ford и Volkswagen, пише Automotive News.

Малките автомобили остават най-популярният тип каросерия в Европа в рамките на пазарните сътресения през 2020 г., увеличавайки дела си с един процент до 16 на сто, според данни на JATO Dynamics. 

Още по темата

Очаква се обаче секторът да загуби короната си заради бързо растящия сегмент на компактните кросоувъри през тази година, тъй като предпочитанията на клиентите се променят и автомобилните производители се фокусират върху по-рентабилните модели в опит да осъществят вече започналата електрификация в транспортния сектор.

"Преминаването към по-големи автомобили изглежда е необходима стратегия за увеличаване на рентабилността, но за някои това ще се случи с цената на намален обем и свит пазарен дял," коментира Сами Чан, старши анализатор в LMC Automotive.

LMC прогнозира, че продажбите на малки автомобили ще се върнат на нивото от 2019 г. до 2024 г., след като през миналата година те се понижиха с 22%. Според анализаторите компактните кросоувъри ще продължат да владеят международния пазар и след тази година.

През 2020 г. лидер в Европа при сегмента на малките автомобили беше Renault със своя Clio, подобно на 2019 г., докато електрическият модел на компанията Zoe успя да влезе в топ 10 с продажби от почти 100 000 броя, показват данни на JATO.

Снимка: Benjamin Girette/Bloomberg 

Въпреки това Renault иска да насочи фокуса си към печелившите компактни автомобили.

„Над две трети от нашите продажби се дължат на сегмента на малките автомобили, когато печалбата от компактния сегмент е три пъти по-голяма и носи средно 30% допълнителен оперативен марж за автомобил“, заяви изпълнителният директор на френския концерн Лука де Мео.

Единствените малки автомобили, които Renault ще пусне между 2021 и 2025 г., ще бъдат електрически, изтъква Де Мео.

Трудна ситуация

Що се отнася до малките автомобили, Renault се оказва в същата трудна ситуация като другите производители с фокус върху обема на продажбите.

Размерът и цената на автомобилите напълно отговарят на начина на живот на много европейски купувачи, но ожесточената конкуренция през годините повиши стандартите до такава степен, че тези купувачи сега очакват нива на качеството и технологиите, които са близки до наличните в премиум автомобилите.

Добавете и увеличените разходи на автомобилните производители, за да отговорят на по-строгите разпоредби за безопасност и емисии, а маржовете на малките автомобили стават все по-тънки.

Някои производители на автомобили са готови да заложат на понижените продажби, ако купувачите изберат модели с по-висок марж. „Планираме да постигнем малко по-малък обем през 2021 г.“, заяви Рад Ван Нуфел, директор „Продажби“ в европейския бизнес на Hyundai по време на представянето на модела i20 през ноември.

Вместо това Hyundai "наистина ще се съсредоточи върху качеството на продажбите", изтъкна той.

Планът на южнокорейския концерн отразява този на американския производител Ford, който преработи своя модел Fiesta, пуснат през 2017 г., за да увеличи популярността на по-скъпите спецификации.

Fiesta традиционно е една от трите най-малки малки коли в Европа, но миналата година падна на шесто място от третото място в класацията за 2019 г., като продажбите спаднаха с 32 процента.

Спадът в продажбите на VW Polo от 34% успя да надхвърли общия спад на пазара, което понижи модела от второ място през 2019 г. до четвърто през изминалата година.

Настоящият Polo, също пуснат в продажба през 2017 г., е един от малкото модели в топ 10, при които липсва електрифициран вариант, което може да навреди на търсенето, като се има предвид, че електрифицираните модели (меки, пълни и плъгин хибриди, както и изцяло електрически превозни средства) представляват една четвърт от всички продажби в сегмента, според данните на JATO за 2020 г.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 1 месец
Няма профилна снимка
В Ганюланд не се карат 208, Клио, Сандеро, Фиеста, Корса, Поло, Суифт, Ярис, и20 и т.н. това са МПС-та за загубеняци. Даже русите кифли карат джипове, какво остава за мачовците и разбирачите. Да си ги карат джендърята от ЕС
2
 
3
 
2
дядя Вова до: zelka007
преди 1 месец
Не се тръшкай, така става, що са по-правоверни от тебе.
1
 
4
 
1
преди 1 месец
да му изсъхнат (цензура) на този дето ни прецака за завода на шкода , дето да сглобяваме кодиак и сеата ... магаломани ... !! ще правят завод в турско за всичко . те ви завод в турско ... !! е са щеше да му текът окончателни настройки на поточната линия и да разцепиме мрака '22 ... убаво си го бехме замислили с чехите ... ама офисния планктон в централата на вагонетките реши да се прави на велик инвеститор ... !!

Още от Анализи
Mercedes взима най-доброто от Tesla и Ferrari за своя електрически седан EQS