Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Лидерите на автомобилния пазар в Индия се подготвят за сблъсък с Tesla

Maruti Suzuki и Hyundai нямат конкуренция на индийския пазар, но това може да се промени с налагането на електромобилите и навлизането на чуждестранни концерни

Лидерите на автомобилния пазар в Индия се подготвят за сблъсък с Tesla

Снимка: Bloomberg L.P.

Влиянието на лидерите на индийския автомобилен пазар Maruti Suzuki и Hyundai Motor нараства, след като Ford обяви своето оттегляне от страната през септември, следвайки примера на General Motors от миналата година, пише Nikkei Asia Review.

Но електрическите превозни средства биха могли да предизвикат Maruti Suzuki и Hyundai, тъй като американският концерн Tesla се подготвя да атакува пазара.

„Въпреки че инвестира значително в Индия, Ford е натрупал над 2 милиарда долара оперативни загуби през последните 10 години, като търсенето на нови превозни средства е много по-слабо от очакваното“, заяви изпълнителният директор на втория по големина американски автомобилен концерн Джим Фарли.

Ford планира да спре местното производство на автомобили за индийския пазар до края на септември и заяви, че ще преустанови износа до юни 2022 г. 

Още по темата

Американската компания навлиза на индийския пазар през 1995 г., като в крайна сметка увеличава местния си производствен капацитет до 440 000 автомобила годишно. Седмият по обем на продажбите в света автомобилен концерн е доставил само 48 042 превозни средства в Индия през предходната фискална година, според данни на Групата на автомобилните производители в Индия.

Делът на Ford от индийския пазар за леки коли остава под 2%. През 2019 г. компанията заяви, че ще обедини производството си с местния автомобилен концерн Mahindra & Mahindra, но преговорите се разпаднаха преди края на 2020 г., главно поради пандемията от коронавирус.

Ford ще продължи да продава вносни автомобили в Индия. Но тези превозни средства се облагат с високи мита и поради тази причина се очаква продажбите на концерна да спаднат рязко. General Motors спря да продава превозни средства в Индия през 2017 г., като преустанови местното производство, предназначено само за износ, през 2020 г.

Според данни от тази година Индия е петият по брой продажби автомобилен пазар в света с регистрации от 3,28 млн. броя през последната фискална година, в това число и търговските превозни средства. Maruti Suzuki и южнокорейската Hyundai са местните лидери, чийто общи продажби достигат 2,71 млн. пътнически превозни средства.

Maruti, дъщерно дружество на японската Suzuki Motor, рекламира своята марка като „народна кола“ в Индия. Компанията държи около 48-процентен дял при леките коли за предходната фискална година. Maruti Suzuki, заедно с групата Hyundai, контролират над 70% от този пазар.

Филиалът на Hyundai Kia виза в Индия през 2019 г. Стимулиран от популярността на своите компактни SUV автомобили, производителят успя да продаде над 150 000 превозни средства през миналата финансова година, изпреварвайки Toyota Motor и Honda Motor.

Въпреки че населението на Индия надхвърля 1,3 млрд. души, средното ниво на доходите в страната остава ниско. Доминират малките икономични автомобили на достъпни цени. Основният автомобил на Maruti Suzuki, компактният Alto, се продава на цена от около 315 000 рупии (4200 долара).

Американските автомобилни производители, които са специализирани в производството на големи превозни средства, особено популярни на пазарите в Северна Америка, предлагат в Индия предимно модели в ценовия диапазон от 700 000 до 800 000 рупии. Ограниченият набор от продукти в сравнение с местните конкуренти е един от факторите, които стоят зад слабата полярност на тези компании, смята анализатор.

Други автомобилни производители са смазани от ценовата конкуренция. Honda се опитва да разреши проблема с излишния си капацитет, като интегрира функции от два завода за четириколесни превозни средства в едно съоръжение през декември миналата година. Toyota, чийто пазарен дял в Индия е малко над 3%, спря продажбите и производството на Yaris в страната миналия месец.

Въпреки че Maruti Suzuki и Hyundai са доказали своето господство при автомобилите с бензинов двигател, анализаторите очакват техните решения по отношение на електрическите превозни средства. Големите международни производители на електромобили се насочват към Индия. Ако работата по зарядната инфраструктура напредне и пазарът продължи да се разраства плавно, автомобилната индустрия в Индия може да бъде променена.

Силно замърсеният въздух в големите индийски градове стимулира обществото да се насочи към по-чисти решения за транспорт. Електрическите автомобили представляват едва около 0,1% от пазара на Индия, но правителството се стреми да увеличи техния дял до около 30% до 2030 г.

Tesla вече създаде свой местен клон и се очаква скоро да започне вноса на електромобили.

„Ако Tesla успее да постигне успех със своите вносни превозни средства, тогава е вероятно да бъде изградена и фабрика в Индия“, написа изпълнителният директор на компанията Илон Мъск в Twitter през юли.

Други големи автомобилни производители вече продават електрически коли там. Смята се, че индийската Tata Motors държи най-голям дял в това пространство. Компанията е продала общо над 10 000 електрически автомобили само през септември.

Според местните медии Volkswagen планира да стартира продажби на електромобилите от едноименния си бранд в Индия още през 2025 г. Луксозната марка на групата Audi вече започна да продава такива превозни средства през юли.

Maruti Suzuki заяви, че ще пусне в продажба в Индия своя първи електромобил до 2025 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Електромобилната мечта на Индонезия противоречи на борбата ѝ с обезлесяването